تانک‌های ترکیه یک روستا را گلوله‌باران کردند

اشتراک گذاری :
به گفته یک گروه نظارتی و جمعی از فعالان، تانک‌های ترکیه با گلوله‌باران شبانگاهی یک روستا در شمال سوریه که در اختیار نیروهای کرد قرار دارد، دست‌کم ۴ نیروی کرد را زخمی کرده‌اند.

به گزارش سرویس بین الملل جام نیوز، گروه موسوم به دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد: «تعدادی از گلوله‌های شلیک شده از تانک‌های ترکیه به روستای “زور مغار” که تحت کنترل “یگان‌های محافظ خلق کرد” قرار داشت اصابت کرد که در اثر آن ۴ نیروی کرد زخمی شدند.»

رامی عبدالرحمان، مدیر این گروه که دفتر آن در لندن قرار دارد، افزود این ۴ نفر که عضو «نیروهای یگان‌های محافظ خلق کرد» نبودند به همراه این نیروها علیه داعش می‌جنگیدند.

روستای زور مغار در امتداد مرز سوریه با ترکیه و در شرق شهر جرابلس در استان حلب قرار دارد.

عبدالرحمان تاکید کرد به نظر می‌رسد این، جدی‌ترین حادثه‌ای باشد که در آن ترکیه مناطق تحت کنترل کردها در سوریه را هدف قرار می‌دهد.

فعالان می‌گویند پیش از این حادثه تبادل آتش مرزی صورت گرفته است، اما این حادثۀ شبانه با توجه به شرایط از اهمیت خاصی برخوردار است.

به گزارش پرس تی وی، آنکارا در روزهای اخیر علاوه بر حمله به مواضع داعش در سوریه و دستگیری طرفداران این گروه در خاک خود، مواضع حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) را نیز هدف حمله قرار داده است.

ترکیه به پ‌ک‌ک به عنوان یک سازمان تروریستی می‌نگرد و در روزهای اخیر مواضع این گروه را در شمال عراق هدف شدیدترین حملات هوایی خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مصطفی عبدی، فعال کرد سوری گفت: «این گلوله‌باران پس از آن روی داد که ترکیه از جنگ علیه داعش و پ‌ک‌ک خبر داد. هم‌اکنون یگان‌های محافظ خلق کرد با حملات داعش و ترکیه مواجهند.»

هر چند یگان‌های محافظ خلق کرد ثابت کرده‌اند که کارآمدترین نیرو علیه داعش به شمار می‌روند اما ترکیه به علت ارتباط این نیروها با پ ک ک به موفقیت‌های این گروه با دیده تردید می‌نگرد.

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ارتش سوریه به چندصدمتری منطقه راهبردی «مثلث تدمر» رسید

س جولای 28 , 2015
شبکه تلویزیونی المیادین در گزارش خود آورده است: ارتش سوریه با همراهی یگان‌های کماندو و حمایت کمیته‌های مردمی ــ بعد از کنترل بر مدرسه السواقه و مزارع اطراف منطقه ــ به‌سمت شهر تدمر پیشروی می‌کند. خبرنگار المیادین گفت: ارتش سوریه ــ بعد از یورش مهم خود در منطقه البیارات و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...