تا چند سال دیگر اسلام پرجمعیت ترین دین در جهان می شود؟

اشتراک گذاری :
نودیها:آمارهای مرکز تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که دین اسلام همچنان سریعترین دین درحال رشد در دنیا محسوب شده و تا سال ۲۰۷۰، اسلام بر مسیحیت غلبه کرده و به پرجمعیت‌ترین دین در جهان تبدیل خواهد شد.
 
 

 به نقل از dunyanews، آمارهای مرکز تحقیقاتی پیو نشان می‌دهد که دین اسلام همچنان سریعترین دین درحال رشد در دنیا محسوب شده و تا سال ۲۰۷۰، اسلام بر مسیحیت غلبه کرده و به پرجمعیت‌ترین دین در جهان تبدیل خواهد شد.

طبق این آمارها، مسیحیان در دنیا اکنون ۲ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و ۳۳۰ هزار نفر هستند، درحالی که جمعیت مسلمانان به ۱ میلیارد و۵۹۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر رسیده است. با این حال جمعیت مسلمانان به سرعت در حال افزایش بوده و اسلام با سرعت ۲ برابر رو به ترویج است.
در سال ۲۰۵۰، جمعیت مسلمانان ۱ میلیارد و ۱۶۱ میلیون و ۷۸۰ هزار نفر افزایش خواهد یافت، درحالی که جمعیت مسیحیان تنها ۷۴۹ میلیون و ۷۴۰ نفر افزایش یافته و به این ترتیب تعداد مسلمانان از مسیحیان بالاتر می‌زند.
از سوی دیگر هندویسم سومین مکتب در حال رشد در دنیا می‌باشد که در حال حاضر بیش از ۱میلیارد جمعیت مردم به این مکتب درآمده‌اند. در مقابل با توجه به این که تعداد بی‌خدایان و افراد ملحد در دنیا روز به روز کاهش گذاشته است، به زودی هندویسم بر بی‌دینی نیز غلبه خواهد داشت. هرچند تعداد بی‌خدایان در کشورهای سکولار در حال افزایش است اما در کل جمعیت آنان کاهش دارد. بوداییسم نیز به دلیل کم شدن میزان زاد و ولد در کشورهای چین و ژاپن رو  به کاهش دارد، در مقابل میزان زاد و ولد مسلمانان افزایش دارد.
درحال حاضر جمعیت کل کره زمین ۶ میلیارد و ۸۹۵ میلیون و ۸۵۰ هزار نفر می‌باشد که این میزان در سال ۲۰۵۰ به بیش از ۹ میلیارد خواهد رسید.

رجا

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تحمل درد برای زنان خطرناک است

د دسامبر 26 , 2016
نودیها:درد قفسه سینه یکی از علائم قدیمی حمله قلبی است. اما بسیاری از مردم جایی که هیچ علامت آشکاری از درد ندارند، دچار حملات قلبی خاموش می شوند. دکتر آندریا اورن از دانشگاه نروژ و پژوهشگر ارشد مطالعه در این باره می گوید: «تقریبا همه می دانند که حمله قلبی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...