تبدیل ایده شما به ثروت در پارک های علم و فناوری

اشتراک گذاری :

مجله نودیها : جعفری مدیر پارک علم و فناوری یک شرکت دانش بنیان  در خصوص راه کار‌های موثر برای تبدیل ایده به ثروت اظهار کرد: ایجاد کسب ‌وکارهای جدید نیاز به یک عزم اولیه دارد و به دنبال آن فرد سعی می‌کند با خلق یک ایده اولیه و تحقق آن، به هدف خود یعنی ایجاد کسب ‌وکار نزدیک شود.

او افزود: زمانی که فرد ایده‌ای را انتخاب کرد اولین سؤال این است که آیا این ایده به لحاظ فنی و اجرایی امکان‌پذیر است یا خیر و محصول نهایی تا چه حد شانس ورود به بازار را دارد. پاسخ به این سوالات اساسی نیازمند شناسایی و تحلیل بازار و همچنین انجام فعالیت های علمی و تحقیقاتی به منظور اطمینان از امکان پذیری اجرای ایده خواهد بود.

جعفری بیان کرد: اجرای صحیح این اقدامات موجب اثبات مفهومی ایده می‌شود. منظور از اثبات ایده فرایندی است که طی آن امکان پذیری فنی و اقتصادی ایده اثبات می‌شود. پس از آن، صاحب ایده نیازمند تامین مالی و کار فنی است تا بتواند نمونه اولیه محصول خود را تولید کند.

او تصریح کرد: نمونه اولیه (MVP) یک نمونه از محصول است که کارکرد اصلی محصول نهایی را دارد و صاحب ایده به دنبال آن است که تجربه مصرف کننده نسبت به محصول اولیه را درک کرده و آن را بهبود ببخشد.

مدیر این پارک علم و فناوری یک شرکت دانش بنیان گفت: یکی از مهم‌ترین نکاتی که در زمان ارائه ایده باید به آن توجه شود بازار فروش است. به عبارتی لازم است محصول تولید شده بازار پسند بوده و خریدار داشته باشد. در فرایند تبدیل ایده به محصول باید در نظر داشت که آیا بعد از تولید و نهایی شدن ایده، محصول به فروش خواهد رسید و توان رقابت با سایر محصولات جایگزین را دارد یا خیر.

جعفری گفت: یکی از مهم‌ترین وظیفه پارک‌های علم و فناوری حمایت از شرکت های دانش بنیان و استارتاپ ها برای تولید محصولات از ایده هایی است که نو هستند و خریدار دارند.  

او بیان کرد: برای این که ایده ای بازار فروش داشته باشد باید جدید و نو باشد اما بکر بودن ایده به معنای جدید بودن در سطح جهان نیست بلکه ممکن است یک ایده تکمیل کننده محصول دیگری باشد و یا با روش جدید و کم هزینه تری نسبت به نمونه های قبلی تولید شده باشد. این نوآوری در کاربرد محصول، روش تولید، قیمت یا هر چیز دیگری می تواند اتفاق بیافتد.

او افزود: تغییر در شکل و اندازه ، قیمت کم و تفاوت در کارکرد یک محصول نسبت به دیگر نمونه های مشابه می تواند بیانگر جدید و بکر بودن یک ایده باشد که بازار فروش مختص به خود را پیدا خواهد کرد.

مدیر این پارک علم و فناوری یک شرکت دانش بنیان بیان کرد: همچنین ایده پردازان برای عملیاتی شدن و به فروش رسیدن محصولشان می توانند از شتاب دهنده ها، مراکز و کارخانه های نوآوری، مراکز کارآفرینی دانشگاه  ها، کلینیک های کسب و کار و فضاهای کاری اشتراکی کمک بگیرند.

او در نهایت گفت: بنابراین برای تبدیل ایده خود به ثروت، عزم جدی و تلاش بی وقفه، ایده ای که قابلیت اجرا داشته باشد، مقیاس پذیر و تکرار پذیر باشد و قابلیت سود آوری داشته باشد، مدل کسب و کار مشخص، تامین مالی و و اقع بینی و بازار فروش نیاز داریم.

 

باشگاه خبرنگاران جوان

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 1]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

از هوروسکوپ و جن گیری تا فالگیری و طلسم/ چه افرادی و چرا سراغ این مسایل می روند؟

ی آوریل 18 , 2021
مجله نودیها :  فکر نکنید حالا که کرونا آمده، حالا که بیماری مثل خوره به جان بشریت افتاده، حالا که به خاطرش کسب و کار‌ها تعطیل شده و شهر‌ها در حالت نیمه قرنطینه فرو رفته، حالا که نمی‌شود آزادانه از شهری به شهر دیگر رفت و به لذت‌های معمول زندگی […]
اینستاگرام

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...