تحقیقات آمریکا درباره سفر سردار سلیمانی به روسیه

اشتراک گذاری :

سامانتا پاور، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، روز جمعه ۱۶ مردادماه گفت که واشینگتن در حال بررسی گزارش‌ها در خصوص سفر قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس، به روسیه به رغم تحریم‌های سازمان ملل است.

به گزارش آسوشیتدپرس، سامانتا پاور اظهار داشت: «تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد همه کشورهای جهان را ملزم می‌کند که به قاسم سلیمانی اجازه سفر به کشورشان را ندهند و تنها با مجوز کمیته ناظر بر تحریم شورای امنیت علیه ایران می‌شود در این زمینه استثنا قائل شد.»

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد افزود: «تا آنجا که ما می‌دانیم کمیته ناظر بر تحریم‌ها چنین معافیتی صادر نکرده است و اگر چنین مجوزی صادر می‌شد ما خبردار می‌شدیم.»

به گزارش رادیو فردا، سردار قاسم سلیمانی از سال ۲۰۰۷ در فهرست تحریمی شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار دارد و براساس این تحریم، کشورهای عضو سامان ملل موظفند به وی اجازه سفر ندهند.

شبکه خبری فاکس نیوز آمریکا روز پنجشنبه گزارش داده بود که قاسم سلیمانی روز ۲۴ ژوئیه (سوم مرداد) وارد مسکو شده و با ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری و سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، دیدار کرده است.

به گزارش فاکس نیوز، فرمانده نیروی قدس سپاه سه روز بعد مسکو را ترک کرده است.

خبرگزاری​های روسی گزارش داده‌اند که مقام‌های روسیه خبر سفر سلیمانی به مسکو را تکذیب کرده‌اند.

به گزارش دویچه وله، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ولادیمیر پوتین روز جمعه (۱۶ مرداد/ ۷ اوت) سفر قاسم سلیمانی به مسکو را رسما تکذیب کرد. سخنگوی پوتین در گفت‌وگو با خبرگزاری روسی “ریانووستی” گفت که این سفر انجام نگرفته است.

“ایتارتاس” هم به نقل از سخنگوی پوتین نوشت که این دیدار انجام نگرفته است. پسکوف تاکید کرد: «در برنامه سفر و دیدارهای رئیس‌جمهور، این ملاقات نبود و من هیچ اطلاعی درباره اینکه آیا این فرمانده واقعا از مسکو دیدار داشته، ندارم.»

یک مقام بلندپایه دولت آمریکا نیز گفته که به رغم توافق هسته‌ای ایران و ۱+۵، تحریم‌ها در مورد سردار سلیمانی همچنان پابرجا هستند.

فرمانده نیروی قدس علاوه بر تحریم‌های شورای امنیت در فهرست تحریمی آمریکا و اتحادیه اورپا قرار دارد.

پس از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی گزارش‌هایی در خصوص رفع تحریم‌ها علیه سردار قاسم سلیمانی منتشر شد. در واکنش به این گزارش‌ها، وندی شرمن، معاون وزیر امور خارجه آمریکا گفته بود که رفع تحریم‌های شورای امنیت از سردار سلیمانی در فاز دوم برنامه جامع اقدام مشترک و در صورتی‌که ایران به همه تعهدات خود عمل کنند و در پی چند سال انجام خواهد شد.

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیت الله سیستانی هم تأیید فیلم رستاخیز را تکذیب کردند

ش آگوست 8 , 2015
در شرایطی که مطابق اعلام سازمان سینمایی وزارت ارشاد، فیلم رستاخیز قرار است از چهارشنبه اکران شود، اعتراضات به آن هر روز بیشتر و بیشتر می گردد. جدیدترین تحول در این رابطه، تکذیب تایید این فیلم به وسیله دفتر آیت‌الله العظمی سیستانی است. دفتر این مرجع تقلید در نجف اشرف، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...