ترویج نژادپرستی در بازی های رایانه ای غربی – بازیهای کامپیوتری

اشتراک گذاری :

 

 

یکی از جنبه های قابل بررسی بازی های رایانه ای، ترویج تبعیض نژادی است. توهین به نژادهای مختلف و نمایش آنها دربازی ها؛ نمایش محدود سیاه پوست. در بازی های ورزشی، خیال بافی های یهودی ها دربازی های خیابانی؛ آسیب شناسی خرافات نژادی در بازی های اکشن و ماجراجویانه از مواردی است که در بازی ها به تصویر کشیده می شود.

مشروح خبر در ادامه مطلب

منبع : رجا نیوز

 

 

 

نژادپرستی در بازی هایی نظیر Ethnic Cleansing که توسط نژادپرستان سفیدپوست ساخته شده، قتل ها و رفتارهای نژادپرستانه ای را دامن زده اند.

 

 

 

در اینجا بر واژه نژادپرستی تأکید شده است تا چگونگی تأثیر آن بر رفتارهای نژادپرستانه را بررسی کنیم. بازی ها یک سری رفتارهای برتری جویانه، قدرت بیشتر، مافوق بودن و نابرابری را گسترش می دهد. در این مطالعه سعی شده است، تا بر اخلاق هایی که نوعی نابرابری را در موقعیت های اجتماعی مختلف، مذاکرات فرهنگی داخلی و خارجی ترویج می کند، آگاهی یابیم.

 

 

 

بازی های الکترونیک به طور گسترده ای مورد استفاده افراد با فرهنگ های مختلف قرار می گیرند، بازی هایی که هر روز با تلاش تیم های مختلف تولید می شوند، عدم وجود تبعیض نژاد را در بازی های الکترونیک تضمین نمی کنند. آنها نتوانسته اند موضع قدرت، برابری، تعصبات اروپایی ها که تاریخ، مدرن بودن، جنسیت و حمل و نقل خود را برتر می دانند را در بازی های شان از بین ببرند.

 

 

 

در هر حال، سیاست نمایش تبعیض نژادی در بازی های الکترونیکی رو به افزایش است. بازی ها به شکل ناخودآگاه دربردارنده تعصبات و ایده ها و نظرات شخصی است. تحقیقات نشان می دهد، در بازی ها به شکل ناهماهنگ و نامتناسبی سفید پوستان، نژاد برتر نمایش داده شده اند و سیاه پوستان، اسپانیایی ها ، آسیایی ها در بازیها به شکل کلیشه ای پست تر نشان داده می شوند.

 

بازی های جنگی و سندیت تاریخی

 

بسیاری از افراد از آمیختن صنعت بازی و نیروی ارتش در آمریکا که نتیجه اش تولید بازی هایی از قبیل، Kuma war، Americaصs army، SOCOM:US Navy Seals، Full Spectrum Warrior است، انتقاد می کنند. زیرا این تولیدات در تصمیمات نظامی و جنگی در میدان جنگ اثر دارد.

 

 

 

به طوری که جوانان درباره ابعاد اخلاقی جنگ، اینکه آیا جنگ کنند ی خیر و به چه دلیل باید جنگ کنند، دچار سردرگمی می شوند.

 

 

 

تأکید بر تبعیض نژادی که تسلط و برتری و کشتارجمعی را توجیه می کند، جزئی از بخش تاریخی بازی های جنگی شده است. به عنوان مثال در بازی Nam بازیکنان باید ویتنامی ها را بکشند. در Libya «کله حوله ای ها» رابه قتل برسانند و بدین ترتیب جنگ بین خوبی و بدی ایجاد می شود. محتوای بازی های جنگی به گونه ای است که دید برتری جویی را به افراد می دهد. بعضی بازی ها نیز مانند Conflict Desert Storm تاریخ را به گونه دیگری نشان می دهند.

 

 

 

مسئله دیگر این است که تولیدکنندگان بازی کم کم روی مسئله تبعیض نژادی نیز تسلط پیدا کردند. آنان آسیب بی حرمتی به مقدسات را که به شکل کلیشه در آمده باشد، کمتر از کلمات رکیکی می دانند که در تعصبات نژادپرستانه به زبان آورده می شود.

 

 

 

بازی های ورزشی فضاهای شهری و داستان سرایی نامتعادل

 

۰۸ درصد سیاه پوستان آفریقایی-آمریکایی به شکل فیزیکی و کلامی با خشونت رفتار می کنند. در حالی که تنها ۷۵ درصد سفیدپوستان اینگونه اند. مسائل مربوط به نمایش محدود سیاه پوستان، در بازی های خیابانی نظیر NBA Street، NFL، Street Hopes Street به چشم می خورد. بازی های از قبیل بسکتبال و فوتبال که در محل های زاغه نشین سیاه پوست به نمایش کشیده می شود، اگرچه حس قهرمان بودن سیاه پوستان را در خود دارد، گویی حس نژاد سیاه پوست و زندگی آنها در محل های نامناسب را نیز القاء می کند.

 

 

 

بازی GTA: San Andreas هنوز هم نمایانگر نمونه های قبلی این بازی است. در نمونه های قبلی این بازی قهرمان یک ایتالیایی-آمریکایی بود ولی در این نسخه یک آفریقایی-آمریکایی نقش هدایت قهرمان را به عهده دارد. این بازی مکان و خط و رنگ سیاه پوست را به کلیشه تبدیل می کند.

 

 

 

به گونه ای که مجرم بودن و سیاه پوست بودن را مرتبط می داند. این بازی الگویی شد برای ساخت بازی های دیگر از قبیل True Crime و Other Narrative. گاهی در بازی ها اماکن و محله های کاراکترهای آمریکایی- آفریقایی، حقیر و کوچک به تصویر کشیده می شوند، حتی موسیقی های آفریقایی وتصاویری که در بازی به کار می روند، نیز این حس را القاء می کند. که البته تمامی اینها ساخت آمریکا هستند. چنین تولیداتی، دربردارنده این مفهوم اند که فرهنگ آنها متفاوت است.

 

 

 

بازی True Crime کاملاً جواب مختلف تبعیض نژادی را دربردارد. در این بازی تحقیر بعضی فرهنگ ها امری عادی و طبیعی است. در این بازی سفیدپوست بودن نرمال بوده و رنگ برتر شناخته می شود.

 

نویسنده: دین چان

 

مأخذ: بنیاد ملی بازی های رایانه ای


برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود تفسیر نور جزء سی قرآن با صدای استاد قرائتی - العصر

پ اکتبر 15 , 2015
  تفسیر نور جزء سی سوره العصر با صدای استاد محسن قرائتی   دانلود با حجم ۱ مگابایت برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 7

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...