تعطیلات کم هزینه آخر هفته

اشتراک گذاری :
با وجود اهمیت و نقش تاثیرگذار تعطیلات بر زندگی شهری، برنامه ریزی برای تعطیلات آخر هفته جایگاه خود را هنوز در میان عامه مردم پیدا نکرده است. تا وقتی که تعداد زیادی از مردم تعطیلات و برنامه ریزی را مختص عید و تابستان بدانند، جایگاه تعطیلات آخر هفته مورد غفلت واقع می شود.

تعطیلات معمولا یادآور روزهای خوش است، فرصت مناسبی است که اعضای خانواده کمی از وظایف روزمره و مشغله های کاری فاصله بگیرند و فارغ از کارهای روزانه از روز تعطیل خود بهترین استفاده را ببرند. تعطیلات، موقعیت مطلوبی است که خستگی یک هفته خود را بیرون کنند و بدین ترتیب با کسب انرژی بیشتر آماده شروع هفته جدید شوند.
اغلب افرادی که به تعطیلات پایانی هفته اهمیت چندانی نمی دهند، مهمترین علت آن را هزینه های زیادی که بر خانواده تحمیل می شود بیان می کنند.

ولی آیا بالابودن هزینه های تفریحات عامل اصلی این بی توجهی است؟ بعضی چنین تصور می کنند که برای خوش گذراندن و آرامش روح و روان باید از تفریحات پرهزینه و خیلی گران استفاده کنند و چون شرایط و امکانات برایشان محیا نیست ترجیح می دهند بدون برنامه، وقت کشی کنند. این دسته از مردم تفریحات آخر هفته را مختص افرادی می دانند که نسبتا از درآمد بالایی برخوردارند.
دسته دیگری نیز هستند که ضرورتی جهت برنامه ریزی مالی و زمانی برای تعطیلات آخر هفته احساس نمی کنند، غافل از اینکه استفاده درست از تعطیلات آخر هفته فرصتی به آن ها می دهد که از دام روزمرگی و استرس های کاری رهایی پیدا کنند. به جرات می توان گفت که این گروه از افراد از نتایج تفریح و شاد زیستن در پایان هفته بی اطلاع هستند و نمی دانند که تفریح امروز، انسان را در برابر بسیاری از مشکلات روحی و جسمی مقاوم می کند. اگر شما جزء این دسته از افراد هستید ضروری به نظر می رسد که تجدید نظری در رویه خودتان داشته باشید. اگرچه لذت بردن از زندگی با پول راحت تر است، اما کافی نیست. خوش بودن و تفریحات پایان هفته حتما نیازمند پول فراوان نیست، خیلی اوقات افراد می توانند با هزینه های کم تفریحات ساده و شاد داشته باشند. به عبارت دیگر بسیاری از لذت ها به وقت و پول زیادی نیاز ندارد، برای لذت بردن از زندگی احتیاج به نگاهی بهتر داریم.

بهار جشن طبیعت و فصل نو شدن است. کم نیستند افرادی که ترجیح می دهند در تعطیلات آخر هفته، از جادوی سبز طبیعت بهره مند شوند و یک روز تعطیل را به همراه خانواده گشت و گذاری در طبیعت زیبا و مسحور کننده داشته باشند. در فصل بهار که طبیعت لباس حیات بر تن می کند، علاوه بر شرایط جوی مناسب با افزایش ساعات روز و طولانی بودن مدت زمان عصر روبرو هستیم که فرصت مناسبی برای سپری کردن یک روز تعطیل در میان طبیعت است. به عنوان مثال قدم زدن و پیاده روی در پارک به همراه اعضای خانواده و یا تهیه غذای خانگی و لذت خوردن ناهاری متفاوت در پارک یا بوستان های شهری یک ایده مناسب برای یک روز تعطیل است.

داشتن یک برنامه دقیق و حساب شده زمینه ساز احساس رضایت مندی و شادی در وجود شما خواهد شد و باعث می شود که در طول هفته با انرژی و انگیزه بیشتری به فعالیت های روزانه خود بپردازید. اما توجه داشته باشید که به هنگام برنامه ریزی برای یک روز تعطیل از دایره اعتدال خارج نشوید. بدون در نظر گرفتن اوقاتی برای استراحت و تکمیل کارهای عقب افتاده برنامه ریزی بی وقفه ای را انجام ندهید

بازی های اشتراکی با بچه ها، استفاده از وسایل ورزشی موجود در پارک ها، کوهنوردی و کوه پیمایی، دیدار اقوام و دوستان و … از جمله راهکارهای ساده ایست که احتیاج به پول فراوان ندارد و مختص به یک طبقه اجتماعی و اقتصادی خاص هم نیست. فراموش نکنید که نتیجه یک ورزش، گردش و فعالیت دسته جمعی حسی خوب و لذت بخش است که انگیزه بیشتری برای شاد بودن به انسان می دهد. قطعا خارج از آپارتمان های کوچک، در اطراف و یا شهری که زندگی می کنید جاذبه های گردشگری و تاریخی زیادی را می توانید پیدا کنید که هر کدام گزینه خوبی برای گذراندن یک روز تعطیل می باشد. سرزدن به چنین مکان هایی نه تنها برای شما و خانواده تان شادی می آفریند و اوقات خوشی را رقم می زند بلکه زمینه ساز آشنایی بیشتر شما با هویت شهرتان می شود.
تعطیلات اموری قراردادی هستند که احتیاج به برنامه ریزی دارند. برنامه ریزی بازده افراد را بالا می برد. یک برنامه ریزی درست برای آخر هفته تاثیرات بسیار مطلوبی بر بهبود روح و روان اعضای خانواده می گذارد. شما با یک برنامه ریزی با توجه به شرایط و علاقه مندی های اعضای خانواده خود می توانید حس و حال متفاوتی را در یک روز تعطیل تجربه کنید. داشتن یک برنامه دقیق و حساب شده زمینه ساز احساس رضایت مندی و شادی در وجود شما خواهد شد و باعث می شود که در طول هفته با انرژی و انگیزه بیشتری به فعالیت های روزانه خود بپردازید. اما توجه داشته باشید که به هنگام برنامه ریزی برای یک روز تعطیل از دایره اعتدال خارج نشوید. بدون در نظر گرفتن اوقاتی برای استراحت و تکمیل کارهای عقب افتاده برنامه ریزی بی وقفه ای را انجام ندهید که نتیجه آن چیزی جز احساس خستگی و کسالت در روز بعد از تعطیلات نخواهد بود. حتی الامکان با برنامه ریزی های سنگین و فشرده ایجاد دلزدگی نکنید.
از طرف دیگر بعضی از خانواده ها روزهای تعطیل خود را بدون برنامه مشخصی به پایان می رسانند که همین خود یکی از عوامل بی حوصلگی و بی انگیزگی در اولین روز کاری محسوب می شود. متاسفانه یک اشتباه رایج در میان مردم است که تصور می کنند خستگی را تنها با خوابیدن می توان جبران کرد. بنابراین تمایل دارند که تعطیلات را در رختخواب سپری کنند در حالیکه تفریحات سالم در محیط آرام، دور از استرس و فشارهای کاری زمان بسیار خوبی برای رفع خستگی است. افرادی که روز تعطیل خود را با خواب سپری می کنند بیشتر در معرض بی انگیزگی و بی حوصلگی قرار می گیرند.
نکته مهم این است که، بپذیرید تعطیلات آخر هفته فرصت مغتنمی است که می توانید درباره برنامه های گوناگون و مسائل مختلف با اعضای خانواده تان به گفتگو بنشینید. به بیان دیگر تعطیلات آخر هفته روز مناسبی برای تعامل بیشتر با اعضای خانواده است. خود و خانواده خود را مقید کنید که فارغ از مشغله های شخصی، آخر هفته مفید و شادی را رقم بزنید و از تعطیلات آخر هفته بیشترین استفاده و بهره را ببرید، که این الزام نشان از اهمیت اعضای خانواده نسبت به انسجام پیوندهای خانوادگی دارد.

منبع:تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 8

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

ترول ۴۴ (طنز) - تنهایی تو رستوران - پشت رایانه نشستن

پ مه 28 , 2015
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 8

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...