تعیین سقف ۱۰میلیونی برای حقوق‌‌ها/برگرداندن حقوق‌های نجومی/ افزایش حقوق‌ کمتر از یک‌ونیم میلیون

اشتراک گذاری :

سایت نودیها : «حقوق‌های نجومی» در دل فیش‌هایی با رقم‌های ۸، ۹ یا ۱۰ رقمی منتشر می‌شود؛ رقم‌هایی که برای مردم غریب است و برای مدیران نشاط‌آور.

تعداد فیش‌های منتشره که زیاد می‌شود گلایه‌های مردم هم سیر صعودی می‌گیرد؛ برخی از رکودی می‌گویند که سر سفره‌هایشان آمده و از پول‌هایی حرف می‌زنند که سفره‌های دیگری را رنگین کرده است.

*حقوق‌های نجومی؛ گلایه مردم، نشاط مدیران

گلایه‌ها به راهروهای پارلمان هم می‌رسد؛ مردمی که به خانه ملت آمدند تا بگویند از آنچه بر آنها می‌گذرد، زبان به اعتراض باز می‌کنند و از پول‌هایی سخن به میان می‌آوردند که گاهی می‌تواند زندگی اغلب مردم شهرشان را تکانی بدهد اما نصیب کسانی شده که تنها فرقشان با آنها یک حکم مسئولیت است.

مردم می‌گویند و نمایندگان مجلس می‌شنوند؛ تریبون‌های پارلمان روشن می‌شود و بهارستان‌نشینان به حقوق‌های نجومی اعتراض می‌کنند.

*طرح نمایندگان برای جلوگیری از پرداخت حقوق‌های نجومی

در گوشه‌ای دیگر از پارلمان طرحی درحال تدوین است؛ نمایندگان مجلس طرحی را تهیه و تدوین کرده‌اند تا سدی باشد مقابل حقوق‌هایی که سقفی ندارد.

قرار است این طرح فردا (یکشنبه) با قید یک فوریت تقدیم هیات‌رئیسه مجلس شود تا اولین طرح پارلمان دهم به «حقوق» اختصاص یابد.

*تعیین سقف ۱۰ میلیونی برای حقوق‌ها/ استرداد حقوق‌های نجومی

این طرح دارای ۳ محور کلی است که «تعیین سقف ۱۰ میلیون تومانی برای حقوق‌ها»، «استرداد حقوق‌های بیش از سقف تعیین شده» و «اختصاص سهم مازاد حقوق‌های بالای ۱۰ میلیون به افرادی با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون و بازنشسته‌های با حقوق کمتر از یک و نیم میلیون» این ۳ محور را تشکیل می‌دهند.

عنوان «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا» را بر این طرح نهادند و قرار است در قالب یک ماده واحده با ۲ تبصره ارائه شود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا که از طراحان طرح است، می‌گوید «نمایندگان در طول دوره نمایندگی بارها و بارها درباره پایین بودن حقوق از مردم گلایه‌هایی می‌شنوند؛ باید فکری برای این موضوع کرد»

*مقایسه‌ فیش‌های حقوقی مدیران و کارمندان

وی به ملاقات‌های خود و سایر نمایندکان مجلس با مردم اشاره می‌کند و ادامه می‌دهد: مردم در روزهای اخیر بیشتر درباره حقوقشان مطالبه دارند؛ فیش‌های حقوقی مقامات را که در رسانه‌ها منتشر شده برای ما می‌آورند و می‌گویند چرا فاصله حقوق‌ها اینقد زیاد است.

نماینده آمل در مجلس دهم به طرح مجلس برای تعیین سقف حقوقی اشاره می‌کند و دلیل تهیه چنین طرحی را پاسخ پارلمان به دغدغه مردم توصیف می‌کند.

*خط و نشان پارلمان برای حقوق‌های کلان با طرح «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا»

وی که پیش‌بینی می‌کند طرح یک فوریتی «ساماندهی نظام پرداخت حقوق و مزایا» بیش از ۱۰۰ امضای وکلای ملت را بگیرد، جزئیات طرح را اینگونه بیان می‌کند «تمامی قوا براساس قانون مدیریت خدمات کشوری عمل می‌کنند، در آنجا که قانون عمومیت دارد شامل همه می‌شود و آنجا که عمومیت ندارد قوانین خاص اجرا می‌شود»

«ما در این طرح به دنبال آن هستیم که دیگر قانون خاصی برای کسی نباشد» یوسفیان‌ملا این را می‌گوید و اضافه می‌کند: باید برای تمام موارد پرداختی قانون مشخصی باشد و نباید شاهد اجرای قوانین خاص برای برخی مدیران باشیم.

نمایند آمل در مجلس در همین زمینه تاکید می‌کند: با این طرح دنبال آن هستیم که قانونی را به تصویب برسانیم که طی آن موارد قانونی شامل همه افراد اعم از مدیر و کارمند بشود، چه آنهایی که با قانونی مدیریت خدمات کشوری حقوق می‌گیرند، چه کسانی که با قوانین خاص حقوقشان را دریافت می‌کنند.

*جزئیات ۳ محور طرح ساماندهی حقوق و مزایا

وی به ۳ محور اصلی طرح اشاره می‌کند و جزئیات محور اول را اینگونه تشریح می‌کند «طبق این طرح هیچ مقام یا فردی نمی‌تواند در یک ماه بیش از ۱۰ میلیون حقوق دریافت کند، چه قانون خاص و چه قانون مدیریت خدمات کشوری؛ همه مقامات ازجمله دولتمردان، نمایندگان مجلس و افراد مسئول در قوه قضائیه شامل این طرح می‌شوند.»

یوسفیان‌ملا محور دوم طرح را هم اینگونه بیان می‌کند «در این طرح بعد از تعیین سقف برای حقوق‌ و مزایا، بازگرداندن حقوق‌های بالای سقف تعیین شده آمده است»

نماینده مردم آمل در مجلس اضافه می‌کند «در طرح، تاریخ ۹۲.۱.۱ تعیین شده تا پس از تصویب قانون تمام افرادی که بالاتر از سقف مصوب حقوق گرفته‌اند باید وجوه مازاد را بازگردانند؛ وجوه بازگرداننده شده باید به خزانه واریز شود»

*حقوق‌های نجومی پس از استرداد به کجا می‌رود؟

طبق گفته یوسفیان‌ملا محور سوم طرح هم در صورت تصویب مقرر خواهد کرد که وجوه حاصله از مازاد حقوق بالای سقف تعیین شده به حساب افرادی واریز خواهد شد که مبلغ حقوق آنها کمتر از یک و نیم میلیون تومان است.

وی می‌افزاید که سقف پرداختی به افراد با کمتر از حقوق یک و نیم میلیون تومان شامل بازنشستگان هم خواهد شد و در طرح پیش‌بینی شده که این پرداخت‌ها به بازنشستگان هم تعلق گیرد.

نماینده مردم آمل در مجلس معتقد است در صورتی که طرح روز یکشنبه به هیات رئیسه تحویل داده شود تا حدود ۲ یا ۳ هفته دیگر در صحن به تصویب خواهد رسید.

فارس

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پوتین: آمریکایی‌ها با ادعای تهدید بودن ایران هسته‌ای ما را فریب دادند

ش ژوئن 18 , 2016
سایت نودیها :  ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، در میز گردی که بامداد شنبه، بعد از دو روز دیدار با مقام‌های ارشد اروپایی برگزار شد گفت که کشورش آماده همکاری با رئیس‌جمهور بعدی آمریکا برای بهبود روابط دو جانبه است. پوتین روز پنجشنبه و جمعه در سن‌پترزبورگ میزبان رئیس کمیسیون اروپا، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...