توصیه نیویورک‌تایمز به ترامپ درباره حمایت از اغتشاشات ایران: ساکت باش!

اشتراک گذاری :

نودیها:روزنامه «نیویورک تایمز» در یادداشتی به بررسی اغتشاشات اخیر در ایران پرداخته و به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد که برای حمایت از اغتشاشگران بهتر است ساکت بماند.

در ابتدای این یادداشت با اشاره به اینکه ترامپ، ایران را مقصر تمام مشکلات خاورمیانه اعلام داشته و از هیچ تهدیدی علیه ایران صرف‌نظر نکرده، آمده است: پس اگر ترامپ می‌خواهد از غتشاشات حمایت کند، بهتر است ساکت باشد و کاری انجام ندهد.

نیویورک تایمز با بیان اینکه توئیت‌های ترامپ در روز شنبه در حمایت از اغتشاشات، بیش از حد مورد نیاز بود، نوشت: هنوز چیز زیادی درباره این اعتراضات یا اینکه به کجا ختم خواهد شد، مشخص نیست. اما چیزی که مشخص است حمایت‌های بلندمرتبه علنی آمریکا از اغتشاشات، بیشتر از آنک مفید باشد، صدمه می‌زند.

درادامه این یادداشت با اشاره به اینکه بیشتر مقامات دولت ترامپ معتقدند برای ایجاد تغییر واقعی در رفتار ایران، باید نظام آن را عوض کرد، تاکید شده است: اما یک دلیل برای نگرانی از اینکه ترامپ بخواهد برای اغتشاشگران قهرمان‌بازی دربیاورد، این است که باراک اوباما نتوانست از فرصتی که در سال ۲۰۰۹ (۱۳۸۸) ایجاد شده بود،‌استفاده کند.

نیویورک تایمز ضمن تاکید بر اینکه ترامپ نمی‌تواند برای مخالفان دولت ایران، مفید باشد، افزود: مردم ایران هرفکری که درباره دولت خود داشته باشند اما نمی‌خواهند رئیس‌جمهور آمریکا که به تازگی با تسهیل اقتصادی این کشور و مسافرت آنها به آمریکا مخالفت کرده بود،‌صدای اعتراض آنها باشد.

در پایان این مقاله با بیان اینکه سیاست‌های ترامپ، آمریکا را از متحدان جهانی‌اش جدا کرده و به ایران دلیلی برای متحد شدن علیه او داده، آمده است: اگر ترامپ توافق هسته‌ای را لغو کرده و تحریم‌های ایران را مجددا اعمال کند، کار مفیدی برای مخالفان انجام نداده و بهترین راه برای افزایش شانس موفقیت اغتشاشگران این است که کاری انجام ندهد.

به دنبال تجمع اعتراضی روز پنجشنبه جمعی از مالباختگان موسسات مالی در مشهد که با شعارها و مطالبات اقتصادی مردم همراه شد روز جمعه نیز برخی نقاط کشور شاهد تجمعاتی محدود بود.

گزارش  از شهرهای کرمانشاه، رشت، ساری، قم، قزوین و همدان حاکی از آنست که در این شهرها تجمعاتی برگزار شد که بعضا با شعار های تندی همراه بود.

بیشترین تجمع پیش از ظهر جمعه در کرمانشاه گزارش شد  که  با مداخله پلیس خاتمه یافت.

اگرچه رسانه های ضدانقلاب تلاش داشتند نشان دهند که مطالبات تجمعات امروز سیاسی است اما گزارشهای میدانی خبرنگاران فارس، حاکی از آنست که بسیاری از مردم که نسبت وضعیت گرانی ها معترض بودند با مشاهده شعارهای سیاسی لیدرهای این تجمعات، ترجیح دادند که با شعاردهنگان همراه نشوند.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 22

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سعید حدادیان مورد عمل جراحی قرار گرفت

ی دسامبر 31 , 2017
نودیها:مهدی حدادیان، فرزند سعید حدادیان از انتقال این مداح اهل بیت(ع) به بخش داخلی خبر داد. روز گذشته سعید حدادیان مورد عمل جراحی قرار گرفته است و آن طور که فرزندش عنوان کرده وی با استراحت ۴ هفته‌ای روبرو است و در این مدت نباید صحبت کند. فارس برای امتیاز […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...