تیکه نماینده مجلس به لاریجانی در مورد فتنه ۸۸ و برجام

اشتراک گذاری :

نودیها : سیدحسین نقوی‌حسینی در نطق میان‌دستور خود در جلسه علنی امروز مجلس (۴ آبان ۹۴) گفت: آمریکا همیشه و در همه اعصار دشمن ملت ایران بوده و خواهد بود. تاریخ روابط سیاسی آمریکا با ایران چیزی جز خیانت، جنایت، دخالت و توطئه علیه ملت ایران نیست.

 

وی افزود: خون جوانان این مملکت در سال‌های پیروزی انقلاب اسلامی با گلوله‌های آمریکایی‌ها به زمین ریخته شد. توطئه درگیری قومیت‌ها در سال‌های اول انقلاب کار آمریکا بود.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، اضافه کرد: ظهور گروه‌های تروریستی از جمله منافقین که تاکنون هزاران شهید از ملت ما گرفته‌اند کار آمریکا بود. حادثه طبس و کودتای نوژه و هشت سال جنگ تحمیلی صدام کار آمریکایی‌ها بود و بعد از دوران دفاع مقدس نیز انواع تهدیدها، فشارها و تحریم‌ها از سوی آمریکا علیه ملت ایران اعمال شده و می‌شود.

 

نقوی اظهار داشت: فتنه ۸۸ تماما کار آمریکا بود چرا که آمریکا به دنبال براندازی بوده و هست منتهی مسیر و روش خود را در دوره‌های مختلف تغییر می‌دهد و امروز نیز به دنبال بهره‌گیری از برجام و دیپلماسی لبخند برای دشمنی با ملت ایران و براندازی جمهوری اسلامی است.

 

وی افزود: اگر کسی یا کسانی در کشور به دنبال تطهیر آمریکا و لاپوشانی جنایات و خیانت‌های ملت آمریکا به ملت ایران باشند و بخواهند فرش قرمز برای آنان پهن کنند عمدا یا سهوا خائن به ملت، کشور، امام و شهدا هستند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهار داشت: دولت و مجلس و همه دست‌‌اندارکاران کشور با دقت تمام مراقب رفتار دولت مستکبر و عهدشکن آمریکا باشند تا زمینه نفوذ دخالت و نقش‌آفرینی در کشور و منطقه پیدا نکند که جز خیانت در حق ملت ایران کار دیگری انجام نخواهد داد.

 

نقوی خاطرنشان کرد: فصل‌الخطاب برجام نامه مقام معظم رهبری است. دولت و مجلس و سایر قوا باید همه توان خود را به کار بگیرند تا آنچه را که رهبر معظم انقلاب ابلاغ کرده‌اند به ویژه رعایت ۹ شرط ابلاغی از سوی معظم‌له اجرایی و عملیاتی شود.

 

وی افزود: از دولت انتظار می‌رود برنامه اجرایی خود را برای تحقق شرایط ۹ گانه اعلام کند. در این مسیر هر نوع موضع‌گیری و اقدام جریانی و سیاسی که منجر به پیدایش کاسبان برجام شود خلاف منافع و وحدت ملی است. مسئله هسته‌آی مسئله کشور است و برخورد جناحی و جریانی با آن بر خلاف منافع ملی است.

 

نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وجود رکود در اقتصاد کشور اظهار داشت: شرایط رکود علی‌رغم ادعاهای دولت بر اقتصاد کشور حاکم است و بحران بیکاری را در پی دارد. به خصوص بیکاری قشر عظیم تحصیلکردگان که امروز در هر خانواده یکی دو نفر تحصیلکرده بیکار وجود دارد و در چنین شرایطی کارگران اولین قشری هستند که به شدت آسیب می‌بینند.

 

نقوی اضافه کرد: فرصت‌های شغلی در این شرایط از بین می‌رود و اولین کسانی که بیکار می‌شوند کارگران هستند. اشغال فرصت‌های شغلی ساختمانی توسط افاغنه بر بحران کاری افزوده است. قانون کار به نفع کارگران نیست. قراردادهای موقت زندگی کارگران را متزلزل کرده و اخراج‌های پی در پی کارگران شرایط کارگری را وخیم‌تر کرده است.

 

وی افزود: ضرورت دارد مجلس و دولت به موضوع کارگران بپردازند و برنامه مدونی برای رفع مشکل بیکاری و جامعه کارگری را ارائه دهند.

 

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: اجرای طرح رتبه‌بندی در آموزش و پرورش اشکالات جدی را در پی داشته و ضرورت دارد مسئولین آموزش و پرورش نسبت به رفع آنها اقدام کنند.

 

نقوی خاطرنشان کرد:‌مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص پیش‌دبستانی‌ها در آموزش و پرورش درست اجرا نشده است چرا که بخش عمده‌ای از مربیان پیش دبستانی با سابقه ۱۰ سال به بالا با مدارک لیسانس و فوق لیسانس تغییر وضعیت نشده‌اند. انتظار می‌رود آموزش و پرورش نسبت به تغییر وضعیت کلیه پیش دبستانی‌ها به حق‌التدریس اقدام عاجل داشته باشد.

 

وی با تأکید بر اهمیت و نقش کشاورزی و دامپروری در زیرساخت اقتصاد مقاومتی است، افزود: متأسفانه طی سال‌های گذشته کشاورزان و دامپروران به فراموشی سپرده شده‌اند. کم آبی و بی‌آبی کشاورزی را به نابودی تهدید می‌کند و افزایش بیش از حد قیمت نهاده‌های کشاورزی از دیگر مشکلات کشاورزان است و واردات بی‌رویه محصولات کشاورزی بر بحران موجود می‌افزاید.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان گفت: تفسیر رئیس مجلس در جلسه امروز از محتاطانه و جسورانه درست نبود. امام حسین (ع) و یارانش در عاشورا جسورانه بر دشمن حمله و از حق دفاع کردند. امام علی (ع) جسورانه از پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد.امام راحل جسورانه بر آمریکا و طاغوت یورش برد. رزمندگان ما جسورانه بر متجاوز حمله کردند اما خیلی‌ها در جنگ صفین محتاطانه عمل کردند. خیلی‌ها در عاشورا محتاطانه عمل کردند. خیلی‌ها در خرداد ۴۲ محتاط بودند. خیلی‌ها در فتنه محتاطانه عمل کردند و ساکتین فتنه شدند. البته در برجام هم خیلی‌ها محتاطانه عمل کردند.

منبع : رجانیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 26

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تشخیص اتفاقی سرطان یک کودک با موبایل

س اکتبر 27 , 2015
حدوداً دو ماه پیش جولی فیتزجرالد متوجه تغییراتی در کودک خود شد. هرگاه جولی زیر نوری خاص به چشمان آوری فیتزجرالد نگاه می‌کرد، متوجه چیزی در چشمش می‌شد اما از آن سر نمی‌آورد. کنجکاوی باعث شد تا این مادر اهل ایلینویز آمریکا مدتی در اینترنت جست‌وجو کند تا شاید جوابی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...