جزئیات مرگ دختر مهابادی/ هشدار به بهانه‌تراشی‌ فتنه‌گران

اشتراک گذاری :

اخبار و تحلیل ها

در پی سقوط یکی از کارکنان هتل تارا و متعاقب آن تجمع غیرقانونی انجام شده در مقابل این هتل، افرادی با تکیه بر شایعاتی که از سوی افراد معلوم الحال صورت گرفته بود، با هدف جنجال سازی دست به اعتراض و تخریب بخشی از ساختمان و تجهیزات هتل تارا زدند.

 

این جنجال آفرینی که با هدایت عده ای از معاندین صورت گرفت، بهانه ای برای تخریب چهره نیروهای امنیتی انتظامی در مهاباد شده است؛ این در حالی است که طبق اعلام مسئولین مربوطه در این زمینه، فرد متهم دستگیر شده و بررسی ها ادامه دارد و وی هیچگونه ارتباطی با دستگاههای انتظامی و امنتی ندارد.

 

یک مسئول مرتبط با این موضوع، در گفتگو با جام نیوز اخباری مبنی بر امنیتی بودن فرد خاطی را به شدت تکذیب کرد و این شایعات بی اساس را ساخته و پرداخته افراد مغرض و معاند دانست.

 

وی تاکید کرد که متاسفانه این گونه شایعه سازی های بی اساس، بهانه ای برای گروههای ضدانقلاب و شبکه های ماهواره ای و دشمنان کشور می شود که هماهنگ با برخی در داخل علیه نیروهای خدوم وارد فضای تخریب شوند.

 

به گزارش جام نیوز، این مقام مسئول با تاکید بر خویشتن داری نیروهای انتظامی و دستگاههای مسئول در برخورد با عده ای که بر اساس این شایعات روز گذشته دست به اعتراض زده اند، تاکید کرد که در صورت ادامه فتنه گری ها، این خویشتن داری ادامه نخواهد داشت.

 

این مقام مسئول اضافه کرد: فرد مورد نظر دستگیر شده و پرونده با دقت و حساسیت دنبال می شود و جزئیات به اطلاع مردم خواهد رسید.

 

در همین زمینه علیرضا رادفر امروز در نشست خبری با خبرنگاران که با هدف اطلاع رسانی از اتفاقات شهرستان مهاباد در روزهای اخیر برگزار شد اظهار داشت: برای بررسی مسائل و مشکلات روی داده در مهاباد که در پی سقوط یکی از کارکنان هتل تارا و متعاقب آن تجمع غیرقانونی انجام شده در مقابل این هتل اتفاق افتاد دو جلسه شورای تامین آذربایجان غربی برگزار شده که جلسه شب گذشته آن تا ساعت ۲٫۳۰ دقیقه بامداد به طول انجامید.

 

وی افزود: در جلسه شب گذشته شورای تامین استان تمام ابعاد این حادثه و اتفاقات مرتبط بدان مورد بررسی قرار گرفت و تصمیمات مربوط به چگونگی مدیریت این رویداد اتخاذ شد.

 

 

چگونگی کشته‌شدن کارمند هتل تارا مهاباد

رادفر تصریح کرد: در روز یکشنبه گذشته ۱۳ اردیبهشت ماه، یکی از بانوان شاغل در هتل تارای مهاباد از طبقه چهارم آن سقوط کرد و متاسفانه در این حادثه جان باخت که این ضایعه را به خانواده آن مرحومه تسلیت گفته و اعلام می‌کنیم که مسئولان آذربایجان غربی و شهرستان مهاباد با جدیت و دقت در حال رسیدگی به ابعاد مختلف این موضوع هستند و در این راستا متهم احتمالی دستگیر شده و دادگستری با دقت تمام موضوع را بررسی می کند.

 

معاون سیاسی و امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: متعاقب این حادثه سایت‌های عمدتاً بیگانه و وابسته به جریان‌های کومله و دموکرات که اهداف ضد انقلابی دارند شروع به فضاسازی بر اساس منافع تفرقه اندازانه خود کردند و درصدد القاء ارتباط داشتن شخص متهم در این حادثه با نهادهای امنیتی کشور بودند در حالی‌که این فرد از فعالان بخش خصوصی بوده و هیچ ارتباطی با نهادهای امنیتی و دولتی ندارد.

 

وی تصریح کرد: متهم مشاور بخش خصوصی بوده و برای بررسی وضعیت هتل ۴ ستاره تارا در این محل مستقر بود تا مسئولان این مجموعه را برای ارتقاء درجه هتل داری کمک کند.

 

 

فضاسازی غیرواقعی سایت‌ها و شبکه‌های ضد انقلاب

رادفر گفت: در روزهای گذشته اخبار غیر واقعی زیادی پیرامون این حادثه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی پخش شد که اکثر این اخبار و عکس‌ها غیر مستند و غیر واقعی بوده و با هدف فضاسازی برای تهییج افکار جوانان و مخدوش سازی چهره شهر مهاباد انجام گرفته است.

 

وی با تشریح اتفاقات شامگاه روز گذشته که در پی تجمع ۲۰۰ تا ۳۰۰ نفر از جوانان معترض به نحوه مدیریت هتل تارا در مقابل این مجموعه صورت گرفت اظهار داشت: بدنبال فضاسازی سایت‌ها و شبکه‌های معاند و تهییج کردن عده‌ای از جوانان این شهر، متاسفانه بخشی از هتل آتش زده شد و خساراتی بدان وارد آمد و در این اتفاقات ۲۵ نفر که ۷ نفرشان از ماموران انتظامی بودند مجروح شدند که کار درمان همه آنان بجز ۲ نفر بصورت سرپایی انجام شد و دو نفر که شدت مجروحیت بیشتری داشتند یکی در مهاباد و دیگری در تبریز بستری شده‌اند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: روز گذشته ماموران انتظامی و امنیتی در ‌‌نهایت خویشتن داری به مدیریت تجمع پرداختند و بدون شلیک هیچ گلوله و خشونتی با استفاده از روشهای معمول مدیریتی در چنین اتفاقاتی، این رویداد را خاتمه دادند اما باید دانست که خویشتن داری نیروهای انتظامی و امنیتی همیشگی نیست و در صورت تکرار تخلفات و تجمعات غیر قانونی با شدت با تهییج کنندگان و آسیب زنندگان به اموال شخصی و عمومی برخورد خواهد شد.

 

اهمیت حفظ فرصت‌های توسعه سرمایه‌گذاری در مهاباد

وی به جوانان مهاباد توصیه کرد با پرهیز از اعتماد به شبکه‌های ضد انقلاب به فکر آرامش و توسعه شهرشان باشند چراکه در سالیان اخیر بستر بسیار مناسبی برای توسعه گردشگری و سرمایه گذاری در مهاباد فراهم شده که چنین رویدادهایی به چهره عمومی این شهر آسیب می‌زند.

 

رادفر تصریح کرد: در نوروز امسال بیش از ۱۰۰ هزار نفر گردشگر از شهر مهاباد بازدید کردند که این رقم نشان دهنده اهمیت امنیت موجود در این شهر برای سرمایه گذاری و پذیرش گردشگران داخلی و خارجی است بنابراین همه مردم این شهر باید از این فرصت استفاده کنند و با هر اقدامی که به چهره عمومی این شهر آسیب می‌زند مقابله نمایند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: اتفاقاً مقرر بود در چند روز آینده یک همایش بزرگ سرمایه گذاری به میزبانی همین هتل تارا در مهاباد برگزار شود که روی دادن چنین اتفاقی این همایش را تحت تاثیر قرار داده و استمرار این چنین مسائلی ظرفیت سرمایه گذاری ایجاد شده در مهاباد را زیر سوال خواهد برد.

 

 

مشارکت مردم در حفظ چهره عمومی شهرستان مهاباد

رادفر بستر سرمایه گذاری ایجاد شده در شهر مهاباد را نتیجه سال‌ها تلاش و مجاهدت مردم و مسئولان این شهر ارزیابی کرد و افزود: طبیعی است که اتفاقاتی نظیر آنچه در این شهر اتفاق افتاد ممکن است در هر جای دیگری روی دهد اما تهییج جوانان برای انجام اقدامات غیر قانونی که عمدتاً با ایفای نقش مخالفان نظام و انقلاب انجام می‌شود کار صحیحی نیست و باید از این کار پرهیز شود.

 

وی تصریح کرد: آنچه که شبکه‌های ماهواره‌ای مخالف نظام و سایت‌های وابسته به گروه‌های ضد انقلاب در پی تصویر سازی از آن هستند غیر واقعی بوده و بر خلاف منافع عمومی شهروندان مهاباد است بنابراین مردم فهیم و فرهنگی این شهر باید از فرزندان خود مراقبت کرده و اجازه ندهند جوانانشان در مسیر اهداف ضدانقلابیون قرار گرفته و به چهره عمومی مناسب این شهر آسیب بزنند.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی گفت: در روزهای اخیر متنفذین و افراد برجسته شهر مهاباد اقدامات مناسبی برای تنویر افکار عمومی، پیرامون این حادثه انجام داده‌اند و انتظار می‌رود جوانان عزیز این شهر نیز منافع عمومی شهرشان را به اهداف عناصر ضد انقلاب که فقط به فکر بهره برداری از این حادثه به نفع خودشان هستند ترجیح دهند.

 

 

تشریح نحوه ارتباط متوفی و متهم

رادفر با تشریح نحوه ارتباط متهم و قربانی این حادثه اظهار داشت: آنچه روشن است اینکه یک آشنایی قبلی بین این دو وجود داشت و احتمالا آن‌ها قصد ازدواج داشته‌اند به طوریکه متهم، زن قبلی خود را طلاق داده بود، اما بر اساس معاینات پزشکی قانونی بر روی جسد متوفی، هیچ رابطه غیر اخلاقی بین این دو نفر شکل نگرفته است، اما بدلیل نحوه برخورد و دخالت مدیر هتل که خانواده مرحومه را در جریان آشنایی و دیدار این دو در یکی از اتاق‌ها قرار داده بود، مرحومه تلاش کرده تا برای حفظ آبروی خود و روبرو نشدن با مادرش که به دعوت مدیر هتل به این مجموعه دعوت شده بود از اتاقی به اتاق دیگر از طریق بالکن داخل شود که در همین حین سقوط کرده و جان می‌بازد.

 

 

اظهار تاسف شهروندان مهابادی از تجمعات غیرقانونی

وی گفت: خانواده متوفی همکاری خوبی با ماموران داشته و نقشی در تهییج جوانان برای تجمع در مقابل هتل نداشتند و اتفاقا شدیداً اصرار دارند که از طریق مراجع قانونی به موضوع رسیدگی شود و مردم مهاباد نیز عمدتاً از اتفاقات روز گذشته ابراز ناخشنودی کرده و اظهار تاسف کرده‌اند چرا که به عینه مشاهده می‌کنند این اتفاقات بر خلاف منافع عمومی ساکنان شهر مهاباد است.

 

معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان غربی افزود: گرچه اختلالاتی در کمک رسانی تیم‌های امدادی در تجمع روز گذشته صورت گرفت اما با این حال آتش نشانان حتی سه نفر مظنونی که احتمال می‌رود از آتش زنندگان هتل بودند را از طبقه بالای هتل که در آتش گرفتار بودند نجات دادند.

 

وی افزود: در تجمع دیروز فقط ۵ نفر بازداشت شده و با دیگر افراد با شیوه کاملاً ارشادی برخورد شده است اما در صورتی که جرم عده‌ای در این جریان ثابت شود به شدت با آن برخورد می‌شود.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 13

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بی‌توجهی به گلودرد چرکی و خطر رماتیسم قلبی

ش مه 9 , 2015
دکتر بابک فغفوریان: رماتیسم قلبی سنین کودکی و نوجوانی یعنی سنین ۵ تا ۱۵ سال را درگیر می‌کند و میزان شیوع در دو جنس دختر و پسر یکسان است. وی با بیان اینکه رماتیسم قلبی ناشی از گلودرد چرکی است که در صورت عدم درمان منجر به تب رماتیسمی می‌شود، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...