حامد زمانی ، پدیده ای که نادیده گرفته شد!

اشتراک گذاری :
نودیها : حامد زمانی فرزند انقلاب بود. همان کسی که در دوران سکوت خواص، فتنه را فریاد می‌کشید و در اوج دوران آمریکا دوستی دولت، مرگ بر آمریکا سر می‌داد. او زمانی که از مدافعان حرم نمی‌گفتند، از آن‌ها می‌خواند و آن زمان که خوانندگان کم‌مایه در کنسرت‌های شبانه بار خود را می‌بستند، ارزش‌های اصیل را مرور می‌کرد.
 
به گزارش رجانیوز، حامد زمانی کسی بود که بازار داغ موسیقی با مضامین سخیف را به نفع جریان انقلابی بر هم زد. او در نوع خود یک پدیده بود، کسی که در عین جذب مخاطب از همه قشر و سلیقه‌ای، عالی‌ترین مضامین انقلاب را در دستگاه موسیقیایی آورد. او زمانی که سیاستگذاران فرهنگی پا به ابتذال گذاشتند تا مخاطب خود را بالا ببرند، ساحت جدیدی در نگاه به مقوله‌های فرهنگی به وجود آورد، محتوا و فرم را در هم آمیخت و از پدیده‌ای نو رونمایی کرد.
 
شانیت آثار او نه مخدری برای تسکین روزمرگی انسان غربی و نه عاشقانه‌ای سخیف و کم مایه برای رنگ دادن به دنیای بی‌رنگ عشق امروزی بود، او در خط مقدم قیام علیه استکبار موسیقی اصیل تولید می‌کرد.
 
حامد زمانی سال هشتاد و هشت با آهنگ «دیروز، امروز، فردا» شناخته شد و با تولید حدود ۸۰ قطعه ارزشی، به مهم‌ترین خواننده انقلاب در دهه ۹۰ تبدیل شد. از آثار مهم او می‌توان به «مکر شیطان»، «راز روشن»، «مرگ بر آمریکا»، «گزینه‌های روی میز»، «لبیک»، «هم‌آواز»، «گله گرگ»، «ثریا»، «آخرین قدم»، «هفت‌تیر»، «سپر»، «خبری هست»، «دلارام»، «شمشیر» و «سرانجام» اشاره کرد.
 
او فاتح عرصه‌ای نو برای جمهوری اسلامی و امیدی برای جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی بود. حامد زمانی در میانه دریای شور ابتذال امروزی مردانه ایستاده بود و حالا که نیست قدرش را بیشتر می‌دانیم.
 
عجیب است که ده‌ها اتفاق مهم مانند شهادت سرداران مقاومت، حمله به عین السد، شهادت شهید فخری زاده بدون حامد زمانی گذشت و نبودش به چشم نیامد.
 
واقعیت این است که جریان فرهنگی انقلاب مانند طفلی ناخوانده با زمانی برخورد کردد. نبود او برای ما تفاوتی با نبود یک خواننده بی‌مایه پاپ نداشت! لیکن اگر هنرمندی با این استعداد در هر گروه و جریانی دیگری بود، بی‌پروا برای حفظ او می‌جنگیدند.
 
دیروز و امروز بدون زمانی گذشت و چشممان به فردایی است که او باز در میانه میدان غوغا کند.
 
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 3 میانگین: 4.3]

Related Images:

Visits: 4

مرتضی - مدیر اصلی

One thought on “حامد زمانی ، پدیده ای که نادیده گرفته شد!

  1. حامد زمانی هست ولی رسانه های (به اصطلاااااح) انقلابی شدیدا بایکوتش کردن و نمیذارن که دیده بشه…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فیلم کامل آهنگ نشکن دلمو مجید معظمی نیمه نهایی عصرجدید

ی ژانویه 24 , 2021
اجرای آهنگ نشکن دلمو توسط مجید معظمی در برنامه عصر جدید شبکه سه مرحله نیمه نهایی           برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 3 میانگین: 4.3]Related Images:Visits: 4

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...