حجت الاسلام مهدی مطلبی در مسیر مجاهدت برای نقد روند مذاکرات، به لقاءالله پیوست

اشتراک گذاری :
حجت السلام و المسلمین شیخ مهدی مطلبی از مبلغان شاخص حوزه‌ی علمیه‌ی قم مقدسه و مؤلف کتاب‌های تحلیلی نقد مذاکرات هسته‌یی، صبح امروز در مسیر مجاهدت برای روشنگری در قبال پرونده هسته‎ای بر اثر سانحه رانندگی به لقاء الله شتافت.
به گزارش رجانیوز، این روحانی جوان و فاضل که برای شرکت و سخنرانی در با موضوع نقد روند مذاکرات هسته‎ای و دفاع از استقلال و شرافت ملت ایران در شهر سنندج عازم استان کردستان بود، در ۴۰ کیلومتری این شهر دچار سانحه شد و دعوت حق را لبیک گفت.
شهید شیخ مهدی مطلبی فارغ از تألیف دو کتاب تحقیقی در موضوع مذاکرات هسته‌یی با عنوان “عقب‌نشینی ممنوع” و ” راز آن چه مرقوم داشته‌اند” نقشی کلیدی در برپایی دوره‌های آموزشی و نشست‌های تحلیلی در موضوع هسته‌یی در حوزه‌ی علمیه‌ی قم مقدسه داشت.
نقد مذاکرات هسته‌یی در نشست‌های متعدد در حوزه‌ها، دانشگاه‌ها، هیآت و مساجد سراسر کشور از دیگر فعالیت‌های این راوی شهید بود. حجت السلام و المسلمین شیخ مهدی مطلبی در آخرین روزهای حضور در قم مقدسه در همراهی با دهمین برنامه‌ی کوه‌پیمایی هسته‌یی طلاب، قله‌ی حسن [طهرانی مقدم] بلندترین قله‌ی ارتفاعات هسته‌یی فردو را فتح کرد.
یکی از نزدیکان شهید مطلبی با اشاره به آخرین مکالمه با این شهید بزرگوار، اظهار داشت: شهید مطلبی گفت که “برای به بن بست نرسیدن انقلاب در مسایل جاری و ایجاد ممانعت در تحمیل جام زهر دیگری به امام امت، باید آماده خون دادن هم باشیم”.
مهدی مطلبی در سال ۱۳۶۴ در تهران خانواده ای مذهبی متولد شد. وی تحصیلات خود را در تهران آغاز کرد و در دبیرستان فرهنگ تهران (زیر نظر دکتر غلامعلی حدادعادل) موفق به اخذ مدرک دیپلم شد.
وی در سال ۱۳۸۲ وارد حوزه علمیه قم شد و در مدرسه علمیه معصومیه (س) مشغول به تحصیل دروس حوزوی شد. وی در کنار تحصیلات حوزوی همواره فعالیت های فرهنگی و انقلابی خود را نیز پیگیری می کرد. مسئولیت واحد شهدای بسیج مدرسه معصومیه و برگزاری نشست های شبی با شهداء شب های پر خاطره‎ای را از وی در ذهن طلاب برجای گذاشته است.
مهدی مطلبی انس ویژه ای با شهدا داشت و راوی کاروان های راهیان نور بود. زندگی او پیوند عجیبی با حیات شهدا داشت. کتاب (بچه های محله من و تو) اثر وی درباره نکات برجسته زندگی شهدا است که در همین سال ها به چاپ رسید.
مطلبی تحصیلات سطوح عالی و خارج خود را در قم ادامه داد و از محضر اساتید مبرز قم دروس خارج فقه و اصول را فراگرفت و حدود سه سال در دروس خارج شرکت نمود.
وی  مسئولیت هیئت مکتب الشهدای تهرانسر را به عهده داشت. از فعالیت های فرهنگی وی می توان به تأسیس و راه اندازی پایگاه اینترنتی جامع اشعار آیینی با نام (حسینیه) اشاره کرد که در مدت کوتاهی تبدیل به یکی از سایت های مرجع اشعار آیینی کشور گردید. عشق و ارادت او به آستان اهل بیت (ع) مثال زدنی بود. مطلبی مداح اهل بیت بود و نوای دلنشین مناجات و روضه خوانی او از ذهن و یاد طلاب معصومیه هیچ گاه فراموش نمی شود.
جزئیات تشیع و تدفین این شهید بزرگوار متعاقباً از طرف ستاد استقبال از این شهید اعلام خواهد شد.
منبع : رجا نیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 231

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

کلیپ تصویری استاد پناهیان - تجربه مذاکره

د ژوئن 15 , 2015
منبع : مبارز برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 231

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...