حذف یارانه افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان

اشتراک گذاری :

اخبار

در حالی که اعضای کمیسیون تلفیق بودجه 94 مجلس در حال بررسی جزئیات لایحه بودجه هستند کمیسیون انرژی مجلس پیشنهاد حذف یارانه نقدی افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان را مطرح کرده است.

شرح خبر در ادامه

در حالی اقتصاد ایران وارد پنجمین سال اجرای قانون هدفمندی یارانه ها شده است که بر اساس قانون دولت می بایست تنها 50 درصد از درآمدهای حاضل از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها را به افراد نیازمند به صورت یارانه نقدی پرداخت می کرد اما تا کنون تمام متقاضیان، یارانه نقدی دریافت کرده اند.

هم اکنون در حالی که لایحه بودجه 94 کل کشور در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است سناریوهای مختلفی درباره آینده قانون هدفمندی یارانه ها و اصلاح نحوه پرداخت یارانه نقدی مطرح می شود.

محمدباقر نوبخت رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی دراین رابطه اعلام کرده است براساس قانون هدفمندی، قرار بود با گران شدن حامل‌های انرژی، نیمی از درآمد به مردم، ۳۰ درصد صرف بهداشت و درمان و تولید و ۲۰ درصد هم به خود دولت برای طرح‌های عمرانی تعلق بگیرد ولی آنچه ما وارث آن شدیم، این بود که همه پول‌ها بین مردم تقسیم می‌شد و پولی به دولت نمی‌رسید بلکه هر سال و حتی امسال ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از خزانه به این کار اختصاص یافت.

نوبخت می گوید ما ابتدا صمیمانه به مردم توضیح دادیم و ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از گرفتن یارانه انصراف دادند و بقیه اعلام نیاز کردند. پایگاه اطلاعاتی ما کامل نیست و ما به سرعت داریم تلاش می‌کنیم که آن را به گونه ای تنظیم کنیم که همه را بشناسیم ولی تا آن زمان قطع یارانه برخی و باقی ماندن برخی دیگر موجب احساس تبعیض می شود.

وی اعلام کرده است ما یارانه برخی خارج نشینان را تا آنجا که شناسایی کردیم، قطع کردیم و باید تلاش کنیم با اطلاعات درست اقدام کنیم و موجب نارضایتی مردم نشویم.

نوبخت تاکید کرد به هیچ وجه رئیس جمهور اجازه نداد که ما مردم را به خاطر محدود بودن اطلاعاتمان بیازاریم، چرا که مردم ما هستند، وقتی کتبی می‌نویسد نیازمندم، چه اصراری عده‌ای دارند که ما یارانه آنها را قطع کنیم و آنها را آزار بدهیم.

این اظهارات در شرایطی از سوی سخنگوی دولت مطرح می شود که پیش از این سناریوی حذف یارانه نقدی افراد با درآمد بالای 3 میلیون تومان مطرح بود که رئیس سازمان مالیاتی اعلام کرد اگر بخواهیم فرض را به حذف یارانه افراد با حقوق بالای ۳ میلیون تومان در نظر بگیریم، تنها می توانیم یارانه ۲ تا ۳ میلیون نفر را حذف کنیم چراکه در سیستم خوداظهاری تنها همین تعداد حقوق خود را بالای ۳ میلیون تومان اعلام کرده اند.

این در شرایطی است که اگر دولت یارانه نقدی 3 میلیون نفر را حذف کند هر ماه رقم 135 میلیارد و 500 میلیون تومان صرفه جویی می کند که رقم قابل توجهی در مقابل میزان یارانه بگیران نخواهد بود. بر همین اساس اخیرا کمیسیون انرژی مجلس در راستای بررسی لایحه بودجه سال 94 کل کشور پیشنهاد حذف یارانه نقدی افراد با درآمد بالای دو میلیون تومان را مطرح کرده است.

در همین رابطه یکی از اعضای کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفته است پیشنهاد حذف یارانه نقدی افرادی که ماهانه درآمد بالای دومیلیون تومان دارند در کمیسیون انرژی تصویب و به کمیسیون تلفیق ارسال شد.

سید هاشم بنی‌هاشمی تاکید کرد در کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه بودجه سال ۹۴ اعضای این کمیسیون پیشنهادی را تنظیم کردند مبنی بر اینکه یارانه نقدی افرادی با درآمد بالای ۲میلیون تومان در ماه قطع شود و در سال آینده فقط به افرادی یارانه نقدی داده شود که درآمد ماهانه آنها زیر این رقم است.این پیشنهاد از سوی کمیسیون انرژی به کمیسیون تلفیق ارسال شده تا در جریان بررسی لایحه بودجه ۹۴ در این کمیسیون، مورد بررسی قرار گیرد.

نماینده مردم مشهد در مجلس اعلام کرد در صورت تصویب این پیشنهاد در کمیسیون تلفیق، در صحن مجلس حذف یارانه پردرآمدها به رأی گذاشته خواهد شد و در صورت تصویب در قالب قانون بودجه به دولت ابلاغ می‌شود.

هم اکنون در حالی که بررسی جزئیات لایحه بودجه سال 94 کل کشور در مجلس شورای اسلامی به روزهای حساس خود در زمینه قانون هدفمندی یارانه ها نزدیک می شود باید دید سرانجام نمایندگان مجلس چه تصمیمی برای نحوه پرداخت یارانه نقدی به ثروتمندان در سال 94 اتخاذ خواهند کرد.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ تیتراژ سریال تا رهایی برزو ارجمند

چ آوریل 8 , 2015
آهنگ تیتراژ پایانی سریال تا رهایی با صدای برزو ارجمند پخش آنلاین بارگیری صوت   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 12

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...