حضرت زهرا(س) مظهر رضای الهی است

اشتراک گذاری :

نودیها:حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد ظهر امروز در همایش فاطمیه و زیارت حضرت زهرا(س) که در سالن همایش‌های مدرسه دارالشفاء برگزار شد، با اشاره به ویژگی‌های حضرت زهرا(س) اظهار کرد: مقام این بانوی بزرگوار بالاتر از همه انبیای گذشته بود، حضرت زهرا(س) نه تنها هم افق ائمه معصومین(ع) است بلکه از بسیاری از ایشان دارای مقام بالاتری است.

وی ادامه داد: براساس روایات، حضرت زهرا(س) حجت خداوند بر اهل‌بیت(ع) است و این بانوی بزرگوار بالاترین مقام را در عالم پس از رسول اکرم(ص) و امام علی(ع) دارد، خداوند با رضایت حضرت زهرا(ص) راضی خواهد شد و این بانوی بزرگوار در ذات الهی فانی شده بود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: حضرت زهرا(س) مظهر رضای الهی است، براساس روایات خداوند با رضای این بانوی بزرگوار راضی می‌شود و با غضب حضرت زهرا(س) به غضب می‌آید، اطاعت انبیا و فرشتگان الهی از این بانوی بزرگوار در عوالم نوری واجب است.

فرحزاد رها نکردن حق را مهم ترین پیام زندگی حضرت زهرا(س) دانست و تصریح کرد: توهین به خلفا و همسران پیامبر(ص) را جایز نمی‌دانیم، اما نمی‌توانیم حقایق تاریخی همچون وقوع جنگ جمل را نگوییم.

وی ادامه داد: خانه حضرت زهرا(س) خانه وحی بود و چندین امام معصوم در این خانه زندگی می‌کردند، براساس روایتی از امام صادق(ع) حمله به خانه حضرت زهرا(س) وحشتناک تر از واقعه کربلا بود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: حضرت زهرا(س) پس از رحلت رسول اکرم(ص) به صورت شبانه روزی گریه می‌کرد، این بانوی بزرگوار وصیت کرد که کسی از مکان قبر او باخبر نشود.

فرحزاد، تبری را مقدم بر تولی براساس روایات دانست و تصریح کرد: جدا شدن از حاکمان فاسد، مهم ترین پیام سیره حضرت زهرا(ص) بود.

وی ادامه داد: براساس روایات کسی که امام زمان خود را نشناسد، به مرگ جاهلیت مرده است، کسی نمی‌تواند بگوید که حضرت زهرا(س) امام زمان خود را نشناخت. براساس روایات شیعی و سنی، رضای این بانوی بزرگوار رضایت خداوند است و حضرت زهرا(س) براساس روایات اهل سنت در هنگام مرگ از خلفا راضی نبود.

استاد حوزه علمیه قم افزود: توصیه رسول اکرم(ص) در شب عروسی امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) به این امام معصوم این بود که هیچ گاه حضرت زهرا(س) را اذیت نکند و امام علی(ع) در روایتی فرمود هرگز حضرت زهرا(س) را اذیت نکردم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این که گفته شده است حضرت زهرا(س) ۵۰ روز چهره خود را از امام علی(ع) پوشاند درست نیست، هر گاه هموم بر امام علی(ع) غلبه می‌کرد، با نگاه کردن به چهره حضرت زهرا(س) غم‌ها از دل او می‌رفت.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 33

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

صالحی‌امیری؛ یک مرد برای چند پُست؛ اعلام آمادگی برای رفتن از شهرداری بدون استعفا!

ش ژانویه 20 , 2018
نودیها:رئیس جدید کمیته ملی المپیک در حالی گفته «هیچ اصراری بر ماندن در شهرداری ندارم» که استعفایی نداده و مشخص نیست چگونه بدون استعفا، می‌توان عدم اصرارش برای داشتن مسئولیت در شهرداری را پذیرفت.    انتخابات کمیته ملی المپیک در حالی ۲۵ دی ماه برگزار شد که سیدرضا صالحی‌امیری، معاون […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...