حق زنان استفاده از ورزش است نه تماشای ورزش به هر کیفیتی

اشتراک گذاری :

در واکنش به حضور زنان در ورزشگاه‌ها به‌ویژه استادیوم بازی‌های فوتبال، اظهار داشت: موضوع استفاده از ورزش توسط زنان و تماشای ورزش را باید از یکدیگر تفکیک کرد چرا که حق زنان هردوی این دو موضوع است ولی نباید تماشای ورزش به هر کیفیتی باشد.

وی با بیان اینکه حق زنان استفاده از ورزش است نه تماشای ورزش به هر کیفیتی که بخواهند امروز مطالبه کنند، افزود: برای زنان باید از استفاده حداکثری از ورزش بهره برد و همچنین مبادرت به ورزش و ورزش‌کردن برای آنها پررنگ شود.

مدیر اجتماعی سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری گفت: حضور زنان در ورزشگاه‌ها اشکالی ندارد ولی مشکل اساسی این نیست، چرا که مسائل دیگری مانند ازدواج، اعتیاد و اشتغال آنها روی زمین مانده است و هیچ‌کس به این موضوعات مانند حضور زنان در ورزشگاه‌ها توجه نمی‌کند.

شهرتاش با اشاره به اینکه مسئولان طرح حضور زنان در ورزشگاه را به‌شکل دربسته می‌بینند و ابتدای آن را می‌سنجند نه نتیجه و تبعات آن، اظهار داشت: متأسفانه فرهنگ ناهمسان و ناهمگون و یک‌سری بایدها و نبایدها در خصوص مسائل فرهنگی در ورزشگاه‌ها وجود دارد که تضمینی وجود ندارد که این مسائل و ناهنجاری‌ها با وجود حضور زنان در ورزشگا‌ه‌ها دامن آنها را نگیرد چرا که اولین آسیب به خود زنان با این امر خواهد رسید.

وی ادامه داد: رعایت نشدن حریم زنان و بی‌دقتی‌های رفتاری توسط افراد دیگر در ورزشگاه‌ها ممکن است رخ دهد که تبعات اجتناب‌ناپذیری خواهد داشت و همه باید آن را بپذیرند چرا که این امر منطقی است.

مدیر اجتماعی سابق معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ابراز کرد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها به‌صلاح نیست؛ در واقع درست است می‌توانند مشوق‌های بهتری برای بازیکنان باشند ولی این امر به‌صلاح آنها نبوده و زمینه‌سازی فرهنگی در این زمینه مغفول مانده است.

شهرتاش با بیان “حضور زنان را در ورزشگاه‌ها مطرح کردیم ولی زمینه‌های فرهنگی آن را به‌عنوان مقدمه و زیربنا مورد توجه قرار ندادیم در واقع بازهم نوش‌دارو پس از مرگ سهراب می‌شود” گفت: مسئولان به‌ویژه مسئولان فرهنگی باید زمینه آموزش آداب ورزشی و مسائل فرهنگی در این خصوص را در جامعه فرهنگ‌سازی کنند و بعد پیشنهاد حضور زنان در ورزشگاه‌ها را ارائه کنند.

وی ادامه داد: امیدواریم در این زمینه تأمل بیشتری شود و بدانیم که موضوعاتی مانند اعتیاد امروز زنانه شده است و نیاز به همکاری و هماهنگی تمامی دستگاه‌ها دارد. در حقیقت موضوع حضور زنان در ورزشگاه‌ها اکنون اصلاً به‌صلاح آنها نیست.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

۷ عادت ناپسند که روزه دارها را بیمار می کند

ش ژوئن 20 , 2015
یک فوق تخصص گوارش با اشاره به شیوع ۲۸ درصدی کبد چرب، رمضان را فرصتی طلایی برای درمان این بیماری اعلام کرد و گفت: خوردن نوشابه گازدار،غذاهای چرب،خوردن زولبیا و بامیه، درازکشیدن و سیگار کشیدن بعد از افطار و پرخوری بین غروب و تا سحر را ۷ عادت ناپسند برای […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...