حمله تند کیهان به هاشمی رفسنجانی

اشتراک گذاری :

هاشمی رفسنجانی در گفت‌وگویی با هفته‌نامه مثلث اظهار داشت نقش رهبری در انتخابات بسیار برجسته بود.

 

وی در پاسخ به این پرسش که نقش رهبری را در انتخابات ۹۲ چگونه یافتید؟ نکات قابل تاملی بیان می‌دارد و می‌گوید: «نقش رهبری در انتخابات متوجه شور و اشتیاق مردم برای حضور و صحت برگزاری آن است. من چند مورد را می‌گویم تا مشخص شود که نقش ایشان چقدر برجسته بود. اولا در نامگذاری سال ۹۲، حماسه سیاسی گفتند که مصداق کامل و نقطه عطف آن انتخابات بود. ثانیا گفتند که هیچ‌کس، حتی خانواده‌ام نمی‌دانند به چه کسی رأی می‌دهم که این جمله نوعی اعتماد به مردم داد. ثالثا به انتخابات فراتر از نظام و انقلاب، رویکرد ملی دادند و اعلام کردند که حتی کسانی که نظام را قبول ندارند، به خاطر کشور ایران در انتخابات شرکت کنند و رابعا اعلام کردند که رأی مردم حق‌الناس است. این جمله ایشان خیلی تاثیر داشت.»

 

هاشمی ادامه داد: «هر کسی که ادعای پیروی از ولایت می‌کند، باید برای نهادینه شدن این حرف رهبری در جامعه تلاش کند که رأی مردم حق‌الناس است. وقتی یک فقیه و مرجع تقلید این حرف را می‌زند، معنایش این است که دست بردن در رأی مردم مثل سرقت از اموال و لباس دیگران است. این حرف برای مأموران انتخابات در نام‌نویسی، نظارت، شمردن و اعلام نتایج تکلیف می‌آورد. حتی اگر کسی با نگاه سیاسی و به خاطر مسایل شخصی مردم را از رأی دادن به یک نفر با رد صلاحیت محروم کند، با این حرف رهبری که یک فتوای سیاسی است، دست بردن در حق‌الناس است. حق‌الناس هم به گونه‌ای است که خداوند نمی‌گذرد، هر چند از حق خود با یک توبه می‌گذرد.

 

این حرف یک نکته تاریخی است و اگر در آینده هم برای هر انتخابی این جمله نصب‌العین همه مسئولین باشد، مطمئن باشید مردم با اطمینان و اعتماد بیشتر شرکت می‌کنند.»

 

این سخنان از ۲ جهت قابل توجه و تأمل است؛ نخست آنکه تکرار فضایل و خصوصیات ستودنی رهبر انقلاب، گرچه فی‌نفسه نشر خوبی‌هاست اما برای کسی فضیلتی نمی‌آورد و باید گفت اینها صفات رهبری است، کمی هم از خودتان در این موضوع بگویید! مثلا اینکه از چند ماه قبل از احتمال تقلب سخن گفته شود یا اینکه کمیته صیانت از آراء تشکیل شود، یا فرمان ریختن به خیابان‌ها در صورت تقلب‌! با کدام صفت و ویژگی‌ رهبری تطابق دارد!؟

 

از جهت دیگر باید از ایشان پرسید اگر قلبا به این سخنان معتقدید، چرا در برابر کسانی که نظام را به تقلب متهم کردند موضعی نگرفتید و این حرف‌ها را به آنها نگفتید و به یادشان نیاوردید که با وجود رهبر انقلاب و نگهبان این استقلال و امنیت ملی ‌امکان تقلب وجود ندارد؟

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 2

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

لطیفه و جوک(۷)-پسر با غیرت-ثبت نام دانشگاه

چ سپتامبر 16 , 2015
یه خانمی ۱۳قلو حامله بوده ۹ماه میشه ولی بچه هاش به دنیا نمیان میره دکتر و با نگرانی میگه اقای دکتر چرا من بچه هام به دنیا نمیان ؟ دکتر سونوگرافی نگا می کنه توی مانیتور می بینه که از ۱۳ تا بچه ۱۲ تا دخترهستند و۱نفر آنها پسر و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...