خبری که محمدرضا حیاتی آرزو دارد بگوید

اشتراک گذاری :
نودیها:محمدرضا حیاتی مجری اخبار با حضور در برنامه تلویزیونی «کتاب باز» در خصوص نیاز حرفه خود به مطالعه گفت: حرفه گویندگی نیازمند کسب اطلاعات جامعی در تمام زمینه‌ها است و از این رو ما در زمینه‌های مختلفی مطالعات بسیاری داریم با این حال هنوز از دریای دانستنی‌های این عالم قطره ناچیزی آگاهی دارم و گاهی در سن ۶۰ سالگی نکته‌ای می‌خوانم که تعجب می‌کنم چطور در این ۶۰ سال از آن آگاهی نداشتم.
 
وی ادامه داد: دوست دارم زندگی و خاطرات کاری‌ام را به صورت یک کتاب با روایت داستانی بنویسم و برای اینکار به همراهی یک داستان‌نویس نیاز دارم هرچند که هنوز فرصت این کار را پیدا نکرده‌ام. اکثر اخبار مربوط به دوران دفاع مقدس و دوران بعد از جنگ که اهمیت زیادی داشت را به خاطر دارم.
 
حیاتی با اشاره به دوران کودکی خود عنوان کرد: به طور مطلق می‌توان کتاب باز بودن را به مرحوم پدرم نسبت داد. ایشان یک کتابخانه بسیار بزرگ داشت و حتی از مخارج خانه کم می‌کرد و کتاب می‌خرید و کتابخوان بودن ایشان تاثیر بسیاری در علاقه من به کتاب داشت و من کتاب خواندن را از کتابخانه پدرم آغاز کردم. از کودکی به شعر و ادبیات و تاریخ علاقه‌مند بودم و اولین کتابی که خواندم زندگی پیامبران(ع) بود.
 
وی افزود: به مولانا و عطار و حافظ علاقه بسیاری دارم و از نوجوانی اشعار مولانا را مطالعه می‌کنم و شوریده حالی مولانا بسیار بر من تاثیرگذاشته است و حتی شرح حال زندگی مولانا در زندگی من تاثیرگذار بوده است. هر چقدر بیشتر اشعار مولانا را می‌خوانم و هرچقدر مسن‌تر می‌شوم علاقه‌ام به آنها بیشتر می‌شود و برایم جذاب تر می‌شود.
 
حیاتی در پایان با بیان آرزوی خود خاطرنشان کرد: دوست دارم روزی در اخبار اعلام کنم که در بر اساس برآورد سازمان یونسکو کشور ایران رتبه نخست را در مطالعه به دست آورده است. همه باید تلاش کنیم کتاب خوب انتخاب کنیم و آن را خوب مطالعه کنیم.
 
برنامه تلویزیونی «کتاب باز» که امیرحسین صدیق آن را اجرا می‌کند و محمدرضا رضائیان تهیه کنندگی آن را بر عهده دارد روزهای شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۰ از شبکه نسیم پخش می‌شود
فارس
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

عجیب‌ترین صداهای دنیا

س نوامبر 8 , 2016
نودیها:ما در فضای اطراف خود با تنوع صداها مواجهیم؛ از صداهای ضعیفی مثل صدای پرندگان و خش‌خش برگ‌ها تا صداهای بلند مثل صدای موسیقی، وسایل نقلیه و صداهای صنعتی و صدای فریاد و بسیاری از صداهای دیگر در بسامدهای مختلف که در محدوده شنوایی انسان قرار دارد.   صداهای عجیبی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...