خشک کردن و حالت دهی به موها، بدون سشوار

اشتراک گذاری :

 خشک شدن مو با قرارگیری در معرض هوا خیلی ساده به نظر می رسد. از حمام بیرون می آیید و مو را با حوله خشک می کنید، همین.
امّا حتماً شما هم مثل زنان دیگر وقتی موهایتان کاملاً خشک می شود، وز هم می شود. امّا همیشه اینطور نیست. فصل گرما، بهترین زمان برای کنار گذاشتن وسایل حالت دهی حرارتی است پس به راحتی بدون سشوار موها را خشک کنید و حالت دهید.

 
۱- موی صاف

مرحله ی ۱: تا جایی که می توانید آب اضافی موها را به آرامی با یک حوله ی میکروفیبر بگیرید. این حوله نه تنها از وز شدن موها جلوگیری می کند، بلکه آب را سریع جذب می کند و زمان خشک شدن موها را به نصف کاهش می دهد. حوله ی کاغذی و تی شرت هم همین کار را انجام می دهند.

 

 

مرحله ی ۲: وقتی موها ۵۰% خشک شدند، آن ها را با یک شانه دندانه درشت شانه کنید تا گره ی موها باز شود. بهتر است وقتی موها کامل خشک می شوند این کار را انجام ندهید چون گره ی موها بیشتر می شود.

 

مرحله ی ۳: می توانید برای حالت دادن به مو از ژل مویی که بر پایه ی آلوئه ورا باشد استفاده کنید. از نوک موها شروع کنید و انگشتان تان را تا وسط موها فرو ببرید و سپس به سمت ریشه ها ادامه دهید. مقدار کمی از ژل برای تمام موها کافی است.

 

 

مرحله ۴: می خواهید کمی به موها حجم دهید؟ وقتی که مو خشک شد، موهای بالای سر را با بیگودی های پلاستیکی بزرگ بپیچید و کمی اسپری مو به آن بزنید، چند دقیقه صبر کنید و سپس بیگودی ها را باز کنید.

 
۲- موی موجدار

مرحله ی ۱: چون وز شدن موها بزرگترین مشکل این نوع مو است، همیشه برای خشک کردن مو از حوله میکروفیبر استفاده کنید.
حوله های میکروفیبر، جذب کننده ی فوق العاده ای است و مانند حوله های معمولی باعث اصطکاک نمی شوند. بعد، با استفاده از شانه ی دندانه درشت یا کشیدن انگشتان تان بین موها، آن ها را شانه کنید.

مرحله ی۲: برای این که موها حالت موج دار طبیعی داشته باشد، وقتی موها ۷۰% خشک شدند، از اسپری نمک استفاده کنید.

 
موها را کمی مرطوب کنید و آن ها را با دست چنگ بزنید و به هم فشار بدهید. می خواهید حالت موج دار مو بیشتر شود؟ قسمت های کوچکی از مو را مدل بافت طنابی بپیچید، بعد از مدتی بافت را باز کنید و موها را با دستان تان از هم باز و ژولیده کنید. در انتها کمی اسپری به موها بزنید.

 

 
۳- موی فر

مرحله ی ۱: نمی خواهد موهای فرتان را کاملاً شانه کنید مگر این که بخواهید آن ها وز شوند. به جای این کار، گره های مو را با انگشتان تان باز کنید. وقتی از نرم کننده مو استفاده می کنید، انگشتان خود را بین موها ببرید تا گره ها باز شوند.

 

 

مرحله ی ۲: وقتی از حمام بیرون می آیید، بهترین راه برای خشک کردن موها با حوله این است که سرتان را پایین بگیرید. زیر موها را با تی شرت یا حوله ی میکروفیبر خشک کنید و موها را با حرکاتی به سمت بالا فشار و حالت دهید.
سپس به آرامی موها و سرتان را بالا بگیرید. این کار باعث می شود موها از قسمت ریشه کمی بلند شوند و حجم بگیرند و فر مو حالت بگیرد.

 

 

مرحله ی ۳: باید از محصولات مو مناسب با نیازهایتان استفاده کنید، از ترکیب کردن کمی از آن ها با هم نترسید. اگر موهایتان وز است و می خواهید جلوه ی فرها را بیشتر کنید، می توانید از مخلوطی از ژل و کمی کرم یا روغن استفاده کنید.

 

 

مرحله ی ۴: اگر فر موهایتان سنگین است و موها کف سرتان می خوابد و می خواهید ریشه ها را کمی بالا ببرید و حجم دهید، از گیره ی موی دو سر استفاده کنید.
وقتی موها را با حوله خشک کردید و ژل یا روغن مناسب موی استفاده کردید، موها را از ریشه بلند کنید و گیره را داخل مو فرو کنید. گیره ها را به قسمت بالای سر و بعد، به کناره های سر بزنید. وقتی موها خشک شد، گیره ها را خارج کنید، می بینید که موها از ریشه بالا رفته و حجم پیدا کرده اند.

 

 
۴- موی فر طبیعی

مرحله ی ۱: بعد از استفاده از شامپو و نرم کننده، وقتی هنوز زیر دوش هستید، موهایتان را تکان دهید تا آب اضافی از آن خارج شود سپس با استفاده از حوله میکرو فیبر یا تی شرت موها را به آرامی خشک کنید اما مواظب باشید که الگوی فر طبیعی مو را بر هم نزنید.

 

مرحله ی۲: برای این که موها را مرطوب و حالت فرها را خوشایند نگه دارید، به ترکیبی از نرم کننده، روغن و کرم نیاز دارید. نرم کننده، مو را برای جذب رطوبت آماده می کند. روغن، جذب تارهای مو می شود. کرم مو هم آخرین مرحله برای جذب و نگهداری رطوبت در مو است (دارو)

 

جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 66

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

به همسرم شک دارم

پ آگوست 6 , 2015
از آفت‏های ویرانگر زندگی، سوءظن و بدگمانی افراد خانواده نسبت به یکدیگر است. سوءظن، درست مانند طوفانی تکان دهنده، ستون‏های استوار یک زندگی را متزلزل می‌کند…. عشق، صداقت و خوش‏بینی معیارهای لازم برای داشتن یک زندگی سالم هستند که در زیر سایه شک نابود می‌شوند. خداوند مهربان انسان را آفرید […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...