خواص اعجاب‌انگیز کرفس در احادیث

اشتراک گذاری :
نودیها:درباره خواص اعجاب انگیز کرفس و تأثیر آن در پیشگیری از بسیاری بیماری‌ها در احادیث و روایات مطالب زیادی نقل شده است.
پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله ان را سبزی پیامبران دانسته و توصیه کرده‌اند: بر شما باد به خوردن کرفس؛ چرا که خوراک الیاس، یَسَع و یوشع بن نون بوده است؛ و در حدیث دیگری به امام حسین علیه السلام فرمودند:

یا بُنَیَّ، کُلِ الکَرَفسَ؛ فَإِنَّها بَقلَهُ الأَنبِیاءِ مَغفولٌ عَنها، و هُوَ طَعامُ الخَضِرِ وَالیاسَ، وَالکَرَفسُ یَفتَحُ السُّدَدَ، ویُذَکَّی القَلبَ، ویَرِثُ الحِفظَ، ویَطرُدُ الجُنونَ وُالجُذامَ وَالبَرَصَ وَالجُبنَ

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله و سلم خطاب به امام حسین علیه‌السلام: فرزندم! کرفس بخور؛ چرا که سبزی پیامبران است، که فراموش شده است و خوراک خضر و الیاس علیه‌السلام است. کرفس، انسداد‌ها را می‌گشاید، دل را طراوت می‌دهد، حافظه را قوی می‌کند، و دیوانگی، جذام، پیسی و ترس را دور می‌کند.

مطابق یافته‌های پزشکی هم یکی از مواد غذایی مفید برای رفع التهابات مفاصل کرفس است. کارشناسان تغذیه معتقدند که آب این گیاه ضمن آنکه کاهنده التهاب مفاصل و انقباض عضلانی ماهیچه است برای آسم و آرتروز هم مفید می‌باشد و سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و تورم‌های مفصلی را خفیف می‌کند.

آن‌ها کرفس را گیاهی مقوی و اشتها آور می‌دانند که با آهک بسیاری که دارد در تحلیل رسوبات بدن موثر است و در معالجه رماتیسم بسیار سودمند می‌باشد.

از این رو امام رضا علیه السلام هم در توصیه‌ای پزشکی استفاده از این گیاه را مفید دانسته و در باره اهمیت آن به نادر خادم فرموده اند:

شما آن را دوست ندارید و نیست چهارپایی مگر آن‌که کرفس را دوست دارد، یعنی حتی حیوانات آن را دوست دارند و همانطور که آوردیم به نقل از پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله هم آمده است که امام حسین علیه السلام را به خوردن کرفس بسیار سفارش نموده اند.

عصاره ساقه و برگ کرفس یک مکمل غذایی خوب برای کمک به زدودن سموم از بدن و همچنین کاهش وزن است. این عصاره بویژه برای افرادی خوب است که بدن آن‌ها تمایل بالایی برای به حفظ آب در بافت‌ها دارد.

کارشناسان کرفس را حاوی ویتامین ث. زیادی می‌دانند که مکمل خوبی برای زیبایی پوست و مو می‌باشد و معتقدند که آب کرفس به صورت غِرغِره برای رفع گلو درد و جلوگیری از سرماخوردگی مفید است و خاصیت ضد میکروبی و ضد التهابی دارد و همچنین آب کرفس برای رژیم‌های غذایی کاهش وزن مفید است. شاید روی همین اصل باشد که در بخش تدابیر امام رضا علیه السلام برای ماه‌ها و فصل‌ها در رساله ذهبیه استفاده از این گیاه پرخاصیت در ماه شباط یا همان بهمن ماه توصیه شده و در برخی ماه‌ها مثل کانون اول یا آذر ماه نهی شده است.

همچنین مطابق سفارشات امام رضا علیه السلام برای دی ماه هم باید از خوردن برخی از سبزی‌ها (بقول) مانند: کرفس‏‏‏‏، نعناع و تره تیزک (شاهی) هم پرهیز کنیم.

باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 63

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

حاج منصور ارضی شب های بیستم و بیست و یکم ماه مبارک رمضان۹۷

ش ژوئن 9 , 2018
شب بیستم ماه مبارک رمضان شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان عقیق   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 63

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...