آیا تخم کفتر برای لکنت زبان کودکان مفید است ؟

اشتراک گذاری :
نودیها : دکتر فرح بخش متخصص تغذیه گفت: این فرضیه که تخم کفتر تکلم کودک را سرعت می‌بخشد. حقیقت ندارد و یک باور غلط از دیرباز به حال است.
نه تنها تخم کفتر بلکه تخم پرندگان دیگر نیز این خاصیت را نخواهند داشت و این تنها فرضیه ای از دیرباز تا به حال است که در حال حاضر به حقیقت آن دست یافته نشده است.
وی در ادامه افزود: هر چند که نباید از خاصیت فراوان تخم پرندگان برای بدن انسان چشم پوشی کرد و همچنین می توانیم به چند مورد از خاصیت تخمهای بلدرچین، کبک، اردک و غاز که سرشار از خاصیت هستند، اشاره کرد: تخم بلدرچین، مصرف هر ۱۰۰ گرم تخم بلدرچین حدود ۱۵۸ کیلو کالری انرژی دارد و میزان ویتامینهای B12،A و BG آن هم تقریبا به اندازه تخم مرغ است.
تخم کبک: تخم کبک دارای پروتئین بالا و چربی پایینی است و سریع هضم می شود و برای تقویت سیستم گوارشی مناسب است. ویتامین های گروه B و آن، جزو مواد مغذی تخم کبک است.
تخم اردک: تخمهای اردک، غلیظ تر و دیر هضم تر از تخم مرغ است.
تخم کفتر برای افراد لاغر بسیار مفید است و می‌تواند به آنها در افزایش وزن کمک کند، تخم این پرنده در تسریع روند درمان سرخه گرفتگی سینه هم مفید است و مصرف آن به افرادی که خونریزی داشته‌اند یا دارند هم توصیه می‌شود، بهتر است تخم اردک آبپز با کره یا روغن زیتون مخلوط و مصرف شود.
تخم غاز: تخم غاز هم جزو دیگر تخمهای خوراکی است که جسم مناسبی از ویتامینB12، فولات و پروتئین را در خود جای داده است. میزان پروتئین تخم غاز، حدود۳/۵ برابر بیشتر از تخم مرغ است اما چربی و گلسترول آن هم بسیار بالا است.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 2]

Related Images:

Visits: 293

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مضرات بازی‌های آنلاین

ج ژانویه 22 , 2016
نودیها : تب داغ بازی‌های آنلاین این روزها میان افراد جامعه زیاد دیده می‌شود و مثل این که افراد نمی‌توانند گوشی‌هایشان را از خود دور کنند به طوری که شاهد هستیم که بازی‌های آنلاین جایگزین ارتباط رودروی افراد با یکدیگر شده است و این بازی‌ها برخلاف بازی‌های دسته جمعی در […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...