خودکشی دسته‌جمعی تکفیری‌ها در جنوب حلب

اشتراک گذاری :

سایت نودیها :  به نقل از گروه بین الملل خبرگزاری مهر، روز گذشته رسانه های غربی-عربی حامی تروریسم تیتر “محاصره حلب شکسته شد” را در صدر اخبار خود منتشر کردند.

پس از گذشت چند ساعت مشخص شد که این اقدام هماهنگ تنها یک فضاسازی رسانه ای با هدف آغاز یک جنگ روانی بزرگ علیه محور مقاومت در سوریه بوده است.

 

واقعیت این است که تروریست های تکفیری جبهه «فتح الشام» یا همان جبهه النصره، روز گذشته موفق شدند جزء کوچکی از محاصره ارتش سوریه بر استان حلب را شکسته و یک گذرگاه تنگ را به داخل این استان ایجاد کنند.

با این حال، رسانه‌هایی غربی-عربی از این اقدام به عنوان «فتح الفتوح» و دستاورد بزرگ یاد کرده و تلاش کردند با انتشار این خبر کذب در میان نیروهای مقاومت، روحیه آنها برای ادامه نبرد سرنوشت ساز در استان حلب را تضعیف کنند.

 

تروریست های تکفیری مستقر در حومه استان «حلب» سوریه به ویژه جبهه «فتح الشام» طی ماه‌ها و هفته‌های گذشته متحمل شکست‌های متعددی از ارتش و نیروهای مقاومت مردمی سوریه شدند. اوج درگیری‌های میان دو طرف روز گذشته اتفاق افتاد که تکفیریها و رسانه‌های حامی آنها تلاش کردند تا از آن به عنوان یک «پیروزی بزرگ» یاد کنند.

این ادعا در حالی مطرح شد که تکفیریها علیرغم برخی پیشروی‌های بسیار محدود، حتی در تصرف یک منطقه استراتژیک حلب هم ناکام ماندند.

 

 

 

هجوم پیکانی تروریست‌ها و ایجاد شکاف کوچک در حصار حلب

 

 

واقعیت این است که حامیان تکفیریها در منطقه از جمله عربستان سعودی، قطر و ترکیه از یکسو و حامیان بین المللی آنها از جمله فرانسه، انگلیس و ایالات متحده آمریکا از سوی دیگر، یک فضاسازی رسانه‌ای تمام‌عیار را به منظور ایجاد جنگ روانی علیه نیروهای مقاومت در سوریه به راه انداخته اند.

هدف آنها از جنگ روانی علیه محور مقاومت در سوریه را می توان به دو بخش تقسیم کرد:

۱ـ تضعیف روحیه نیروهای مقاومت سوری به منظور ممانعت از ادامه پیشروی های آنها در استان حلب یا حداقل کُند کردن روند این پیشروی‌ها.

۲ـ سرپوش نهادن بر شکست‌های متعدد تروریست های تکفیری در جبهه‌های مختلف نبرد در استان «حلب».

 

نکته قابل تأمل این است که رسانه های حامی تروریسم در سوریه در جریان پوشش اخبار مربوط به تحولات میدانی این کشور نه تنها کوچکترین اشاره‌ای به تلفات سنگین در صفوف تروریست های تکفیری نمی کنند، بلکه تلاش می کنند تا تلفات جانی نیروهای مقاومت در جریان درگیری‌های حلب را بسیار فراتر از حجم واقعی آن به افکارعمومی منطقه و جهان القا نمایند.

 

در همین ارتباط، روز گذشته در جریان ایجاد یک گذرگاه از حومه حلب به مناطق داخلی این استان، درگیری سختی میان تروریست ها و نیروهای مقاومت درگرفت که در نتیجه آن حدود ۵۰۰ عنصر تکفیری به هلاکت رسیده و ده ها تَن دیگر زخمی شدند.

با این وجود، رسانه های حامی تکفیریها پس از دریافت دستورالعمل‌های لازم از اتاق فکر غربی-عربی، از یکسو از پوشش تلفات سنگین جانی در صفوف تروریستها خودداری کرده و از سوی دیگر، به بزرگ‌نمایی حجم تلفات در صفوف ارتش سوریه روی آوردند.

 

البته ذکر این نکته نیز ضروری است که جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی در سوریه مسأله تازه‌ای نیست. رسانه‌های حامی تروریسم در منطقه و جهان پیش‌تر نیز همین استراتژی را در قبال نیروهای «حزب الله» لبنان به کار گرفتند که با واکنش «سیدحسن نصرالله» دبیرکل این گروه مواجه شدند.

دبیرکل حزب الله در جریان یکی از آخرین سخنرانی‌های خود در واکنش به این جنگ رسانه‌ای علیه محور مقاومت و نیروهای حزب الله در سوریه گفته بود: «در بوق و کَرنا کرده اند که حزب الله لبنان ده ها شهید در حلب داده است. من از آنها سؤال می کنم که در نبرد حلب طرف مقابل چه تعداد کشته داده است؟… بر اساس آمار موجود، حزب الله لبنان از اول ماه ژوئن ۲۶ شهید داد و یک اسیر و یک مفقود. این در حالی است که از اول ماه ژوئن تا ۲۴ همین ماه ۶۱۷ نفر از تکفیریها به هلاکت رسیده که در میان آنها ده ها سرکرده دیده می شوند… علاوه بر کشته شدن بیش از ۶۰۰ تکفیری در حلب از اول ژوئن تا ۲۴ این ماه، بیش از ۸۰۰ نفر از آنها نیز زخمی شدند. حال مشاهده کنید که چگونه فریاد می کشند حزب الله در حلب ده ها شهید داده است».

 

بر همین اساس، جنگ روانی علیه محور مقاومت، مسأله جدیدی نیست و از آنجا که مسبوق به سابقه نیز بوده است، نیروهای مقاومت با تاکتیک‌های خاص مقابله با این استراتژی به خوبی آشنایی دارند.

 

 

نقشه نقاط مرکزی درگیری

 

 

اما به راستی تحولات میدانی حلب به کدام سمت و سو می‌رود؟

همانگونه که گفته شد، تکفیریها روز گذشته موفق به ایجاد گذرگاه کوچک و تنگی به مناطق داخلی «حلب» شدند. با این وجود، باریک بودن مسیر بازشده از یک طرف و آتش مستقیم و بی‌وقفه ارتش سوریه به روی مسیر گشوده شده از طرف دیگر، عملا مانع از تحقق اهداف تروریست ها شده است.

 

طبق آخرین آمار و گزارش‌ها از تحولات میدانی در حلب، تروریست‌های تکفیری طی روزهای گذشته متحمل تلفات جانی سنگینی شده اند، به گونه‌ای که شمار قربانیان آنها مجموعا ۹۰۰ تن فقط در طول چند روز برآورد می شود. این آمار تنها به عملیاتی مربوط می شود که تکفیریها برای رسیدن به مناطق شرقی حلب انجام دادند.

بر این اساس، برخلاف آنچه که تکفیریها و رسانه‌های حامی آنها از آن به عنوان «فتح الفتوح» یاد کردند، چیزی جز یک خودکشی دسته‌جمعی نبوده است.

 

از شب گذشته تا بدین لحظه نیز توپخانه‌ها و جنگنده‌های ارتش سوریه، تکفیریها را آرام نگذاشته و به طور پیوسته آنها را گلوله باران می کنند. این حملات بیشتر بر روی دانشکده توپخانه و دانشکده نظامی استان حلب متمرکز بوده است، چرا که تروریستها قصد داشتند با تسلط بر این دو دانشکده، دامنه گذرگاه عبوری خود به سمت شرق حلب را افزایش دهند.

 

در این میان، از کنار نقش کشورهای منطقه ای و بین المللی حامی تروریسم و در رأس آنها عربستان سعودی، قطر، ترکیه و ایالات متحده آمریکا در حمایت از تکفیریهای جبهه «فتح الشام» در حلب نمی توان به سادگی عبور کرد.

طبق آخرین اخبار امنیتی رسیده از نبرد استان «حلب»، تروریست های تکفیری از تجهیزات نظامی پیشرفته و سنگین استفاده می کنند؛ تجهیزاتی که بدون شک توسط ایالات متحده و عربستان سعودی به تکفیریها منتقل شده است.

 

البته پس از تغییر نام گروه تروریستی-تکفیری «جبهه النصره» به جبهه «فتح الشام» با چراغ سبز اتاق فکر غربی-عربی به فرماندهی ایالات متحده آمریکا، پیش بینی می‌شُد که واشنگتن قصد دارد با القای «انحلال ظاهری» این گروه تروریستی، تحت عنوان حمایت از آنچه که گروه‌های مسلح معتدل می‌خواند، این گروه را به تسلیحات نظامی پیشرفته برای مقابله با محور مقاومت در حلب مجهز سازد.

اکنون آمریکایی‌ها مدعی هستند که «جبهه النصره» به زباله‌دان تاریخ پیوست و ما از «جبهه فتح الشام» به عنوان یک گروه مسلح معتدل حمایت می‌کنیم!

 

از سوی دیگر، دولت ترکیه همچنان به ارائه کمک های لجستیکی به تروریست های تکفیری در حلب ادامه می دهد. با وجود اینکه انتظار می رفت پس از محکومیت کودتای نظامی در ترکیه توسط «بشار اسد» رئیس جمهوری سوریه، دولت آنکارا در سیاست های خود در قبال دمشق تجدید نظر کند، اما شاهد آن هستیم که حمایت ترکیه از تروریسم در سوریه همچنان به قوت خود باقی است.

در صورتی که دولت ترکیه از مرزهای مشترک خود با استان «حلب» سوریه به خوبی حافظت و آن را کنترل می کرد، بدون شک تروریست های تکفیری قادر به عملیاتی ساختن هجوم گسترده اخیر در این استان نبودند.

 

علاوه بر این، عربستان سعودی نیز نقش گسترده ای در سازماندهی تکفیریهای مستقر در حومه استان حلب سوریه داشته است. در همین ارتباط، روز شنبه هفته جاری روزنامه انگلیسی «گاردین» فاش کرد: «عربستان، اردن و ترکیه قراردادهایی برای رساندن ۴ هزار و ۷۰۰ تن اسلحه و مهمات به دست تروریست های فعال در سوریه امضاء کرده اند».

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود آورده است: «کشورهای اروپای شرقی قراردادهای محرمانه با کشورهای شبه جزیره عربستان و همسایگان سوریه برای فروش اسلحه و مهماتی به ارزش یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو در ۴ سال گذشته منعقد کردند که به احتمال قوی بخش عظیمی از این اسلحه و مهمات به دست تروریست ها در سوریه رسیده است».

 

در هر صورت، عملیات اخیر جبهه «فتح الشام» در حومه استان حلب برای شکستن محاصره مناطق تحت تصرف این گروه توسط نیروهای مقاومت، هرچند با حمایت‌های رسانه های غربی-عربی و کمک های مالی-تسلیحاتی کشورهای مداخله‌گر همراه شد، اما در نهایت نتیجه ای دربر نداشت.

این در حالی است که ورود نیروهای ویژه حزب الله لبنان به مناطق غربی حلب، شکستی سنگین‌تر از گذشته را به تکفیریها تحمیل خواهد کرد.

جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

برنامه مسابقات ورزشکاران ایرانی در روز هفتم المپیک

س آگوست 9 , 2016
سایت نودیها : روز هفتم رقابت های المپیک ریو ۲۰۱۶ نخستین روز پرکار ایرانی ها در این دوره خواهد بود. در این روز ابتدا از ساعت ۱۶:۳۰ گلنوش سبقت الهی در رشته تیراندازی تپانچه ۲۵ متر به مصاف رقبا می رود. سپس سعید ملایی به طور رسمی کار ایران را […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...