خوراکی هایی که نقش صد آفتاب را در بردن ایفا می کنند

اشتراک گذاری :
دکتر حسن اکبری متخصص آسیب شناسی و مدرس طب اسلامی ایران گفت:مصرف بعضی از خوراکی‌ها برای حفاظت از پوست در برابر آفتاب سوختگی و برای شادابی و شفافیت پوست مفید است. همچنین توجه به این نکته حائز اهمیت است که حداقل میزان جذب آفتاب برای بدن هر فردی لازم می‌باشد چون نور خورشید بهترین منبع ویتامین D است.
وی در خصوص ضدآفتاب‌های خوراکی اظهار داشت: مصرف روزانه یک تا سه لیوان خاکشیر و دمنوش‌هایی نظیر گل گاوزبان، زعفران، بابونه، بادرنجبویه، رازیانه همانند ضد آفتاب در بدن عمل می‌کنند. همچنین از دیگر موادی که این خاصیت را دارا می باشد می توان به ، به و دمنوش آن اشاره کرد.
اکبری تاکید کرد: یکی از موثرترین و مهم‌ترین میوه ها که خاصیبت ضد آفتاب دارد سیب است. این ماده‌ی مغذی باعث شادابی و طراوت پوست می‌شود و استفاده از آن می‌تواند برای بسیاری از بیماری‌های پوستی همچون خشکی، ترک‌خوردگی و رنگ پریدگی پوست نقش بسزایی داشته باشد و نیز سرشار از ویتامین‌های A،۲B،C و املاحی چون آهن، منیزیم، کلسیم و پتاسیم است.
وی افزود: انگور هم از دیگر میوه‌هایی است که علاوه بر خاصیت ضد آفتابی، برای تقویت، طراوت و روشن کردن پوست بسیار مفید است.
علاوه بر این ها انگور برای افرادی که مشکلاتی مانند معده، نقرص، اسهال خونی، ورم روده مفید است و باعث تصفیه شدن خون می‌شود و از یبوست هم جلوگیری می‌کند.
اکبری درخصوص شفافیت پوست خاطر نشان کرد: شفافیت و رنگ صورت با عملکرد کبد در ارتباط تنگاتنگ است و پوستی شاداب نیازمند عملکرد مناسب از کبد است که مشکلات کبد هم از الگوی نامناسب غذایی ناشی می‌شود.
و در پایان توصیه کرد که برای داشتن پوست شاداب از نوشیدن آب یخ، نوشابه، مواد و فرآورده‌های صنعتی و فست‌فود پرهیز کنید.

منبع : باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 14

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

موز و دارچین زوجی برای سلامتی

ی فوریه 21 , 2016
 موزیکی از بهترین میوه هایی است که باید صبح ها و دروعده صبحانه مصرف شود اما در بررسی های دقیق تر نشان داده شده است که  خوردن موز به عنوان صبحانه به تنهایی کافی نیست زیرا یک میوه تقریبا اسیدی است و فقط ۲۵ درصد آن قند است. موز به […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...