خوردنیهای مفید برای یبوست

اشتراک گذاری :

سلامت و درمان – بیماری و درمان

خوردنیهای مفید برای یبوست – این مطلب را در ادامه بخوانید.

غلامرضا کردافشاری : درباره با خوراکی و ادویه‌هایی که باعث مصلحات می شود گفت: مصرف انجیر و بنفشه به صورت مکرر و طولانی مدت اثربخش است البته مصرف برخی چاشنی‌ها ها مثل زرشک حتی میزان کم آن تأثیرگذار است و ضرری هم ندارد.

 

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: مصرف بالای برخی چاشنی های مصلح مثل زنجبیل باعث آسیب و اختلال در بدن می‌شود ولی مهلک و کشنده نیست. 

وی تصریح کرد: پنیر تازه به همراه مغز گردو آویشن، عسل، نعنای خشک و سبزی های معطر برای رفع یبوست موثر است. مصرف خامه با عسل و شیر با عسل و گلاب نیز مفید است.

کردافشاری ادامه داد: مصرف هویج با ادویه های گرم، برنج به همراه نمک، زعفران، زیره سیاه و شوید نیز توصیه شده است.

این متخصص طب سنتی گفت: برای رفع یبوست مصرف گوشت گوساله به همراه گشنیز، سماق و مرزه و تخم مرغ به همراه ادویه‌های گرم و نمک می توان در برنامه قرار داد.

وی افزود: مصرف عسل به رنگ سرخ، شفاف، غلیظ  و بدون موم مفید است همچنین عسل هر چه کهنه تر شود طبع آن گرم تر می شود به همین دلیل در درمان و پیشگیری از گرفتگی عروق، سنگ کلیه، کیسه صفرا و بیماری های مجاری ادراری مفید است.

کردافشاری گفت: خرما به دلیل داشتن ویتامین هایA,B,C, E و فسفر، آهن،کلسیم و قند خاصیت گرمایی دارد و به دلیل وجود منیزیم به ضعف عضلات کمک می کند و باعث افزایش تمرکز می شود.

وی افزود: زعفران نیز گیاهی گرم است و تقویت کننده اعصاب و حافظه بوده و مصرف آن به عنوان مصلح توصیه می‌شود.

منبع : فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فصل اول کتاب فتح خون با نام آغاز هجرت عظیم به قلم شهید سید مرتضی آوینی

ش آوریل 11 , 2015
«فتح خون» نام کتابی است به قلم شهید سید مرتضی آوینی که به روایت محرم و عاشورا می پردازد. در ده فصل تنظیم شده است و هر فصل مربوط به یکی از وقایع قیام اباعبدالله الحسین (ع) اختصاص دارد.   مشروح فصل اول در ادامه برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...