دانشجویان چگونه علی لاریجانی را کیش و مات کردند؟

اشتراک گذاری :
نودیها:اصرار دولت دوازدهم بر پذیرش معاهدات خسارت آمیز همچنان ادامه دارد و مجلس شورای اسلامی نیز با نقش‌آفرینی ویژه علی لاریجانی مشغول پیشبرد خواسته‌های دولت است! خواسته‌هایی که اول از همه استقلال کشور را زیر سوال می‌برد و در واقع باید آن را تکرار تصویب بیست دقیقه‌ای برجام است!

برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به بررسی این لایحه در پارلمان اعتراضاتی داشتند و خواستار خارج شدن این لایحه از دستور کار مجلس بودند که در همین راستا نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس گفته بود که اگر رئیس جلسه به اخطار‌ها و تذکرات نمایندگان توجه نکند حدود ۱۰۰ نماینده هم‌قسم شده‌اند تا جلسه علنی مجلس را ترک کنند تا این لایحه مصوب نشود.
اما زمانی که این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح شد جمعی از نمایندگان با قرار دادن طوماری با ۵۰ هزار امضاء در مقابل جایگاه هیئت‌رئیسه مجلس خواستار از دستور کار خارج شدن این لایحه شدند.
پس از این اقدام نمایندگان کاظم جلالی و غلامرضا تاجگردون با تدوین نامه‌ای خواستار به‌تعویق افتادن بررسی ۲ ماهه این لایحه در مجلس شدند که ۵۰ نماینده این نامه را امضاء کردند و پس از آن این درخواست به رأی نمایندگان گذاشته شد که با اکثریت این درخواست مصوب شد و مقرر شد تا این لایحه تا تعیین تکلیف مذاکرات برجامی با طرف‌های اروپایی در مجلس مسکوت بماند.
اما نکته ویژه‌ای که مانع از برجامیزه شدن مجلس بر سر معاهده FATF شد، نقش‌آفرینی ویژه جنبش دانشجویی در جلوگیری از این فاجعه بود. مدت‌ها بود عده‌ای از سیاسیون که به علت عدم همراهی جنبش دانشجویی طی سالیان اخیر با مطامع سیاسی آن‌ها در پی جان انداختن «مرگ جنبش» در فضای آموزشی کشور بودند. اما شکل‌دهی نوع جدیدی از سیاست‌ورزی در بدنه تشکل‌های انقلابی خط بطلانی بر درستی این گزاره بود.
داستان از روزی آغاز شد که دانشجویان عضو تشکل‌های مختلف دانشجویی در ماه‌های اخیر به روش‌های مختلفی اعم از تجمع، صدور بیانیه، راهپیمایی، ارسال نامه به مسئولان کشور و … نگرانی خود را بابت آسیب‌های تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم (FATF) ابراز کرده بودند. این دانشجویان در روز‌های اخیر، با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس و در جهت آگاه‌سازی مردم از پیامد‌های تصویب FATF، با در دست داشتن دست‌نوشته‌هایی از نمایندگان مجلس خواستند که به لایحه مذکور رای منفی دهند.. سعید تواناراد دبیر سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در مورد شکلیری این اعتراضات خودجوش نوشت:
دانشجویان در طرحی بدیع با شکل‌دهی نوع جدیدی از اعتراضات تحت عنوان دیپلماسی پیامکی، اقدام به ارسال پیامک‌های اعتراضی خطاب به نمایندگان مجلس شورای اسلامی کردند.
این مساله مورد اعتراض برخی نمایندگان لیست امید و حامیان دولت چون فاطمه جلودارزاده، مصطفی کواکبیان قرار گرفت. علیرضا رحیمی که تصاویر سلفی او با موگرینی جنجالی شده بود در صفحه توییترش نوشت:
میکائیل دیانی از فعالین سابق دانشجویی در واکنش به موضع عجیب رحیمی نوشت:
پس از شکلگیری اعتراضات میدانی و دیپلماسی پیامکی، دانشجویان با افشاگری در شبکه‌های اجتماعی به خصوص توییتر با پیگیری دو هشتگ FATF , NO۲FATF به صورت گسترده به تولید محتوا دست زدند. به طوری که این دو هشتگ تاکنون از ترند‌های توییتر و دیگر شبکه‌های اجتماعی است. اسماعیل کوهی مقدم دبیر تشکل تحکیم وحدت در واکنش به مجلس شورای اسلامی نوشت:
امیرحسین رفعتی از فعالین دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی هم با یادآوری حضور جاسوسان در تیم‌های مختلف دولت گفت:
محمدرضا گلرو دبیر اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل نیز نوشت:
علیرضا علیپور از فعالین دانشجویی با اشاره به گزارش یک موسسه غربی در خصوص مصادیق تروریسم در این معاهده نوشت:
سیدمرتضی موسوی‌نژاد هم از فعالین سابق دانشجویی درمورد بازی عجیبی که دولت تحت عنوان معاهده بین‌المللی در حال تحمیل است نوشت:
حجت‌الله عبدالملکی از اساتید اقتصاد دانشگاه در واکنش به طرح دولت نوشت:
وحید یامین‌پور هم پس از تعویق در بررسی FATF در مجلس گفت:
دانشجو
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 28

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

داوری که یادش رفت سوت پایان بازی را بزند!

س ژوئن 12 , 2018
نودیها:یکی از حساس ترین دیدارهای جام جهانی ۱۹۹۰ بازی آرژانتین مقابل ایتالیا میزبان مسابقات بود که در پایان با برتری یاران مارادونا در ضربات مرگبار پنالتی پایان یافت. این بازی دراماتیک جدا از درخشش گوئیکوچه‌آ (Sergio Goycochea) در مهار ضربات پنالتی یک اتفاق تاریخی دیگر را ثبت کرد؛ میشل ووترات […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...