درآمد میلیونی حاجی فیروزها در روزهای پایانی سال

اشتراک گذاری :

نودیها:با نزدیک شدن به روزهای پایانی سال، حال و هوای شهر بیشتر رنگ و بوی نوروز به خود می‌گیرد و شهر پر می‌شود از حاجی فیروزهایی که با چهره‌ای سیاه و تنبک به دست، یادآور خاطرات خوش برای رهگذران بوده و برای خود کسب و کاری به پا کرده‌اند.

در این میان سن و سال و میزان تحصیلات بی اهمیت بوده و در بین حاجی فیروزها کودک و جوان، تحصیل کرده و بی‌سواد برای کسب درآمد در روزهای پایانی سال با تنبکی در‌دست، پایکوبی می‌کنند.

بیشتر مکان‌های شلوغ و پرتردد را برای خودانتخاب می‌کنند و پشت بیشتر چراغ قرمزهای شهر صدایشان به گوش می‌رسد به طوریکه برای رونق کسب و کار خود با تنبک و سازهای دهنی مردم را شاد می‌کنند.

یکی از حاجی‌فیروزهای شهر که ۲۶ ساله و دانشجو بود در خصوص درآمد و ساعت کاری خود گفت:  معمولا پشت چراغ قرمز را برای تنبک زدن انتخاب می‌کند و بیشتر در مناطق بالایی شهر که پول خوبی به حاجی فیروزها می‌دهند مستقر می‌شود.

وی در خصوص درآمد و انتخاب محیط کار خود گفت: بعد از دانشگاه پشت یکی از چراغ‌های قرمز شهر مستقر شده و بیشتر محله های بالای شهر را که پول بیشتری به آنها می‌دهند را انتخاب می‌کند و از ۵ بعداز ظهر تا ۱۲ شب مشغول به کار است.

این حاجی فیروز ۲۶ ساله در رابطه با درآمد خود مبلغ مشخصی را اعلام نکرد ولی با اعلام رضایت گفت: درآمدش از این راه کفاف خرید شب عید و تهیه مایحتاجش را می‌دهد و روزهای پایانی سال با شلوغ شدن معابر در خیابان های شهر نیز همراه دونفر از دوستانش به صورت گروهی به زدن تنبک و ساز مشغول شده و درآمدشان را تقسیم می‌کنند.

وی درآمد گروهی در ۳ روز پایانی سال را روزانه حدود یک میلیون اعلام کرد و گفت: درآمد کسب شده از این راه بین ۳ نفر تقسیم می‌شود و پاسخگوی هزینه های آخر سال از قبیل خرید پوشاک و کرایه خانه آنها است.

حاجی فیروز ۲۶ ساله در ادامه گفت: اوایل ماه آخر سال برای امرار معاش به دستفروشی مشغول بوده و با تمام شدن اجناس، لباس‌های حاجی فیروز را به تن کرده و از این راه کسب درآمد می‌کند.

وی با بیان اینکه اکثر حاجی فیروز‌های سطح شهر همان متکدیان هستند اظهار کرد: بیشتر متکدیان در پایان سال که بازار حاجی فیروزها حسابی گرم می‌شود ترجیح می‌دهند به جای تکدی گری، لباس‌های مخصوص به تن کنند و با آواز خوانی و تنبک زدن درامد بیشتری از این طریق کسب کنند.

حاجی فیروز ۲۶ ساله در خصوص تهیه لباس مورد استفاده برای کار خود گفت: از یک شلوار گرم کن قرمز به همراه پیراهن هم رنگ آن استفاده می‌کند و با جلیقه مشکی و کلاه مقوایی خود را به حاجی فیروزهای شهر شبیه می‌کند و در طول انجام کار، روی خود را سیاه می‌کند.

فرهنگ

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

استاد حسن عباسی: اگر تلویزیون فیلم مستهجن پخش کند انقدر بد نیست..

چ مارس 8 , 2017
دانلود روشنگری برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 18

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...