درمان سریع گرفتگی بینی کودکان در منزل+ دستورالعمل

اشتراک گذاری :
نودیها:محمد صادق غفوری پزشک عمومی و عضو انجمن گوارش و کبد  با اشاره به اینکه یکی از مشکلات شایع در فصل سرما در بزرگسالان و کودکان گرفتگی بینی است، گفت: التهاب بافت بینی همراه با آبریزش و یا بدون آن منجر به ایجاد گرفتگی بینی در افراد می شود.
غفوری با بیان اینکه گرفتگی بینی ممکن است با بروز مشکلات تنفسی در افراد همراه باشد، اظهار داشت: علائم گرفتگی بینی در نوزادان همچون تغذیه نادرست (شیر نخوردن)، عدم وزن گیری مناسب و سختی تنفس است.
 
عضو انجمن گوارش و کبد  ادامه داد: گاهی پولیپ بینی در کودکان باعث گرفتکی بینی آنها  شده که موجب ایجاد علائمی همچون خرخر شبانه، خواب نامنظم، احساس تنگی نفس، خواب آلودگی در طول روز و عدم توجه به دروس مدرسه می شود. 
 
این پزشک عمومی به دیگر دلایل گرفتگی بینی اشاره کرد و افزود: عوامل مربوط به ساختار خود بینی همچون انحراف تیغه بینی، بیماری های عفونی همچون سرماخوردگی، آنفولانزا، سینوزیت، انواع آلرژی ها به مواد غذایی همچون فلفل، ادویجات و یا عوامل محرک خارجی مثل آلودگی هوا، دود سیگار باعث گرفتگی بینی می شود.
 
غفوری با اشاره به گرفتگی بینی همراه با تب، تاکید کرد: اگر  مدت گرفتگی بینی بخصوص در کودکان مبتلا به آسم و یا کودکانی که از داروهای خاصی استفاده می کنند، بیش از یک هفته طول بکشد، حتما باید برای درمان به پزشک مراجعه کنند.
 
وی با بیان اینکه در زمان گرفتگی بینی همراه با آبریزش، باید ترشحات داخل بینی را با فین تخلیه شود، اذعان داشت: در نوزادان برای تخلیه ترشحات بینی از پمپ های پلاستیکی استفاده می شود.
 
وی ابراز داشت: بوییدن بخار بدست آمده از جوشانده گل بنفشه در کودکان و خردسالانی که توانایی و شکیبایی لازم برای استفاده از این بخور را داشته باشند می‌تواند به برطرف شدن انسداد و گرفتگی بینی آنها کمک کند اما در صورتی که کودک بی‌تابی دارد و حوصله کافی برای استنشاق بخار این جوشانده را ندارد می‌توان یکی دو قطره از این جوشانده را با کمک قطره چکان در حفره بینی او ریخت تا به این ترتیب به بهبود گرفتگی بینی او کمک کند.
 
برای تهیه این جوشانده کافی است ۱۰ گرم گل بنفشه را در یک لیتر به مدت ۳ دقیقه بجوشانید آن را صاف کرده و از آن استفاده کنید.
 
این پزشک عمومی به راه های درمان این عارضه اشاره کرد و اظهار داشت: یکی از درمان های ساده گرفتگی بینی استفاده از قطره های سدیم کلرید یا همان آب نمک است که باعث شست و شوی مجاری تنفسی می شود. 
 
غفوری با بیان اینکه بخور از دو نوع گرم و سرد تشکیل شده است، بیان کرد: استفاده از بخور گرم در فصل سرما باعث کاهش التهاب بافت بینی می شود و از بخور سرد برای مرطوب کردن هوا و التهاب شدید دستگاه فوقانی تنفسی می توان استفاده کرد که البته در زمان انجام بخور والدین برای جلوگیری از سوختگی بچه ها حتما باید در کنارشان باشند.
 
بعضی از کودکان در زمانیکه در مهد کودک هستند ممکن است یک جسم خارجی داخل بینی خود کرده باشند و ممکن است در این حالت علائمی مثل سرماخوردگی ایجاد شده  و همراه با آبریزش باشد که والدین این را با سرماخوردگی اشتباه نگیرند.
 باشگاه خبرنگاران
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

پرخاصیت ترین میوه های پاییزی را بهتر بشناسید

چ نوامبر 30 , 2016
نودیها: با آغاز فصل پاییز، بروز سرما و ریزش برگ درختان، شمار مبتلایان به سرماخوردگی، آنفولانزا و حساسیت های پوستی زیاد شده و به تبع آن میزان مراجعان به کلینیک های پزشکی افزایش پیدا می کند. تمام متخصصین بر این باورند که استفاده از داروهای شیمیایی در کنار اثرات مثبت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...