درمان «شکنندگی ناخن» با طب ایرانی

اشتراک گذاری :

نودیها:دکتر نعمت‌الله مسعودی متخصص طب ایرانی اظهار داشت: در خصوص بیماری‌های مو و ناخن طب ایرانی معتقد است که می‌توان وضعیت خون فرد را با مشاهده علائم پوست و مو حدس زد.

وی تصریح کرد: باید توجه داشت هنگام مواجهه با بیماری‌های پوست و مو و ناخن اصلاح سبک تغذیه می‌ تواند کمک زیادی به این عارضه کند و اگر کسی به دنبال این است که ناخن و موی مناسبی داشته باشد باید به فکر اصلاح خون خود باشد.

دکتر مسعودی گفت: هضم ناقص غذا در معده و روده و یا خوب عمل نکردن کبد نیز می‌تواند باعث بروز مشکلات مو و ناخن شود.

این متخصص طب ایرانی ادامه داد: باید توجه کنیم که موخوره نیز به دلیل خشکی خون افراد بروز می‌کند و باعث شاخه شدن مو می‌شود به دلیل اینکه رطوبت صالح به مو نمی‌رسد.

وی گفت: مصرف غذاهای خشک می‌تواند باعث شکننده شدن ناخن‌ها یا مو شود که در این موارد به بیمار توصیه می‌شود علاوه بر اصلاح الگوی تغذیه از روغن بنفشه به صورت موضعی استفاده کند تا وضعیت مو و ناخن بهتری داشته باشد.

وی در پایان گفت:‌استفاده موضعی از لعاب شنبلیله نیز باعث بهبود شکنندگی ناخن‌ها خواهد شد همچنین شستن سر با لعاب ختمی نیز باعث تقویت موها و لطافت نسبی مو می‌شود.

انجمن علمی طب سنتی

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 71

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

شعرخوانی طوفانی احمد بابایی در نقد دولت روحانی

ی آگوست 12 , 2018
دانلود انصارکلیپ برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 71

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...