در مورد تپش قلب چه می دانید؟

اشتراک گذاری :

محمد حسینی  گفت: این تپش‌ها ممکن است به صورت‌های گوناگون نظیر کوبیدن، لرزیدن، تپیدن و … احساس شود. هم‌زمان، ضربان غیرعادی اغلب در قفسه سینه، گردن یا گلو نیز احساس می‌شود. در بعضی افراد نیز تپش قلب به‌صورت دائم احساس می‌شود. احساس تپش قلب همیشه به معنی سرعت‌بالای ضربان قلب نیست و ممکن است در سرعت ضربان خیلی پایین نیز بروز کند.

وی افزود: برخی بیماری قلبی مثل ایسکمی قلبی، بیماری‌های دریچه‌ای مختلف از جمله افتادگی دریچه میترال، نارسایی قلبی و میوکاردیت ها، پریکاردیت و آریتمی های قلبی ممکن است از علل تپش قلب باشد. علل روحی و روانی ونیز برانگیختگی احساسی مانند ترس، استرس یا اضطراب، افسردگی نیز از دیگر علل این عارضه است. البته باید بدانید که ممکن است این تپش عادی بوده و هیچ بیماری را در پی نداشته باشد.

این فوق تخصص جراحی قلب و عروق ادامه داد: ورزش و فعالیت بدنی شدید می‌تواند باعث ایجاد تپش قلب برای مدت چند دقیقه در افراد سالم شود. فردی که بیماری قلبی ندارد ممکن است با ورزش ضربان قلب را به ۱۶۰ بار دقیقه یا بیشتر برساند که البته این طبیعی است و مشکلی محسوب نمی‌شود.

حسینی افزود: کسی که دچار تپش قلب می‌شود باید درهرحال به پزشک مراجعه کند. پس از انجام معاینه های لازم نوار قلب از بیمار گرفته می‌شود که تا حد زیادی می‌تواند علت تپش قلب را مشخص کند. گاه نیز انجام آزمایش‌هایی برای تشخیص برخی بیماری‌های زمینه‌ای لازم است. درنهایت اگر علت تپش قلب مشخص نشود، دستگاهی برای نوار قلب متحرک به فرد متصل می‌شود تا در طول ۲۴ ساعت نوار قلب مداوم از بیمار گرفته شود تا درنهایت منشأ این عارضه شناسایی شود.

وی گفت: استفاده از دخانیات مثل سیگار یا قلیان و همچنین مصرف بیش‌ از اندازه قهوه، چای یا الکل ممکن است از علل افزایش تپش قلب باشد. در اکثر موارد با رعایت عادات مناسب زندگی و تغذیه، پرهیز از استرس‌ها و هیجان‌ها و انجام ندادن فعالیت‌های ورزشی نامتناسب، تپش قلب فرد بهبود می‌یابد.

وی افزود: در مواردی که حمله تند ضربانی تکرار می‌شود، امکان دارد یک یا چند دارو برای کنترل ضربان قلب تجویز شوند. در مواردی که تپش قلب ادامه‌دار باشد لازم است تحت نظر پزشک متخصص معاینه و درمان شود.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درمان طبیعی سرفه و تنگی نفس

ش جولای 25 , 2015
 شوید مسکن درد شکم و روده، بازکننده گیر و انسداد آن‌ها و هاضم قوی می‌باشد. – خوردن شوید، یرقان (زردی پوست)، امراض بلغمی، سکسکه، ضعف معده، جگر و طحال را رفع می‌کند. – خوردن شوید  سرفه و تنگی نفس را بهبود می‌دهد. – شوید یا شبت با طبیعت گرم و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...