دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌های مشهد در بیانیه‌ای اعلام کردند: تکذیب مشکلات معیشتی از سوی مسئولین مضحک است/ چرا جهانگیری در جمع تظاهرکنندگان حاضر نشد؟

اشتراک گذاری :
نودیها:۵۶ دفتر بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی مشهد مقدس در خصوص اتفاقات اخیر این شهر بیانیه‌ای صادر کردند که به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم

“إِنَّ اللَّهَ یَأْمُرُکُمْ أَنْ تُؤَدُّوا الْأَماناتِ إِلى‏ أَهْلِها وَ إِذا حَکَمْتُمْ بَیْنَ النَّاسِ أَنْ تَحْکُمُوا بِالْعَدْلِ إِنَّ اللَّهَ نِعِمَّا یَعِظُکُمْ بِهِ إِنَّ اللَّهَ کانَ سَمیعاً بَصیرا”؛ (نساء، ۵۸)

۳۹ سال از انقلاب شکوهمند اسلامی ایران می‌گذرد و دلیل اصلی بقای آن را علاوه بر الهی بودن این نهضت، می‌توان حضور همیشگی مردم فداکار، مجاهد و بابصیرت ایران دانست. به گفته امامین انقلاب و گواه تاریخ، گذار از فراز و نشیب‌های بسیار و پیروزی در برابر توطئه‌های متعدد دشمنان در طول این سالیان مرهون مجاهدت‌های امت همیشه در صحنه است. مردم صبور و فهیم ضمن تحمل سختی ها، کمبود‌ها و کاستی‌های مسئولین در عرصه خدمتگزاری در دوره‌های مختلف همواره پای اسلام، انقلاب و ولایت ایستاده اند و در تمامی بزنگاه‌ها از جمله نهم دی این مهم را با تمامی وجود به جهانیان نشان دادند. لکن با توجه به درک دشمن از ضعف توان خود و عدم امکان رویارویی با ملت بصیر و شکست‌های متعدد، امروز سعی دارد تا با رخنه در صفوف مردم، در اوج خباثت اهداف خود را پیگیری کند. امروز دشمن می‌خواهد با فشار اقتصادی مردم شریف را روبروی انقلاب اسلامی قرار دهد که البته به فضل الهی در تمامی موارد مغلوب شده و شکست سنگینی خواهد خورد. در این خصوص نیاز است تا در آستانه‌ی سالروز حماسه نه دی مواردی در خصوص وضعیت کشور و اتفاقات اخیر شهر مشهد و سایرنقاط به محضر ملّت شریف ایران برسد:
۱) بدون شک مردم، علی الخصوص قشر مستضعف جامعه امروز متحمل شرایط سخت معیشتی هستند. تکذیب مشکلات ملموس معیشتی که گاهی با ارائه آمار‌های ناصحیح و غیرشفاف از طرف برخی مسئولین صورت می‌گیرد امری مضحک و ناصواب است. منشأ این مشکلات اقتصادی، تحریم‌های خارجی و هم چنین بی کفایتی و بی تدبیری برخی از مسئولین و مدیران داخلی است. مردم عزیز کشورمان نشان داده اند که در هر عرصه‌ای -چه اقتصادی و غیر آن- پای مبارزه با بیگانگان و رنج‌های این راه ایستاده اند، نشانه‌ی آن هم هزاران شهید و خانواده‌های داغدار آنان هستند؛ اما آن چه که مردم نمی‌توانند تحمل کنند: تبعیض، کم کاری، انفعال، بی مسئولیتی و عدم پاسخگویی است. این است که مشاهده کنند در این شرایط، سفره‌ی آنان هر روز کوچک‌تر شده و سفره‌ی برخی بزرگ‌تر شود. آن چه که از تحمل مردم خارج است این است که عده‌ای رانت خوارِ نجومی بگیر، آزادانه به حرامخواری خود ادامه داده و با سخنان خود به مستضعفان زخم زبان بزنند و به آرمان‌های این انقلاب دهن کجی کنند. مردم غیرت‌مند ایران سختی مشکلات را تحمل میکنند، اما بی عدالتی را نه!
۲) یادمان نمی‌رود که دولت محترم، راهبرد اساسی رأی آوری خود را تکیه بر برجام و ایجاد شکاف اجتماعی قرار داده بود. حالا که انتخابات تمام شده بد نیست این سئوال مطرح شود که به راستی دستاورد‌های برجام چه بوده است؟ به راستی برنامه دولت برای بهبود اوضاع معیشتی چیست؟ هنوز اندکی از وعده‌های آقایان نمی‌گذرد که بی کفایتی مسئولین دولتی و اظهارنظر‌های آنان در زلزله‌ی اخیر غرب کشور، امید بهبود اوضاع را از مردم گرفته است. در کنار این اوضاع نابسامان، عدم پاسخگویی، سیاسی کاری و آدرس غلطی که توسط برخی مسئولین به جامعه داده می‌شود مردم را کلافه کرده و آرامش آنان را ویران نموده است.
۳) مدت زمان زیادی است که جنبش دانشجویی نسبت به وضعیت نابسامان کشور، شهر مشهد و علی الخصوص حاشیه شهر اعلام نگرانی می‌کند. اما برخی سیاسیون با دادن آدرس غلط، با کلیدواژه هایی، چون کنسرت و برجام ذهن مردم را تخدیر می‌کنند. به تازگی بودجه‌ی حاشیه شهر مشهد نیز قطع و خدمات شهرداری به مناطق محروم با کاهش شدید روبرو شده است. رکود و واردات بی رویه تولید داخل را روانه قبرستان نموده است. ورشکستگی موسسات مالی و اعتباری مردم را به خاک سیاه نشانده و رویای شهر‌های رویایی تعبیر وارونه گشته است. در چنین شرایطی دادخواهی و اعتراض سالم از حقوق هر انسانی است. از طرف دیگر، پاسخگویی و پیگیری حل مشکلات هم از تکالیف هر مسئولی است. چرا امروز برخی از مسئولین به جای پاسخگویی و حضور در جمع مردم در اتاق هتل پنهان می‌شوند؟ چرا معاون اول رییس جمهور علیرغم حضور در مشهد، در جمع تظاهرکنندگان حاضر نشد و به مشکلات آنان رسیدگی نکرد؟ چرا استاندار خراسان رضوی علیرغم دعوت بسیج دانشجویی در جمع دانشجویان حاضر نمی‌شود و به مسائل مطرح پاسخ نمی‌گوید؟
۴) تظاهرات روز پنج شنبه مشهد هم مثل تظاهرات مردم مناطق دیگر کشور، فریاد دادخواهی پاکی است که چند سالی است در اعتراض به بیکاری، گرانی و بیعدالتی برپا می‌شود. آن جوان پاک و ساده‌ای که از حاشیه شهر به میدان شهدا آمده تا نسبت به فقر خود اعتراض کند؛ و یا آن کارگر زحمتکشی که می‌خواهد با حضور خود اعلام نماید که بیش از یک سال است حقوق نگرفته و در فقر مطلق به سر می‌برد؛ یا آن سهامدار فلان موسسه که علیرغم ثروتمندی، در تأمین نیاز‌های معیشتی خود درمانده است؛ همان صاحبان انقلاب هستند که فریاد عدالتخواهی و تنفر از تبعیض را سر می‌دهند. اگرچه شاید برای عده‌ای بد نباشد که اینان را به نفع جریان سیاسی خود مصادره کنند و یا با استقبال از آنان با گاز اشک آور، از پاسخگویی فرار کنند، اما واقعیتِ امر عشقی است که در چشمان آنان به کشور خود موج می‌زند.
۵) در پایان باید نهایت نفرت‌ها را نثار آمریکا و عمال آن نمود که علیرغم ایجاد فشار‌های گسترده اقتصادی، حالا منافقین و ضدانقلاب خارج نشین را مأمور سوار شدن بر موج عدالتخواهی ملت ایران نموده است. امروز منافقین، یعنی همان‌هایی که روزگاری خون مردم را در خیابان‌های شهر جاری می‌کردند، با شنیدن خبر تجمع، خود را به جمعیت مردم رسانده و با تغییر شعارها، دروغ بافیِ رسانه‌ای و تهییج مردم به سمت خشونت سعی در ایجاد خیانتی تازه دارند. به راستی که اینان خبیث‌ترین انسان‌ها هستند و از طرفی باید خدا را شکر نمود که دشمنان ما را آن قدر احمق قرار داده که قادر به فهم این مسئله نیستند که مردمی که حماسه ساز رویدادهایی، چون نه دی هستند، هیچ گاه به کشور خود پشت نمی‌کنند.
۶) بسیج دانشجویی بار دیگر ضمن اعلام حمایت مجدد از مستضعفین و مطالبه دائمی مشکلات مردم از تریبون‌های خود، همگان را به هوشیاری نسبت به مکر دائمی دشمنان دعوت نموده و به مسئولین کشور هشدار می‌دهد که مهلت آنان برای حل مشکلات مردم رو به پایان است. دیگر بازی‌های سیاسی اثری نداشته و آن چه قابل اعتنا است اقدامات عملی است.
بار دیگر در آستانه راهپیمایی نه دی در مشهد، همگان را به شرکت پرشور در این راهپیمایی عظیم دعوت نموده و ضمن مطالبه حق خود از مسئولین، دوباره دشمنان را از دست اندازی به انقلاب اسلامی بازداشته و مهر ناامیدی بر نامه‌ی توطئه‌ی آنان می‌زنیم؛ و السلام علی من اتبع الهدی
۱. بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد
۲. بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد
۳. بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۴. بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد
۵. جامعه اسلامی دانشجویان فردوسی مشهد
۶. جامعه اسلامی دانشجویان علوم پزشکی مشهد
۷. جامعه اسلامی دانشجویان شهید منتظری مشهد
۸. جامعه اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۹. انجمن اسلامی دانشگاه پیام نور مشهد
۱۰. انجمن اسلامی دانشگاه سجاد مشهد
۱۱. بسیج دانشجویی دانشگاه خیام
۱۲. بسیج دانشجویی دانشگاه سجاد
۱۳. بسیج دانشجویی دانشکده فنی شهید منتظری
۱۴. بسیج دانشگاه علوم رضوی مشهد
۱۵. بسیج دانشجویی دانشگاه امام رضا (ع)
۱۶. بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان
۱۷. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بینالود
۱۸. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی تابران
۱۹. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خاوران
۲۰. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اقبال لاهوری
۲۱. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی توس
۲۲. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بهار
۲۳. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی کاویان
۲۴. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی مطهر
۲۵. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی عطار
۲۶. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی اسرار
۲۷. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی فردوس
۲۸. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی حکمت رضوی
۲۹. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی سلمان
۳۰. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خراسان
۳۱. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی شاندیز
۳۲. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی حکیم طوس
۳۳. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی خوازمی
۳۴. بسیج دانشجویی موسسه آموزش عالی بینالود
۳۵. بسیج دانشجویی پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان مشهد
۳۶. بسیج دانشجویی دانشکده‌ی فنی الزهرا (س)
۳۷. بسیج دانشجویی دانشکده‌ی فنی ثامن الحجج (ع)
۳۸. بسیج دانشجویی دانشگاه شهید مطهری
۳۹. بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس قرآن مشهد
۴۰. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی دادگستری
۴۱. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی فنون و خدمات هوایی مشهد
۴۲. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی خبر
۴۳. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی شرکت شهرک‌های صنعتی مشهد
۴۴. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی هواشناسی و علوم جو مشهد
۴۵. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی مدیریت صنعتی مشهد
۴۶. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره ۲ خراسان رضوی
۴۷. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی فرهنگ و هنر شماره ۱ خراسان رضوی
۴۸. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی صنعت هوانوردی مشهد
۴۹. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی آب و برق خراسان رضوی
۵۰. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی شهرداری مشهد
۵۱. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی مالیاتی شهد
۵۲. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی هتلداری و جهانگردی پردیسان
۵۳. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد دانشگاهی مشهد
۵۴. بسیج دانشجویی مرکز آموزش علمی و کاربردی جهاد کشاورزی مشهد
۵۵. هیات دانشجویی شهدای گمنام دانشگاه آزاد اسلامی مشهد
۵۶. هیات فاطمه الزهرا پردیس شهید بهشتی دانشگاه فرهنگیان مشهد

دانشجو
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 295

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

تهران را پشیمان نکنید

ش دسامبر 30 , 2017
نودیها:اعضای جدید شورای شهر طوری رفتار می‌کنند که حتی دوست اصلاح‌طلب‌شان در شورای چهارم هم بگوید: «بی‌تجربگی در اظهارنظرهای اعضای جدید شورای شهر تهران موج می‌زند».«حسن رضایی» در یادداشت روزنامه «وطن‌امروز» نوشت: من نمی‌دانم شما اخیراً از چه چیزی پشیمان شده‌اید. این را اما می‌دانم که پشیمانی غالباً سخت است […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...