دمنوش‌ هایی برای داشتن خواب راحت/ توصیه‌هایی برای رفع اختلالات خواب

اشتراک گذاری :

متخصص طب سنتی گفت: مصرف برخی دمنوش‌ها مثل گل‌گاوزبان، جوشانده عناب و سنبل الطیب آرامبخش بوده و برای داشتن خوابی آسوده توصیه می‌شوند همچنین مصرف عرق بیدمشک، دمنوش به‌لیمو و نبات نیز موثر است.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت ودرمان فارس گفت: اصلاح برنامه غذایی و نخوردن غذاهای نفاخ در شب راهی برای رفع اختلالات خواب است.

وی ادامه داد: مصرف سبزیجاتی مثل کاهو یا خوراکی هایی که رطوبت زیادی دارند مثل جو و بادام خام قبل از خواب به دلیل حفظ آب و رطوبت بدن توصیه می شوند.

این متخصص طب سنتی گفت: خوردن برخی دمنوش‌ها مثل گل‌گاوزبان،جوشانده عناب و سنبل الطیب آرامبخش بوده و برای داشتن خوابی آسوده توصیه می شوند مصرف عرق بیدمشک، دمنوش به‌لیمو و نبات نیز موثر است.

حسینی ادامه داد: به جای خوردن چای و قهوه قبل از خواب بهتر است چای بابونه و بیدمشک خورده شود.

این متخصص طب سنتی ادامه داد: ماساژ درمانی، رعایت درجه دما و نور اتاق که خیلی سرد یا گرم نباشد یا روشن نباشد و حمام کردن برای رفع اختلالات خواب توصیه می شوند.

وی گفت: مصرف یک لیوان آب یا شیر قبل از خواب نیز برای داشتن خوابی راحت توصیه می شود.مصرف عسل و خرما نیز موثر است.دم کرده بادرنجبویه و آویشن نیز توصیه شده است.

حسینی افزود: از مصرف ترشی قبل از خواب پرهیز شود و در مقابل ترکیب روغن زیتون، عسل و سرکه مصرف شود.

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 62

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

علل کمردرد بارداری/ زنان شاغل از پشتی استفاده کنند

س ژوئن 2 , 2015
رئیس انجمن علمی مامایی ایران گفت: کمردرد یکی از علائم شایع بارداری است و لزوم شرکت در کلاس‌های اصلاح وضعیت موجب می‌شود زنان این دوران را با سلامتی بیشتری پشت سر بگذارند. توصیه می‌شود زنان باردار شاغل، از پشتی استفاده کنند. ناهید خداکرمی در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...