دوای درد معده/ غذاهایی که خستگی را رفع می‌کند/ علل کمردرد بارداری

اشتراک گذاری :

برای ارتقای سطح دانش سلامت مردم جهت حفظ و مراقبت از سلامت جسمی و روانی خود، مطالب آموزشی را منتشر می‌کند،‌ همچنین به پرسش‌های مطرح شده از سوی شهروندان در این زمینه پاسخ می‌دهد.

شهروندان ایرانی از هر جای ایران می‌توانند سؤالات مورد نظر خود را درباره مسائل مرتبط با سلامت جسم، روان،‌ بیمارهای واگیر و غیر واگیر، راه‌های پیشگیری و درمان آنها طی تماس با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۱۱۶۶۷ یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net مطرح کنند.

دوای درد معده

حمید افراسیابی، متخصص طب سنتی، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان، اظهار داشت: معمولا افرادی که در طول هفته زیاد درد معده را تجربه را می کنند با خوردن غذاهای چرب و شور، دردشان بیشتر می‌شود؛ خوراکی‌هایی مثل مایونز و کلم از این نوع مواد غذایی است.

وی ادامه داد: افرادی که دچار سوء‌هاضمه و درد معده می‌شوند بهتر است مصرف قهوه، گوشت قرمز، غذاهای سرخ شده و نوشابه‌های گازدار را کمتر کنند.

افراسیابی افزود: طب سنتی برای درمان و تسکین دردهای معده مصرف دارچین را توصیه می‌کند چرا که این گیاه درمانی برای کاهش درد ناشی از نفخ معده و سوءهاضمه موثر است.

این متخصص طب سنتی گفت: مصرف نعناع و زنجبیل به تسکین درد معده کمک می کند. همچنین جویدن دانه رازیانه نیز مؤثر است.

متن کامل خبر

غذاهایی که خستگی را رفع می‌کند

مرتضی صفوی، متخصص تغذیه، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان خبرگزاری فارس، راهکارهای رفع خمودگی و خستگی را برشمرد و اظهار داشت: اگر تغذیه صحیح داشته باشیم هرگز دچار کسلی، خمودگی، بی‌حالی و ضعف نمی‌شویم اما اگر از تغذیه صحیح استفاده نکنیم و بدن کمبود مواد مغذی داشته باشد، این کمبود موجب خمودگی و کسلی می‌شود.

وی به نقش تغذیه در رفع این نوع افسردگی اشاره کرد و گفت: آنتی‌اکسیدان‌های موجود در مواد غذایی می‌تواند در جهت رفع این مشکل موثر باشد. این مواد هم در غذاهای حاوی ویتامین C مانند مرکبات (پرتقال، نارنگی، لیموترش و شیرین،‌گوجه فرنگی، سیب‌زمینی و …) وجود دارد و هم در غذاهای حاوی ویتامین‌های محلول در چربی و ویتامین‌های A , E و D.

به گفته‌وی مصرف میوه، سبزی،‌لبنیات، خوراک‌های دریایی، مغز میوه‌هایی مانند گردو و پسته در کنار ۴۵ دقیقه زیر نور خورشید قرار گرفتن می‌تواند مانع خمودگی و خستگی افراد و کسل بودن آنها شود.

این متخصص تغذیه همچنین بر مصرف ۳ وعده اصلی غذا در روز و ۲ تا ۳ میان وعده تأکید کرد و گفت: مصرف این وعده‌های غذایی زیر نظر متخصص تغذیه می‌تواند به رفع خستگی و خمودگی کمک کند.

متن کامل خبر

علل کمردرد بارداری

ناهید خداکرمی، رئیس انجمن علمی مامایی ایران، در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره کمر درد در بارداری،‌ اظهار داشت: با افزایش رشد رحم به اندام‌های تحتانی فشار وارد شده و انحنا یا گودی کمر بیشتر می‌شود که این موضوع می‌تواند موجب کمردرد بارداری شود.

عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره نحوه نشستن زنان باردار در اداره گفت: بهتر است زنان باردار در تمام مدتی که پشت میز خود هستند صاف بنشینند و از بالشی کوچک برای تکیه دادن استفاده کنند. اما بهترین روش این است که در کلاس‌های اصلاح وضعیت شرکت کنند زیرا کمردرد به مرور زمان تشدید می‌شود و مشکلاتی برای آنها ایجاد می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره سفتی شکم در بارداری اظهار داشت: سفتی شکم ممکن است علامت انقباض رحمی باشد و اگر بیش از ۳۰ ثانیه طول بکشد و قطع و وصل شود باید فرد باردار برای بررسی انقباضات رحمی به ماما یا پزشک زنان مراجعه کنند.

متن کامل خبر

یادآوری می‌شود شهروندان ایرانی از سراسر کشور می توانند سؤالات خود را درباره مسائل بهداشتی و درمانی با شماره تلفن ۰۲۱۸۸۹۱۱۶۶۷ یا ایمیل moshaversalamat@farsna.net با خبرنگاران گروه بهداشت و درمان خبرگزاری فارس در میان بگذارند.

انتهای پیام/

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 20

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

منشا بوی بد دهان پیدا شد!

چ جولای 15 , 2015
لثه‌ها با ما حرف می‌زنند؛ فقط کافی است به علائمی که نشان می‌دهند توجه کنیم و آنها را جدی بگیریم!   به نقل از مجله سیب سبز ،دندان‌هایی صاف و سفید اما لثه‌هایی قرمز و ملتهب، به‌طور حتم زیبایی دندان‌ها نه تنها به چشم نمی‌آید حتی منظره خیلی بدی هم پیدا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...