دیدار هسته ای نتانیاهو با ۶۰ نماینده آمریکایی

اشتراک گذاری :

روزنامه بریتانیایی گاردین روز جمعه، نهم مرداد، نوشت که هیئتی که ۶۰ نفر از اعضای کنگره واشینگتن را دربرمی‌گیرد، روز دوشنبه، ۱۲ مرداد، در بیت‌المقدس با بنیامین نتانیاهو دیدار می کند.

بنابر این گزارش، هیئت کنگره با هزینه تامین شده از سوی آیپک، کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل، به سرزمین های اشغالی سفر می‌کند.

سفر همزمان ۶۰ عضو کنگره به سرزمین های اشغالی در زمانی که برای دولت نتانیاهو رد توافق هسته ای نهایی با ایران از سوی کنگره آمریکا به مهم‌ترین هدف سیاسی مبدل شده، می‌تواند حائز اهمیت بسیار تلقی شود.

به نوشته گاردین، ماه اوت، از ۱۰ مرداد تا ۱۰ شهریورماه، صحنه جدی کشمکش اسرائیل و آمریکا بر سر توافق هسته ای با ایران خواهد بود.

آیپک و شمار دیگری از تشکل‌های طرفدار اسرائیل در آمریکا بودجه زیادی را برای پخش آگهی های تلویزیونی در آمریکا، با هدف بسیج افکار عمومی و اعضای کنگره به موضع‌گیری علیه توافق اتمی اختصاص داده‌اند.

باراک اوباما در روزهای گذشته در تماس تلفنی با حامیان خود اشاره کرد که مخالفان پول زیادی را برای تبلیغ مواضع خود علیه این توافق به خدمت گرفته اند.

به گزارش رادیو فردا، این در حالی است که اوباما و دولت او برای قانع کردن کنگره به تایید توافق در مهلت باقی مانده از بررسی این معاهده، به سختی در تقلا هستند.

با وجود حضور روزهای گذشته وزیران مهم دولت اوباما و رئیس ستاد مشترک این کشور در نشست های متعدد کمیته های روابط خارجی و نیروهای مسلح در مجلسین سنا و نمایندگان، واشینگتن هنوز نگران است که این توافق در کنگره رد شود.

در همین زمینه اوباما پنج‌شنبه گذشته از حامیان خود خواست صدایشان را به گوش کنگره برسانند و فعالانه‌تر عمل کنند.

در این میان، ارنست مونیز، وزیر انرژی آمریکا، که در اقدامی کم‌سابقه روز جمعه همراه با جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید، در برابر خبرنگاران حاضر شد، تایید کرد که در این روز با شماری از رهبران یهودیان آمریکا دیدار کرده است.

یهودیان آمریکا بر سر حمایت از موضع گیری نتانیاهو یا دولت آمریکا دو دسته شده‌اند، اما صدای حامیان آمریکا در میان یهودیان به دلیل نفوذ اندک جناح چپ یهودی، ضعیف تر از جنجال طرفداران پرسر و صدا و متمکن نتانیاهو است.

با وجود این، در برخی از نظرسنجی ها، شمار یهودیان حامی توافق بیشتر از مخالفان بوده، اما رهبران مخالف به دلیل نفوذ و امکانات مالی، صدای خود را پرطنین کرده اند.

به نوشته گاردین، سازمان پرنفوذ آیپک بودجه‌ای ۴۰ میلیون دلاری را برای تبلیغ در ۴۰ ایالت آمریکا اختصاص داده و حتی این احتمال مطرح شده است که یک میلیاردر یهودی مانند شلدون ادلسون، تا صد میلیون دلار برای این کارزار هزینه کند.

ادلسون، ۸۱ ساله، صاحب رشته کازینوهای آمریکایی، دوست نزدیک نتانیاهو است و از بزرگ‌ترین اهداکنندگان پول به کارزارهای جمهوری‌خواهان افراطی آمریکا محسوب می‌شود.

همچنین به گزارش جروزالم پست، نتانیاهو و اوباما در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه آینده برای همایش بزرگ یهودیان شمال آمریکا متشکل از صد سازمان و گروه سخنرانی خواهند کرد.

سخنرانی نتانیاهو از طریق ویدئو کنفرانس خواهد بود.

 منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 6

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

به نفع ایران است که کنگره آمریکا توافق را رد کند

ی آگوست 2 , 2015
سایت روسی اسپوتنیک در یادداشتی به قلم عماد آبشناس به تحلیل مهمترین مسئله این روزهای جهان و به به خصوص آمریکا پرداخت.   نویسنده در این یادداشت با اشاره به امضای توافق هسته ای میان ایران و ۱+۵ و بحث و گفتگوهایی که بر سر این موضوع در کنگره آمریکا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...