رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس : متن توافق هسته‌ای باید به تصویب مجلس برسد

اشتراک گذاری :

اخبار و تحلیل ها

به نقل از سایت خانه ملت، علاءالدین بروجردی رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در حاشیه نشست علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران با اشاره به موضوعات مطروحه درباره اجرای داوطلبانه پروتکل الحاقی، گفت: ما در مجلس هفتم اجرای داوطلبانه این پروتکل را توسط دولت وقت متوقف کردیم و این مصوبه تا الآن به قوت خود باقی است که این نشان‌دهنده این است که اجرای دوباره این پروتکل تأیید مجلس را می‌خواهد.

وی با تأکید بر اینکه افسار پروتکل الحاقی در اختیار مجلس است، افزود: قطعاً مجلس در این زمینه تصمیم‌گیری می‌کند، از طرفی دیگر به‌طور حتم در صورت تحقق توافق هسته‌ای متن این توافق باید به تصویب مجلس برسد که این موضوع شامل اصول و فروع توافق است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به وجود طرح‌های مختلف در رابطه با توافق و مذاکرات هسته‌ای در مجلس، گفت: آنچه هم‌اکنون در کمیسیون امنیت ملی در دستور کار بوده، همان طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای کشور است و نمایندگان قطعاً می‌توانند نظرات خود را در این رابطه در جلسه بعدازظهر امروز ارائه کنند و این طرح با اصلاحات جدید به صحن علنی ارائه شود.

بروجردی با اشاره به ادعای کشورهای غربی در رابطه با لزوم بازرسی از مراکز نظامی کشور، تصریح کرد: قطعاً در صورت نهایی شدن مذاکرات و توافق و در صورت ورود به مرحله اجرا با نظر مجلس، به‌طور حتم مراکز حاکمیتی و نظامی باید از بازرسی مستثنی شوند.

وی در پاسخ به سؤالی در رابطه با رویکرد ایران به موضوعات مطرح شده مبنی بر تلاش برای نگارش متن نهایی توافق تا تیرماه، افزود: رهبر معظم انقلاب بارها تأکید کردند که رسیدن به توافق هسته‌ای تا ۱۰ تیرماه وحی منزل نیست، بلکه حفظ منافع ملی بر توافق دارای اهمیت است و اگر از زمان تعیین شده عبور کردیم آن زمان تمدید خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به سابقه تاریخی عهدشکنی آمریکا، گفت:‌ متأسفانه بعد از توافقات صورت گرفته در مذاکرات لوزان در بحث فردو شاهد هستیم که آمریکایی‌ها در این رابطه دبه کرده‌ و اعلام کردند که این رقم مطرح شده در لوزان بالاست و حال مطالب دیگری را مطرح کرده‌اند ولی قطعاً توافق هسته‌ای یک جاده دوطرفه بوده و به‌طور حتم اگر آنها دبه کنند ما هم دبه می‌کنیم.

بروجردی در رابطه با اظهارات مقامات ائتلاف غیرقانونی به‌سرکردگی عربستان در رابطه با لزوم بازرسی از کشتی ایران نجات، گفت: قطعاً هیچ کسی حق بازرسی کشتی نجات را ندارد و نماینده سازمان ملل هم به این موضوع تأکید داشته‌اند، از این رو توافق ما با سازمان ملل پهلوگیری این کشتی در بندر حدیده یمن بوده و قطعاً این موضوع صورت می‌گیرد، همچنین امیدوارم که سازمان ملل از حیثیت خود در جهت استقلالش دفاع کند.

منبع : خبرگزاری تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 15

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

رهبری :هیچ دانش‌آموز افغانستانی، از تحصیل بازنماند؛ حتی غیرقانونی

د مه 18 , 2015
سرانجام موعد رسانه‌ای شدن یکی از مهمترین تصمیمات عالی نظام جمهوری اسلامی در تاریخ سی و چند ساله حضور مهاجرین افغانستانی در ایران فرا رسیده است. صحبت‌های ضمنی مبنی بر اعلام این تصمیم در تمام طول این یکی دو سال شنیده می‌شد. اما سرانجام مشخص شد که به‌صورت مشخص و […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...