رازی که پس از ۶ سال فاش شد/مایکل لدین:سران فتنه ستون پنجم آمریکا بودند

اشتراک گذاری :

اخبار در نودیها : برخی از مدعیان اصلاحات و حامیان فتنه در حالی ارتباط خویش با محافل بیگانه و پیروی از دستورالعمل دشمنان بیرونی را انکار می‌کنند که طی چند سال اخیر تقریباً هیچ یک از اقدامات و مواضع آنها را نمی‌توان یافت که دقیقاً برگرفته از دستورالعمل‌های پیشاپیش اعلام شده و پیشنهاد شده رسانه‌ها و مقامات آمریکایی نباشد.
«مایکل لدین» از حامیان کودتای مخملی و مشاور سابق شورای امنیت ملی آمریکا و عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا و «دیک چنی» معاون جرج بوش در یادداشتی در نشریه «فوربس» نوشت: سناتور «چاک شامر» نقش مستقیمی در نامه نگاری محرمانه بین دولت اوباما و سران آشوب علیه دولت ایران در سال ۱۳۸۸ و در پی انتخابات ریاست جمهوری داشته است.
لدین افزود: دولت (آمریکا) تصمیم گرفت پیامی برای گروه (میر حسین) موسوی و جنبش سبز بفرستد. سناتور شامر دوستی در وال استریت داشت که با سبزها در ارتباط بود و همان فرد به عنوان رابط انتخاب شد.
وی در ادامه نوشت: از شامر خواسته شد از طرف دولت این پیام را به رهبران سبزها منتقل کند: «سبزها باید بدانند که این سوالات از جانب وزیر خارجه (آمریکا) ارسال شده است. سوالات این‌هاست: ما باید چه کاری انجام دهیم؟ چه کاری نباید انجام دهیم؟» پاسخ این پیام در یک یادداشت ۸صفحه‌ای در تاریخ ۳۰ نوامبر ۲۰۰۹ (۹ آذر ۸۸) دریافت شد. نویسندگان محتاط بوده‌اند، و متن امضا نشده و من دلایل روشنی دارم که چند نفر در تهران روی آن کار کرده‌اند.
در این نامه تصویری از ایران با عبارت‌های بسیار خشنی آمده است که این کشور تحت «حکومت استبدادی»، «رژیمی خشن» و «دیکتاتوری» است که با سرکوب مردم و چپاول منابع عمومی ادامه حیات می‌دهد. همچنین در این نامه تأکید شده است: حکومت قابل اصلاح نیست اما نیروهای حامی تغییر در داخل قوی هستند و به‌خوبی هدایت می‌شوند!
لدین در مطلب خود می‌نویسد: سبزها به دولت اوباما دقیقاً گزینه‌های واقعی را گفتند؛ یا از رژیم حمایت کنید یا از آزادی حمایت کنید و تغییر دموکراتیک در ایران را تشویق و حمایت کنید. نویسندگان آن نامه به واشنگتن هشدار داده‌اند که اگر با تهران به توافق هسته‌ای دست یابد، باید در برابر رویکردهای خارجی و داخلی تهران سکوت کند. (موضوعی که نشان می‌دهد فتنه‌گران دلواپس بوده‌اند که با توافق هسته ای، حمایت واشنگتن از آنها کاهش یابد.)
در بخش‌هایی از این نامه که در ۹ آذر فرستاده شده، به طرف آمریکایی اطلاع داده می‌شود که تظاهرات بزرگ بعدی برای ۱۶ آذر روز دانشجو برنامه‌ریزی شده است. نویسندگان نامه همچنین ایران را به حمایت از تروریسم و تلاش برای دستیابی به بمب اتمی و استیلا بر خاورمیانه متهم می‌کنند.
گفتنی است دقیقاً پس از فتنه ۸۸ بود که آمریکایی‌ها در عرصه تقابل اقتصادی شدیدترین تحریم‌ها را علیه مردم ایران وضع کردند. تصویب قطعنامه تحریمی ۱۹۲۹ در شورای امنیت که خود پایه گذار تحریم‌های بعدی شد، حاصل این پروژه بود.
پیاده‌نظام کودتای مخملی
اظهارات مایکل لدین درخصوص ارتباط فتنه گران با آمریکا مسبوق به سابقه است. برای مثال در بحبوحه فتنه ۸۸ ،مایکل لدین در مصاحبه با رادیو فردا گفت: اگر از شما بپرسند این جنبش – فتنه سبز- به‌چه زمانی برمی‌گردد؟ احتمالا خواهید گفت به یک سال پیش. اما من می‌گویم ما از اواسط دهه ۱۹۸۰- دهه ۶۰ – با کسانی از دفتر نخست‌وزیری ایران در ارتباط و تماس بودیم و موضوع مذاکره و رابطه را پیگیری می‌کردیم.
علاوه بر این، در ۲۱خرداد ۸۸ مایکل لدین در مصاحبه با نیویورک تایمز گفت: فردا در ایران انتخابات نخواهد بود بلکه یک انقلاب رنگی کلید می‌خورد.
در جریان فتنه ۸۸ مایکل لدین پیشنهاد رفراندوم را مطرح کرد و چند روز بعد یکی از سران فتنه این پیشنهاد را به عنوان نظر خود پیش کشید که این دنباله روی از بیگانگان با روشنگری مستند کیهان روبرو شد. کیهان طی یادداشتی با عنوان «پیشنهاد خاتمی یا دستورالعمل مایکل لدین؟!» نوشت؛ تازه ترین اقدام این جریان سیاسی، درخواست رفراندوم برای مقبولیت دولت- بخوانید نظام – است که طی بیانیه ای از سوی سیدمحمد خاتمی مطرح شد و بلافاصله با استقبال گسترده مقامات و رسانه های آمریکایی، اروپایی و اسرائیلی روبرو شد. قبل از پرداختن به موضوع یادشده، در این خبر دقت کنید؛ چندی قبل، مایکل لدین عضو برجسته مؤسسه «آمریکن اینترپرایز» و دستیار ویژه «دونالد رامسفلد» وزیر دفاع اسبق آمریکا و «دیک چنی» معاون جرج بوش، از «رفراندوم درباره مشروعیت جمهوری اسلامی ایران» با عنوان یکی از راه‌کارهای مؤثر برای مقابله با اقتدار ایران اسلامی یاد کرده بود. لدین در پیشنهاد خود اشاره می کند که آنچه مهم است، «انجام رفراندوم» نیست زیرا رفراندوم در قوانین ایران گردش کار شناخته شده ای دارد و حتی در صورت انجام، نتیجه آن نیز مورد نظر نیست، چرا که مردم ایران به نظام حکومتی خود وفادارند. مایکل لدین معتقد است؛ پیشنهاد رفراندوم از یکسو و حمایت رسانه ای غرب از سوی دیگر می‌تواند مخالفان جمهوری اسلامی ایران را امیدوار کرده و در صحنه نگاه دارد!
بزرگ‌ترین سرمایه‌های اسرائیل در ایران
مایکل لدین همچنین طی اظهار نظری که در مجله آمریکایی «فرانت پیج مگزین» به چاپ رسید، گفت: «اسرائیل هنوز گنجایش حمایت از نیروهای اپوزیسیون ایرانی را دارد و قادر است برای سرنگونی نظام ایران از آنها حمایت کند».
لدین در سخنان خود مدعی شد که اسرائیل باید هجمه تبلیغاتی در زمینه حقوق بشر و حقوق زنان را در سطح جهانی علیه ایران برپا کند و در این راه بهتر است که برای سرکردگان مخالف نظام ایران ابزارهای ارتباطی در دور زدن دیواره‌های آتش موجود در فضای مجازی فراهم آورده شود.
نظریه‌پرداز مشهور آمریکایی در ادامه  گفت که به دلیل موارد قبلی حمایت اسرائیل و آمریکا از اپوزیسیون انجام دوباره آن ضربه‌ای به موقعیت مخالفان  جمهوری اسلامی وارد نمی‌کند و حتی باعث تحکیم موقعیت آنها می‌شود! وی پیش از این نیز سران فتنه را چهره‌هایی مهلک برای نظام جمهوری اسلامی خوانده بود که باید بیشتر از آنها حمایت شود تا بتوانند انقلاب اسلامی را سرنگون کنند!
البته چنین اظهارنظرهایی درباره ارتباط فتنه‌گران و طراحان خارجی فتنه – مثلث آمریکا، اسرائیل و انگلیس- مورد جدیدی نیست. در ایام فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ نتانیاهو از فتنه‌گران با عنوان «بزرگ‌ترین سرمایه اسرائیل در ایران»! یاد کرد و سران فتنه که کمترین انتقاد داخلی را بی‌پاسخ نمی‌گذارند تا کنون در مقابل اظهار نظر صریح نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هیچ موضعی نگرفته‌اند.
اسناد فراوان و غیرقابل انکاری از پادویی سران و عوامل فتنه برای مثلث آمریکا، انگلیس و اسرائیل حکایت می‌کند که فتنه گران از ترس رسوایی بیشتر جرات نفی هیچ یک از آنها را ندارند. فتنه‌گران که با شعار احیای خط امام وارد رقابت انتخاباتی شده بودند، در جریان آشوب‌های خیابانی به سردادن شعار به نفع اسرائیل در روز قدس، سردادن شعار به نفع آمریکا در روز مبارزه با استکبار جهانی، پاره کردن تصویر مبارک حضرت امام(ره)، ادعای تقلب در انتخابات، خط زدن روی قید اسلام از جمهوری اسلامی ایران، آتش زدن مسجد و اهانت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله(ع) اقدام کردند.

منبع : کیهان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود بازی ماشین سکه خور برای اندروید - drive & collect

چ آگوست 12 , 2015
دانلود با حجم ۲۵ مگابایت از لینک مستقیم   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 5

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...