راز عدد ۱۹ نوزده در فرقه ضاله بهائیت

اشتراک گذاری :
سید باب پس از حدود شش ماه از دعوت خود که هیجده نفر (حروف حی) از شیخیه را به عنوان نیابت سید رشتی به خود معتقد نمود و با خود نوزده نفر شدند و هم برای این که این مسلک در قرن نوزدهم میلادی تحت ترویج و تحریک اجانب مسیحی جنبه‏ی تظاهر و قوت به خود گرفت، این عدد عنوان خاصی پیدا کرده و در موارد زیادی از آن استفاده شد.
 
مشروح کامل در ادامه

بسم الله الرحمن الرحیم – خبرگزاری حقیقت به نقل از سایت " امید  نور ۱۴"
سید باب روی عدد نوزده، خرافات و حدود خنده‏آور و احکام مسخره آمیزی در کتاب «بیان» ذکر نموده است و این عدد مبنای اجرای احکام و حدود در بابیه و بهائیت شده است . مثلا جریمه "محزون و ناراحت کردن یک نفر" 19 مثقال طلا تعیین شده است (کتاب اقدس نوشته بها الله)
یکی از احکام ابتکاری سید علی محمد باب، که واقعا تازگی دارد و نمی‏توان به سادگی منکر ابتکار آن شد، تقسیم سال به ۱۹ ماه و هر ماه به ۱۹ روز است که سید باب آن را ابداع و میرزا حسینعلی نوری (بهاء الله) تصویب نموده است.
چون سال را نوزده ماه و ماه را نوزده روز حساب کردند می‏شود سیصد و شصت و یک روز و در هر سالی پنج یا چهار روز به اختلاف کبیسه و غیر کبیسه زیادی خواهند آورد.
«این زیادی را بین ماه هیجدهم و نوزدهم قرار داده‏اند و آن پنج روز را روزهای بخشش نام نهاده و پیروان خود را به خورانیدن خود و دیگران مأمور ساخته‏اند».
از همه مهم‏تر و اعجاز آمیزتر، نام مبارک ماههای بهائیت است که واقعا شایسته و سزاوار قرن علم و تمدن بشری می‏باشد!
ماههای باب و بهاء به قرار زیر است:
«1. شهر البهاء ۲. شهر الجلال ۳. شهر الجمال ۴. شهر العظمه ۵. شهر النور ۶. شهر الرحمه ۷. شهر الکلمات ۸. شهر الاسماء ۹. شهر الکمال ۱۰. شهر العزه ۱۱. شهر المشیه ۱۲. شهر العلم ۱۳. شهر القدره ۱۴. شهر القول ۱۵. شهر المسائل ۱۶. شهر الشرف ۱۷. شهر السلطان ۱۸. شهر الملک ۱۹. شهر العلماء».
تمنا دارم اندکی در همین موضوع دقت فرمایید. یک نفر ایرانی فارسی زبان اولا، اگر واقعا از طرف خدا مبعوث شده چرا به زبان قوم خود سخن نگوید که همگی از عالم و جاهل باسواد و بی‏سواد آن را بفهمند. تا حجت خدا تمام شود. ثانیا؛ سالی را که تمام ملل جهان بر اساس اصول علمی به دوازده ماه تقسیم کرده‏اند، چرا به نوزده ماه تقسیم نمایند که مجبور شوند پنج روز اضافه بیاورند و آن را جزء ماه و سال نشمارند؟
اینان به تغییر نام ماهها قناعت نکرده، برای روزهای هفته هم نام انتخاب کردند:
شنبه: یوم الجلال؛ یک‏شنبه: یوم الجمال؛ دوشنبه: یوم الکمال؛ سه‏شنبه: یوم الفضال؛ چهارشنبه: یوم العدل؛ پنج‏شنبه: یوم الاستحلال و جمعه: یوم الاستقلال.
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 1 میانگین: 4]

Related Images:

Visits: 21

islammovie

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود تلاوت تصویری قدیمی استاد شعبان عبدالعزیز صیاد - کوتاه کم حجم

پ اکتبر 15 , 2015
  دانلود قسمت کوتاهی از تلاوت تصویری قدیمی استاد شعبان عبدالعزیز صیاد   دانلود با حجم ۲ مگابایت   دانلود با حجم ۲ مگابایت از مدیافایر برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 1 میانگین: 4]Related Images:Visits: 21

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...