راهکار‌هایی ساده‌ برای اینکه از شر خروپف خلاص شوید

اشتراک گذاری :

نودیها:خروپف سر و صدای بسیار آزار دهنده‌ ‌ای ناشی از ارتعاشات در بافت‌های نرم دستگاه تنفسی هنگام خواب است.

مصرف بعضی از داروها،‌ استمعال دخانیات به ویژه سیگار یا بعضی خوراکی‌ها باعث سستی ماهیچه می‌شود  و در نتیجه این شرایط خر و پف در فرد نمود پیدا می‌کند.

قرارگیری بدن هنگام خواب به خصوص به صورت تاق باز، باعث شل شدن ماهیچه‌ها و خر و پف می‌شود، سازه‌های بادی موجب تقویت عضلات و منبسط کردن مجرای تنفسی می‌شود و به همین دلیل افرادی که از این نوع سازه‌ها استفاه می‌کنند کمتر در معرض خر و پف قرار می‌گیرند.

بعضی ورزش‌های زبان منجر به شکل گیری بهتر، ورزیدگی و در نتیجه قرار گرفتن بهتر این عضو در دهان کمک می کند؛ برای این ورزش ابتدا با دو انگشت دهان خود را کاملا باز نگه داشته و سپس اجازه بدهید زبانتان به مدت سه ثانیه از دهانتان آویخته شود.

به طور کلی ورزش کردن می‌تواند خر و پف را کاهش دهد حتی اگر باعث کاهش وزن نشود زیرا وقتی شما عضلات گوناگون بدنتان مانند بازوها،‌ پاها و شکم را تقویت می‌کنید منجر به تقویت و انعطاف پذیری عضلات گلویتان می‌شود و در نتیجه خر و پف کمتر می‌شود، همچنین تمرین‌های خاصی هم وجود دارد که می‌توانید برای تقویت عضلات گلویتان انجام دهید.

باشگاه خبرنگاران

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 71

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

از نظر طب سنتی آیا ادویه ها بی خطر هستند؟!

ش آگوست 18 , 2018
نودیها:در طب سنتی ایران حکما، دواها(ادویه) را به پنج گروه تقسیم می کردند: گروه اول گروه معتدل در کیفیات هستند(منظور کیفیات سردی و گرمی و تری و خشکی است) این گروه وقتی مصرف شوند و حتی در مصرفشان زیاده روی هم شود، تاثیری در کیفیت بدن ندارند و مزاج آن […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...