راه‌های‌نگهداری از پوست در زمستان

اشتراک گذاری :

نودیها : برخی مواقع فواید مراقبت نکردن از پوست بیشتر از مراقبت های نادرست آن است. زمستان فصلی است که هر نوع خطا و اشتباهی دمار از روزگار پوست در می آورد، چون عوامل خارجی به خودی خود آسیب رسان هستند

 برخی مواقع فواید مراقبت نکردن از پوست بیشتر از مراقبت های نادرست آن است. زمستان فصلی است که هر نوع خطا و اشتباهی دمار از روزگار پوست در می آورد، چون عوامل خارجی به خودی خود آسیب رسان هستند و عدم مراقبت درست غیرقابل بخشش خواهد بود. شما را به انجام تست زیر دعوت می کنیم تا اطلاعاتتان در خصوص مراقبت های زمستانه از پوست را تخمین بزنید.
در فصل سرما بهتر است از یک پاک کننده ی پوست…. استفاده کنید.

الف) با پایه ی الکل
ب) همان محصول همیشگی
ج) با پایه ی روغن

جواب صحیح گزینه ی ج

خیلی از ما عادت داریم که محصولات آرایشی بهداشتی را تا زمان تمام شدن نگه داشته و استفاده کنیم. اما محصولی که برای تابستان استفاده می شود مناسب فصل سرما نیست. در واقع هوای زمستانی سرد و خشک است و رطوبت اپیدرم یا روی پوست را از بین می برد.

بنابراین باید محصولات انتخابی تان متناسب با فصل باشد و از استفاده ی پاک کننده ها و تونیک های حاوی الکل بپرهیزید، چون باعث خشکی بیش از اندازه پوست می شوند. پاک کننده های بر پایه ی روغن را در الویت قرار دهید، چون باعث احیای لایه طبیعی و مرطوب کننده ی اپیدرم می شوند.
در فصل سرما باید پوست را از گزند اشعه های ماورای بنفش حفظ کرد؟

الف) خیر. در فصل زمستان اشعه های ماورای بنفش کاهش پیدا می کنند، چون روزها کوتاه بوده و شدت تابش نور خورشید کمتر است.
ب) بله. با وجود اینکه در این فصل در اغلب موارد هوا ابری و گرفته است، اما اشعه های ماورای بنفش همیشه وجود دارند.
ج) بله. در فصل زمستان شدت اشعه های ماورای بنفش بیشتر است.

جواب صحیح گزینه ی ب

حتی اگر دمای بیرون کمتر از ۵ درجه ی سانتیگراد باشد، نباید بدون کرم ضدآفتاب از منزل خارج شوید.
لایه برداری پوست در فصل زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار باعث دفع پوست های مرده شده و باعث می شود ترکیبات کرم های مرطوب کننده تا عمق بیشتری جذب پوست شوند

با وجود اینکه در فصل زمستان نور خورشید کم می شود، اما اشعه های ماورای بنفش همچنان پوست را بمباران می کنند.

بنابراین لازم است که از یک کرم ضدآفتاب مناسب با SPF30، سرم پوست و در صورت تمایل کرم پودر حاوی ضدآفتاب استفاده کنید. در این صورت می توانید با خیال راحت بیرون رفته و در برابر اشعه های ماورای بنفش محافظت شوید.
در فصل زمستان باید از لوازم آرایشی واترپروف یا ضدآب پرهیز کرد؟

الف) بله. چون باعث خشکی پوست و خارش چشم ها می شوند.
ب) خیر. اتفاقا استفاده از لوازم آرایشی واترپروف چشمی فکر خوبی است و زمانی که هوای سرد به صورت می زند، اطراف چشم ها سیاه نمی شوند.
ج) بله.لوازم آرایشی واترپروف مناسب فصل تابستان هستند و شیوه ی استفاده به دمای طبیعی روی پوست بستگی دارد.

جواب صحیح گزینه ی ب

لوازم آرایشی واترپروف برای مقابله با آب و هوای بد زمستان مناسب تر هستند. این لوازم آرایشی باعث خشکی پوست و لب ها و خارش چشم ها نمی شوند. اگر در فصل زمستان از این لوازم استفاده کنید، مجبور نمی شوید که بعد از تماس با هوای سرد و اشک ریزی به دلیل سرما، نیمی از آرایش چشم تان را روی گونه هایتان پیدا کنید.
در فصل زمستان بهتر است از لایه برداری پوست خودداری کرد، چون احتمال آسیب به پوست و افزایش حساسیت آن بیشتر می شود.

الف) خیر. چون لایه برداری باعث احیای لایه ی چربی طبیعی پوست می شود.
ب) بله. بهتر است در زمستان از ماسک استفاده کرد، چون باعث حساسیت پوست نمی شود.
ج) خیر. لایه برداری باعث سم زدایی از پوست می شود و سلول های مرده را از روی پوست برداشته و باعث نفوذ هرچه بهتر مرطوب کننده در آن می شود.

جواب صحیح گزینه ی ج

لایه برداری پوست در فصل زمستان از اهمیت بالایی برخوردار است. این کار باعث دفع پوست های مرده شده و باعث می شود ترکیبات کرم های مرطوب کننده تا عمق بیشتری جذب پوست شوند. در نتیجه علاوه بر شفافیت پوست به دلیل از بین رفتن سلول های مرده باعث حفظ رطوبت هرچه بیشتر پوست می شود.

اما نباید در این کار دچار افراط شوید، چون لایه برداری زیاد پوست لایه ی چربی طبیعی و محافظت کننده ی پوست را به خطر می اندازد. اگر پوست چرب یا مختلطی دارید، یک تا دو بار لایه برداری کنید. برای افرادی که پوست خشکی دارند، یک مرتبه لایه برداری در طی دو هفته کافیست.
برای خوش آب و رنگ شدن پوست در زمستان، مصرف این ماده ی غذایی فوق العاده است.

الف)هویج
ب) کدو حلوایی
ج) عدس

جواب صحیح گزینه ی ب

در فصل سرما از زمانی که کدو حلوایی به بازار می آید، با روی باز از آن استقبال کنید، چون یکی از منابع غذایی فوق العاده ی کاروتنوئید محسوب می شود. این ترکیبات آنتی اکسیدانی قوی، شهرت زیادی در بهبود وضعیت پوست دارند.
می توانید یک تا دو مرتبه در هفته، مقدار کمی کرم اتوبرنزه در کرم شب خود اضافه کنید. این کار نیز باعث طبیعی و طلایی شدن رنگ پوست می شود.
در فصل زمستان باید کرم مرطوب کننده ی خود را تعویض کنید تا پوست به ترکیبات آن عادت نکند و از آسیب های خارجی در امان باشد.

الف، بله. پوست صورت به سرعت به هر کرم مرطوب کننده ای در فصل زمستان عادت می کند. بنابراین باید آن را به طور مرتب عوض کرد.
ب) نیازی به تعویض کرم مرطوب کننده در زمستان نیست.
ج) هم در فصل زمستان و هم در فصل تابستان باید از کرم های مرطوب کننده ی مختلف استفاده کرد.

جواب صحیح گزینه ی ب

سلول های پوستی هر ۲۸ روز یکبار تجدید می شوند. بنابراین نیازی به تعویض کرم مرطوب کننده نیست، بخصوص اگر کرمی که استفاده می کنید با پوستتان سازگار است.

اما نیازهای پوست در فصل زمستان با فصل تابستان یکسان نیست. در فصل سرما باید به فکر لایه برداری پوست صورت و بدن باشید تا سلول های مرده پوست از بین رفته و جا برای سلول های جدید باز شود.

آب و هوای سرد نیز باعث خشکی بیشتر پوست می شود. در نتیجه لازم است که کرم مرطوب کننده ی این فصل به اصطلاح «ریچ» یا قوی باشد. پوست های چرب نیز با افت دما به سادگی خشک می شوند. بنابراین افرادی که پوست چربی دارند نیز در این فصل به مرطوب کننده ای قوی تر نیاز دارند. بهتر است از کرم های مرطوب کننده ی حاوی اسید هیالورونیک برای جبران رطوبت از دست رفته ی پوست استفاده کنید.

منبع:تسنیم از  تبیان

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

طنز و فحش مستهجن در شبکه‌های اجتماعی

پ ژانویه 7 , 2016
نودیها : این روزها نه تنها سبک زندگی مردم تغییر کرده است بلکه شیوه تفریح جوانان هم تغییر کرده است و فضای مجازی بستری تازه و نا شناخته را برای تفریح جوانان فراهم آورده که بحث آسیب شناسی آن بسیار جدی است. این روزها نه تنها سبک زندگی مردم تغییر […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...