راه‌ حل مکعب روبیک

اشتراک گذاری :

دانشمندان پس از صرف سال‌ها زمان در نهایت توانستند عدد نهایی پازل مکعب روبیک را کشف کنندعددی که تعداد حرکات کافی برای حل این پازل را بیان می‌کند

جهان با نفسی حبس شده برای سه دهه در انتظار چنین روزی بود، روزی که در نهایت گروهی از مهندسان، دانشگاهیان و شیفتگان ریاضی بتوانند عددی را کشف کنند که زندگی، جهان و مهم‌تر از همه راه حل مکعب روبیک را توضیح دهد.

  این رقم عدد ۲۰ است، حداکثر تعداد حرکاتی که برای حل کردن این پازل به آن نیاز است. کشف و حل این عدد جادویی ۳۵ واحد پردازشگر و سال‌ها زمان و انرژی انسانی را صرف کرده است.

به دلیل ۴۲,۲۵۲,۰۰۳,۲۷۴,۴۸۹,۸۵۶,۰۰۰ موقعیت حرکتی ممکنی که در مکعب‌های روبیک وجود دارد، رایانه‌ها در نهایت توانستند این الگوریتم جادویی را شکسته و آن را حل کنند.

 پژوهشگران ابتدا تمامی حرکات ممکن روی این مکعب را کنار یکدیگر قرار دادند سپس با حذف تعدادی از موقعیت‌های حرکتی متقارن حرکات ممکن و کاربردی را به جا گذاشتند.

بر اساس گزارش پاپ ساینس، سپس پژوهشگران با کمک الگوریتم‌های رایانه‌ای موفق به حل کردن تمامی موقعیت‌های حرکتی ممکن در این پازل شدند. عدد ۲۰ به مدت یک دهه آستانه پایین محدودیت حرکت‌های ممکن در پازل مکعب روبیک بوده است اما دانشمندان در نهایت توانستند آن را به عنوان مرز بالای محدودیت عدد قطعی این پازل اعلام کنند.

کانون

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 9

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

منتظران قائم آل محمد پای درس صادق آل محمد علیهم ‌السلام

ی آگوست 23 , 2015
  سلمانان جهان به ظهور حضرت مهدی علیه‌ السلام معتقدند و ظهور ایشان را انتظار می‌ کشند؛ عدم پاسخ به چنین سوالاتی، ممکن است در ایمان و امید منتظران خللی وارد سازد و از آنجا که انتظار در نگاه شیعه به جهت اعتقاد به زنده و ناظر بودن امام زمان […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...