راه هایی ساده برای جلوگیری از کمردرد

اشتراک گذاری :

نودیها:آیا تا به حال به کمردرد مبتلا نشده اید؟ آیا از اینکه در آینده با این مشکل مواجه گردید احساس نگرانی می کنید؟ در اینجا روش هایی ساده ارائه می شود تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

نشستن مناسب

به عقیده ی دانشمندان اصلا ضروری نیست که برای نشستن در محل کار از صندلی هایی با طراحی ارگونومیک استفاده شود، همین که بتوانید با نشستن مناسب و همچنین تکیه گاه درست در ناحیه کمر ، حالت نشستن را به صورت استاندارد آن که به شکل حرف اس انگلیسی (S) است در آورید بسیار خوب و درست خواهد بود. 

باید توجه کرد که نشستن نامناسب و عدم قرار دادن تکیه گاه مناسب سبب می شود تا کمر به صورت حرف سی انگلیسی (C) درآید که سبب بروز کمردرد و سایر عوارض آن خواهد گردید.

پس از اطمینان از مناسب بودن تکیه گاه در هنگام کار، هر نیم ساعت یکبار از جای خود بلند شوید و برای چند ثانیه هم که شده در اطراف قدمی بزنید تا از میزان فشار وارده بر کمر کاسته شود.

درست ایستادن

محققان راهکاری را پیشنهاد می کنند که با در نظر گرفتن آن، حالت درست ایستادن را نشان می دهند. با توجه به این راهکار، یک خط مستقیم را از سقف و در راستای بدن خود در نظر بگیرید. گوش ها، شانه ها، باسن و زانوها همه باید در راستای این خط قرار بگیرند. سر شما نیز باید در راستای گردن و کاملا در بالای آن قرار بگیرد، نه متمایل به جلو.

مناسب بودن کفی و تخت کفش

محققان می گویند که اگر کفش ها دارای تخت و کفپوش کمی باشند ، هر بار که کف پا به بخش سفتی همانند آسفالت برخورد می کند، سبب تأثیرات نامناسبی بر استخوان ها و عضلات نیم تنه ی پایینی بدن اشخاص خواهد داشت. این تأثیر همانقدر که در مورد کفش های تخت وجود دارد ، برای کفش های پاشنه بلند نیز صادق است.

بهتر است از کفش هایی با تخت های لایه دار و نرم استفاده شود و یا از کفی های طبی و مناسب و الحاق آن به داخل کفش استفاده نمود.

عدم مصرف دخانیات

مطالعات سال ۲۰۱۰ که با بیش از ۴۰ تحقیق و بررسی انجام گرفت نشان داد که افراد سیگاری بیشتر از افراد غیر سیگاری به کمردرد مبتلا می شوند. به عقیده ی دانشمندان دلیل این امر را شاید بتوان این دانست که سیگار کشیدن سبب کاهش میزان گردش خون در ستون فقرات می شود.

یادگیری روش صحیح بلند کردن اشیاء

امروزه بیشتر افراد یاد گرفته اند که برای بلند کردن وسایل و اشیای سنگین باید از پاهای خود کمک بگیرند، نه از کمر خود. اما آیا می دانید که برای بلند کردن اشیای سبک چگونه باید عمل کرد؟

بهتر است از کفش هایی با تخت های لایه دار و نرم استفاده شود و یا از کفی های طبی و مناسب و الحاق آن به داخل کفش استفاده نمود

جواب این است : بر روی یک زانوی خود کمی خم شوید و پای دیگر را در پشت سرتان کمی باز کنید.  می توانید با نگه داشتن میز و یا صندلی خوتان را نگه دارید.

کاهش اندازه یا تعداد بالش خواب

به عقیده ی محققان، استفاده از دو و یا سه بالش می تواند سبب کشیدگی و آسیب عضلات گردد.

تبیان

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 23

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

«عارف لرستانی» قربانی در حاشیه‌

د آوریل 17 , 2017
نودیها:می‌گویند حالش خوب بوده، فقط سکسکه می کرده، آنقدر که امانش را می‌برد و برای خلاصی از آن به یکی از بهترین بیمارستان‌های شمال غرب پایتخت مراجعه می کند، از آن بیمارستان‌ها که برای یک شب بستری باید هر چه داری و نداری … می‌رود و دکتر هم بعد از […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...