رضا میرکریمی: دولت جدید هم به هنر و فرهنگ بی‌اعتناست

اشتراک گذاری :

مراسم هفدهمین جشن سینمای ایران شامگاه سه شنبه ۱۷ شهریور با نکوداشت محمدرضا داوودنژاد و احمدرضا درویش(کارگردان)، فرهاد ورهرام(مستندساز) و سعید پورصمیمی(بازیگر) در ایوان شمس برگزار شد.

در این مراسم هنرمندانی از جمله فاطمه معتمد آریا، امین تارخ، آتیلا پسیانی،همایون اسعدیان،گلاب آدینه، مازیار میری، فرهاد توحیدی، کیومرث پوراحمد، سیدرضا میرکریمی، عبدالله اسکندری، شیرین بینا،  علی دهکردی حاضر بودند. علی ربیعی وزیر کار و تعاون، حجت الله ایوبی رئیس سازمان سینمایی، فرید فرخنده کیش مدیرعامل انجمن سینمای جوانان، احمد مسجد جامعی نیز از دیگر افراد مسئول حاضر در این مراسم بودند.

در ابتدای این مراسم سیدرضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما گفت:صحبت برای من روی سن سخت است چون سالها بود که صحبت نکرده بودم. از خودم خجالت می‌کشم که مجموعه هایی از خواسته ها در حوزه هنر و فرهنگ وجود دارد و نمی توانیم برای این مطالبه ها پاسخ شایسته ای داشته باشیم. تمام این صحبت ها در ادوار مختلف تاریخی گفته ام و مجبور به تکرار آن هستم.تعجب من از این است که دولت ها خوب یا بد یکی پس از دیگری می آیند و می روند اما همه آنها در یک موضوع آن هم بی اعتنایی به مقوله هنر اشتراک نظر دارند.

میرکریمی عنوان کرد: تعجب می کنم که دولت ها تغییر می کنند و به طور مشترک به هنر بی اعتنا هستند. به خدا ما هم کارامد هستیم و می توانیم.

وی در پایان صحبت های خود گفت: امیدوارم روحانی در اولین کنفرانس مطبوعاتی بعدی‌اش وقتی می پرسند برای فرهنگ و هنر کشور چه انجام داده اید، مجبور نشود که بگوید: “در خانه سینما را باز کردیم.”

منبع : تسنیم

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 18

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

مایلی‌کهن: مگر کی‌روش از «هالیدی» برگشته است؟

پ سپتامبر 10 , 2015
محمد مایلی‌کهن پس از بازگشت تیم فوتبال امید از اردوی هلند اظهار داشت: من اردوهای زیادی رفته بودم اما این اردو یکی ازبهترین اردوها بود. از دست‌اندرکارانی که شرایط این اردو را فراهم کردند، تشکر می‌کنم. وی افزود: آنها زمین‌های عالی داشتند که یکی از باشگاه‌های آماتور کشور هلند ۸ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...