رفع بیماریهای معده با پرهیز از پرخوری و با هم‌خوری

اشتراک گذاری :

نودیها:دستیار تخصصی طب سنتی ایران گفت: پرهیز از پرخوری برای رفع بیماری‌های معده اهمیت دارد به خصوص در معده ضعیف پرخوری بیشتر تاثیر منفی دارد همچنین باید دانست که پرهیز از برهم‌خوری یا خوردن چند نوع غذا دریک نوبت به تقویت معده کمک می‌‌کند.

محمد انصاری‌پور درباره بیماری‌های معده اظهار کرد: بوعلی سینا معتقد است که برای درمان همه بیماریها نیاز به اقدامات درمانی مثل پاکسازی و اصلاح سوء مزاج لازم نیست بلکه اکثر بیماری‌ها با اتخاذ یک تدبیر درست اصلاح می‌شوند که شامل رفع علت آن بیماری و اصلاح شیوه زندگی است.

وی در پاسخ به سؤالی که به نظر شما کسی که از نفخ معده و ترش کردن، رنج می‌برد و با خوردن سالاد و ترشی مشکل او بدتر می‌شود چه تدابیری برای اصلاح معده‌اش لازم دارد, خاطرنشان کرد: سالاد متشکل از خیار, کاهو و ترشی است که طبیعت سرد دارند؛ معده کسی که با خوردن سردی مشکل‌اش بدتر می‌شود، دچار سوء‌مزاج سرد است یعنی معده از تعادل خارج شده و با خوردن سردیجات روز به روز بدتر می‌شود.

این دستیار تخصصی طب سنتی ایران ادامه داد: نخستین گام در رفع بیماریهای معده حذف یا محدودیت مصرف برخی از مواد خوراکی‌ و تقویت معده ضعیف است یعنی اینکه باید هر لقمه غذا را ۲۵ تا ۳۰ بار جوید تا معده بتواند غذا را هضم کند و حذف آب و نوشیدنی با غذا به خصوص آب سرد نیز برای رفع مشکل معده بسیار اهمیت دارد.

انصاری‌پور تصریح کرد: پرهیز از پرخوری برای رفع بیماریهای معده اهمیت دارد چرا که پرخوری همیشه مضر است و به‌خصوص در معده ضعیف، پرخوری بیشتر تاثیر منفی دارد همچنین باید دانست که پرهیز از برهم خوری یا خوردن چند نوع غذا دریک نوبت به تقویت معده کمک می‌کند.

وی یادآور شد: با همین دستورات ساده، بسیاری از مشکلات معده‌ بهبود پیدا می‌کند چرا که نخستین گام در درمان بیماریها، رفع علت بیماری است و بسیاری از مردم با اینکه می‌دانند چه غذاهایی معده آنها را اذیت می‌کند, باز هم آنها را مصرف می‌کنند؛ این یک آموزش مهمی است و همگان باید آن را جدی بگیرند.

تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 17

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

آیا «صبر آمدن» در عطسه خرافات است؟ +منابع روایی

چ ژانویه 4 , 2017
نودیها:در میان مردم خرافات زیادی وجود دارد که نه پایه دینی دارد و نه مایه علمی. یکی از آنها در مورد عطسه کردن است. برخی معتقدند در هنگام عطسه باید در کار مورد نظر عجله نکرد؛ بلکه صبر داشت و انجامش را به تاخیر انداخت؛ اما آیا واقعا چنین است؟ […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...