روستاهای زیبا برای گردش تهرانی ها

اشتراک گذاری :

نودیها:نیمه دوم سال با وجود برگ ریزان و سردی هوا اما جاذبه های زیادی برای گردش و سفر دارد. خیلی ها شاید هنوز این جاذبه ها را در اطراف تهران نشناسند و وقتی تصاویرش را می بینند، تعجب می کنند.

برگ‌ریزان پاییزی با همه رنگ متنوع خیلی می تواند در روحیه انسان امروزی که مدام درگیر ماشین و زندگی پر زرق و برق شهری است ، تاثیر بگذارد حال که شاید نتوان زیاد دور هم جمع شد و به جاهای شلوغ و پر تردد رفت، در پاییز امسال خیلی از روستاهای اطراف تهران را می توانید برای پاییز گردی انتخاب کنید.

این روستاها مکان خوب و خوش آب و هوا برای رهایی از خستگی جسمی و روحی انسان است. در این گزارش چند روستای برگ ریزان پاییزی را از نزدیک ترین مکان تهران تا اطراف تهران معرفی می کنیم: 

۱-پارک جنگلی سرخه حصار

این پارک جنگلی در شرق تهران یکی از شکارگاه های قدیمی بوده است اما اکنون به پارک تبدیل شده و تنوع گونه های گیاهی زیادی دارد و گردشگران زیادی را آخرهای هفته یا برای کوهنوردی سمت خود می کشاند. حتی این پارک مراکز دوچرخه سواری و پینت بال نیز داراست که شاید کمتر کسی از آن اطلاع داشته باشد و برگ ریزان پاییزی زیبایی هم دارد.

 

 

۲-پارک جنگلی لویزان

سیزده کیلومتری تهران دارای یک پارک جنگلی با درخت های بلند کاج است که در فصل پاییز دیدنی می شود و یکی از بزرگترین پارک های تهران است. این پارک دارای هتل، سفره خانه و امکانات تفریحی زیادی است.

 

 

۳-روستای وردیج و واریش

یکی از روستاهای جذاب اطراف تهران وردیج و واریش است که در انتهای اتوبان همت ، در یک مسیر کوهستانی قرار دارد، جاده این روستا بسیار دیدنی و دارای مجسمه های جالب است که به اشکال جاذبی درآمده است.

 

 

۴-چشمه اعلاء دماوند

شهرستان دماوند نیز در ایام پاییز دیدنی می شود، چشمه اعلا دماوند یکی از این مکان ها است که دارای رختان سر به فلک کشیده با برگ های زرد و نارنجی است. چشمه اعلاء در ۴۵ کیلومتری تهران و ۴ کیلومتری دماوند قرار دارد  و گردشگران زیادی را جذب خود کرده است.

 

 

۵-دشت لار

یکی دیگر از مراکز گردشگری اطراف تهران و زیبا در ایام پاییز دشت لار یا پارک ملی لار است که در لواسان قرار دارد. این روستا از سمت شرق به روستای گرمابدرو خاتون بارگاه و از سمت غرب به پلور در جاده هراز می رسد. دشت لار همیشه به داشتن گل های زرد و شقاق و چشمه های جوشان معروف بوده و به روستای لار لقب بهشت کوچک داده اند.

 

 

۶-روستای برگ جهان

برگ جهان یکی از روستاهای اطراف تهران در دامنه های جنوبی البرز است که دارای هوای معتدل  اما رو به سرد در پاییز است، زیبایی این روستا در پاییز با برگ های رنگ به رنگ هر بیننده ای را جذب خود می کند. گردشگران با عبور از فضای جنگی در این روستا به آبشار برگ جهان می رسند. علاوه بر این روستا دارای جاذبه های دیگر مثل قلعه دختر،  غار خمیره نیز هست و باغ ها و درختان زیاد در هم تنیده نیز فضای خوبی برای عکاسی فراهم می کند.

 

 

۷-روستای ایگل

ایگل در ۲۵ کیلومتری شمال شرق تهران در مسیر لواسان به فشم است. برای رسیدن به این روستا باید از رودخانه عبور کرد تا شاهد آبشار، دشت و کوهستان بود و برگریزان پاییزی را دید.

 

 

۸-روستای سنگان

روستای سنگان دارای آبشار و مسیر زیبای روستایی است که در منطقه کن شمال غرب تهران است. این روستا دارای قبوری ۵۰۰ ساله است که آنجا کشف شده و آبشار ۳۰ متری و باغ های میوه که در فصل پاییز دیدنی شده است. سنگان برای عکاسی در فصل پاییز از رودخانه گرفته تا آبشار و برگریزان مناسب است.

 

 

۹- روستای زرین دشت

زرین دشت در ۴۰ کیلومتری فیروزکوه است و دارای حبله رود، چشمه آب معدنی و باغ های پرمیوه است که قدم زدن در باغ های آن بسیار لذت بخش است.

۱۰-روستای آبنیک

این روستا در اطراف شهرستان شمیرانات است که برگریزان زرد زیبا با آبشار یخی دارد.

۱۱- روستای خور

روستای خور در دامنه غربی قلعه گندم چال با قدمت ۲ هزار ساله است که دارای دره های سرسبز و طبیعت زیبا و فراموش نشدنی است.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 5

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

سوالات عجیب مردم از گوگل

د اکتبر 4 , 2021
نودیها:یکی بود یکی نبود، غیر از خدا هیچکس نبود. غیراز خدا هیچکس نبود؟! چطور می‌شود وقتی غیر از خدا هیچکس نیست، یکی باشد؟! احتمالاً جرقه همه سوال‌های عجیب و غریب از همین اول داستان پرسشگری آدم شروع می‌شود. راستش را بخواهید با وجود اینکه پرسشگری همان کلید رسیدن به دانش […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...