زیبایی پوست با زرد چوبه!

اشتراک گذاری :
فکر کرده‌اید زردچوبه فقط برای آشپزی کاربرد دارد؟ نه، کاربرد این ادویه فوق‌العاده بیش از اینهاست. زردچوبه پوست شما را جوان و شاداب می‌کند و در خوشرنگ کردن چهره‌تان هم موثر است.

ما امروز روش درست کردن دو ماسک خانگی را به شما آموزش می‌دهیم تا با استفاده از آنها با چین و چروک‌ها وداع کرده‌ لطافت و تازگی را به پوستتان هدیه کنید.

ماسک براق‌کننده زردچوبه و آرد نخود

این ماسک از سرزمین هند آمده. زنان هندی برای زردچوبه ارزش زیادی قائلند و به خوبی از تاثیر شگفت‌انگیز آن بر پوست خبر دارند. آنها از زردچوبه در مقام پاک‌کننده پوست استفاده می‌کنند، زیرا می‌دانند که این ادویه سلول‌های مرده را می‌شوید و جا را برای سلول‌های جوان و زنده باز می‌کند. آنها زردچوبه را با پودر نخود مخلوط می‌کنند تا بهترین نتیجه را بگیرند و مشکلی نداشته باشند:

مواد لازم:

آرد نخود: یک قاشق سوپخوری

زردچوبه: یک‌چهارم قاشق چایخوری

شیر : دو قاشق چایخوری

مواد را با هم ترکیب کنید و خمیر به‌دست آمده را روی پوست مرطوب‌تان قرار دهید. بعد از۱۰دقیقه ماسک را به آرامی با نوک انگشتان‌تان بردارید؛ سپس صورتتان را با آب ولرم بشویید و از طراوتش لذت ببرید.

ماسک عسل و زردچوبه

عسل خواص ضدالتهابی و ضدباکتریایی دارد و به همین دلیل می‌تواند به بهبود زخم‌ها و ناراحتی‌های پوستی کمک کند. عسل خالص آبرسانی موثر و قوی برای پوست شماست. آن را به پوست خود بزنید تا طراوت و زندگی در چهره شما موج بزند.

مواد لازم:

عسل: یک قاشق سوپخوری

زردچوبه: یک قاشق چایخوری

آنها را با هم ترکیب کنید و خمیر حاصله را روی پوست صورت‌تان قراردهید. اجازه دهید این ماسک به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه روی پوست‌تان باقی بماند. پس از گذشت این مدت زمان، صورت‌تان را با آب ولرم بشویید.

منبع : جام جم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 7

محمدرضا - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فواید جالب مسواک زدن در تاریکی

پ نوامبر 19 , 2015
مسواک زدن در فضای تاریک در این ساعت از روز فواید سلامتی کم‌نظیری در اختیار افراد قرار می‌دهد. کارشناسان برای بدست آوردن یک خواب ملایم و عمیق به افراد توصیه ‌می‌کنند دندان‌های خود را قبل از خواب در نور کم و یا حتی تاریک در حمام مسواک زنند. گفتنی است، […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...