سخنرانی‌های سید حسن آقامیری،جذابیت‌های رسانه‌ای و جای‌خالی حقیقت

اشتراک گذاری :

به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – شاید برخی قلیل از بچه مذهبی‌ها و اصطلاحا این‌کاره های پای منبری جذب جذابیت‌های سید حسن آقامیری خطیب محترم شده باشند.

مدتی است که پادکست‌هایی از یک خطیب با نام سید حسن آقا میری در برخی از شبکه های اجتماعی و توسط برخی کاربران شنیده می‌شود و معمولا مورد استقبال مخاطبان قرار می‌گیرد و مخاطبان او را کسی می دانند که حقایق جامعه را می‌گوید و باید همه خطبا اینگونه صحبت کنند و انتقادی و تند به مسایلی بپرند!

مسایلی مثل اینکه “کی گفته خدا برای یه تار مو میبره جهنم” یا “چرا گنهکار ها رو میترسونید که کسی سمت خدا نیاد” یا “خدای ذهن من و شما مشکل داره و نمی بخشه” و خلاصه از این سبک و نوع حرفها که به مذاق ماها خیلی خوش میاد اما حقیقت ماجرا آیا همین است؟!

چند نکته :

الف – علمای بزرگ جهان اسلام همیشه تاکید داشته اند که مومنی موفق می‌شود در سلوک به سمت خدا به نتیجه برسد که ترس از خدا و امید به بخشش خدا در او تنظیم باشد. البته کفه امید کمی سنگین تر باید باشد و آن هم به خاطر رحمت و مغفرت بی کران الهی است.

ب – بله خدا کسی را برای یک تار مو جهنم نمی‌برد اما اگر من طوری باشم که هر دفعه ای که در خیابان، محل کار یا هر جای دیگری حاضر می شوم موجبات اغواء دیگران و گناه را فراهم کنم و چه خانواده هایی که به خاطر مقایسه بدن زیبای من و صورت زیبای من که باید حجابی داشته و پوششی، با بدن و صورت همسران ، به مشکلات و بعضا جدایی می‌رسند فراهم کنم باز هم صحبت یک تار مو است ؟ صحبت آثار اعمال است برخی اعمال آثار بدی دارد.

ج – من سالهای سال بی توجه به آن چه خدایم از من خواسته که به نفع خودم است گناه کنم و کم کم با گناهم دهن کجی به دوست و رفیقم یعنی خدا کنم و بعد بگویم مردم را از خدا نترسانید بگذارید هر چه می خواهیم بکنیم هر گناهی را مرتکب شوم به مردم خیانت کنم و بعد از خدا هم نترسم دیگر چیزی جلو دار من خواهد بود. مگر همیشه فرصت بازگشت هست وقتی اجل کسی معلوم نیست کی فرا برسد!!

د- تصویر کاریکاتوری که اتفاقا امثال حجت الاسلام آقامیری می دهند دقیقا برعکس واقعیت است اسلام خدایش، خداست. نه در خدمت نفس من است که هر چه کنم و بعد بگویم باید من و ببخشی و نه جلاد عصبانی (نستجیر بالله) که بخواهد همه را سلاخی کند. نه خدای ما خدای مهربانی هاست و اتفاقا از روی مهربانی هاست که می‌خواهد بنده اش گناه نکند می‌خواهد بنده اش با گناهش به دیگران خیانت نکند و راه دیگران را سد نکند و هر کسی هر عملی انجام می دهد که حتما راه توبه برای همه ی گناهان همیشه باز است برای کارهایش باید مسئولیت پذیر باشد مخصوصا در مورد حق مردم.

بله ، هر کسی بخواهد خدا را طوری نشان دهد که من هر چه میخواهم بکنم غلط است و خدا را وطوری نشان دهد که اگر یک گناه کنم دیگر راه بازگشت نیست هم غلط است.

همین طور است در موارد دیگر اصلا این موضع انتقادی که آقامیری گرفته متوجه چه کسی است این حرفها را هم علما می‌زنند اما همه جوانب را در نظر می گیرند کاریکاتوری صحبت کردن شیرین است ولی خطرناک است چون شما را یک آدم کاریکاتوری بار می‌آرود. منبر فقط داد زدن و حرفهای انتقادی زدن و بعد چند آهنگ زیبا کار کردن روی صدا و پادکست بازی نیست. منبر، ترس می خواهد، امید می خواهد، شعر می‌خواهد، داستان‌های آموزنده قرآنی و روایی می‌خواهد، عقل و اعتدال می‌خواهد، شور و اشتیاق می‌خواهد، روضه می خواهد و خلاصه منبر باید ما را هر دفعه کم کم به سوی خدا ببرد.

دوست عزیز، این گونه سخنرانی ها قبلا هم بوده و بعد از این خواهد بود اما برای رشد و پیشرفت معنوی نیاز است انسان زانو بزند محضر بزرگان بله شاید آیت الله فلانی این قدر زیبا سخن نگوید اما زیبایی سخن به چه کار آید وقتی کاریکاتوری است چشمش بزرگ است گوشش کوچک او زیبا شاید سخن نگوید ولی تو را فردی آرام،مقتدر،مومن،ترسو از هیبت و جلال خدا و امیدوارترین فرد نسبت به رحمت و فضل خدا، مهریان، تابع قوانین الهی، شجاع، با تقواو… بار می آورد نه یک آدم منتقد همیشگی که به دنبال حرفها و راههایی برای توجیه کارهایش است.

انتقادات زیادی به حرفهای آقامیری هست شاید در وقتهای دیگر ریز به ریز روی آن ها بحث کنیم. ان شالله. مراقب گوش هایتان باشید.

 

 

 

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 299

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود بازی حیوانات راننده به سبک کراش اندروید

د اکتبر 26 , 2015
دانلود بازی download game حجم :‌ ۹۵ مگابایت اندروید : ۴.۰.۳ و بالاتر   برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 299

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...