سربازی را کیلویی چند حساب کردید؟

اشتراک گذاری :
نودیها:کمیسیون تلفیق مجلس دیروز طرحی در مورد خرید سربازی تصویب کرد که در صورت تصویب نهایی غایبان سربازی می‌توانند با ۲۵۰ تا ۶۰۰ میلیون تومان سربازی‌شان را خریداری کنند.
 

پولی کردن سربازی با هر قیمتی که برای آن در نظر گرفته شود تبعیضی بین افراد پولدار و فقیر است. خرید سربازی مواجه کردن یک جوان و خانواده او با دو گزینه است. یا پول نداری و دو سال از بهترین سال‌های عمرت را تلف می‌کنی یا پول داری و در ازای تلف شدن پول از تلف شدن عمر جلوگیری می‌کنی.

سوال اینجاست که آیا یک سرباز به اندازه ۳۰ میلیون تومان برای نیروهای مسلح ارزش افزوده دارد؟ کار با حقوق ۳۰ میلیون تومانی از بسیاری از پست های مدیریتی کشور گرانتر است و به نظر می رسد که مجلس برای تامین بودجه ناچار شده چنین عددهای عجیب و غریبی را اعلام کند.

از طرفی قیمت خرید سربازی در این طرح به قدری بالا است که از دسترس ۹۹ درصد افراد جامعه خارج است. افراد ضعیف و متوسط نمی‌توانند با این روش سربازی خود را بخرند و تنها در صورتی قادر به خرید سربازی‌اند که سال‌ها بدون آن که چیزی بخورند و بخرند فقط پس‌انداز کنند! بخش عجیب‌تر تخفیف به مددجویان کمیته امداد است. مددجویی که با حقوق ناچیز کمیته امداد زندگی می‌کند چطور می‌تواند بعد از تخفیف ۵۰ درصدی از پسِ خرید سربازی با قیمت ۳۰۰ میلیون و ۱۵۰ میلیون برآید؟!

اگر مدت خدمت سربازی را به طور متوسط ۲۰ ماه در نظر بگیریم در حداقلی‌ترین حالت ماهانه ۱۲/۵ میلیون تومان بابت خرید سربازی از فرد متقاضی گرفته می‌شود که با توجه به مدرک تحصیلی تا ماهیانه ۳۰ میلیون تومان افزایش می یابد. این در حالی است که حقوق سربازان در حال حاضر حدود ۱ میلیون تومان است. سوال اینجاست که آیا یک سرباز به اندازه ۳۰ میلیون تومان برای نیروهای مسلح ارزش افزوده دارد؟ کار با حقوق ۳۰ میلیون تومانی از بسیاری از پست های مدیریتی کشور گرانتر است و به نظر می رسد که مجلس برای تامین بودجه ناچار شده چنین عددهای عجیب و غریبی را اعلام کند.

تبیان
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 2 میانگین: 4.5]

Related Images:

Visits: 2

موسوی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

دانلود آهنگ هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید / بهار خجسته فال خرامان رسد ز راه

ی فوریه 6 , 2022
دانلود آهنگ هوا دلپذیر شد گل از خاک بردمید / بهار خجسته فال خرامان رسد ز راه – انقلابی و نوستالوژیک زیبا   پخش بر خط play online بارگیری صوت download mp3   منبع : راسخون برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 2 میانگین: 4.5]Related […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...