سرنخ های جدید از نقش آمریکا در انتشار ویروس کرونا در رسانه های جهان

اشتراک گذاری :
نودیها: «کرونا» پس از شیوع گسترده و گرفتن بیش از دو هزار قربانی در چین، حالا طبق اخباره منتشره به ۳۷ کشور جهان رسیده است. 
 
بنابر آخرین آمار در ارتباط با قربانیان این ویروس در کشورمان نیز، ۹۵ نفر به «کرونا» مبتلا شده و از این تعداد، ۱۵ نفر فوت شده‌اند.
 
در ایتالیا، از ۲۲۰ نفری که به این ویروس مبتلا شده‌اند، تاکنون هشت نفر جان خود را از دست داده‌اند.
 
این ویروس علاوه‌بر ایران و ایتالیا، در مصر، امارات متحده عربی و سرزمین‌های اشغالی، هنگ‌کنگ، ژاپن، سنگاپور، کره‌جنوبی، تایوان، مالزی، ویتنام، استرالیا، آلمان، فراسنه، انگلیس، کانادا، فیلیپین، هند، روسیه، اسپانیا، بلژیک، فنلاند، سوئد نیز مشاهده شده است.
 
 در ابتدای کار که این ویروس در چین دیده شد، «خفاش» منشأ اصلی‌اش دانسته شد. اما رفته رفته این نظریه تکذیب شده و نظریه‌ای که اکنون به‌طور جد در ارتباط با منشأ این ویروس مطرح است، ایالات متحده را مبدأ «کرونا» می‌داند.
 
شبکه تلویزیونی «آساهی» ژاپن مبنی بر این که ممکن است برخی از هزاران نفری که در آمریکا بر اثر آنفولانزا مرده‌اند، در حقیقت بر اثر ویروس کرونا جان داده باشند، گمانه‌زنی‌ها درباره منشاء این ویروس را تقویت کرده است.
 
«گلوبال تایمز» نیز به نقل از آساهی نوشت که دولت آمریکا احتمالا در درک این امر(شناسایی «کرونا») تانوان بوده که این ویروس به این حد در خاک آمریکا شیوع داشته است.
 
با توجه به همین نکات، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر (سی‌دی‌سی) آمریکا نیز ۲۵ بهمن سال جاری اعلام کرد که به دلیل ویروس کرونا، آزمایش افرادی را که به نوع مشابهی از بیماری آنفولانزا مبتلا هستند را در آزمایشگاه‌های لس‌آنجلس، سن فرانسیسکو، سیاتل، شیکاگو و نیویورک سی‌تی، آغاز خواهد کرد.
 
به نظر می‌رسد که طبق گزارش شبکه ژاپنی، بخشی از ۱۶ هزار نفری که چند ماه قبل در آمریکا جان خود را از دست داده و علت مرگ‌شان ابتلا به آنفولانزا اعلام شد، به ویروس کرونا مبتلا بوده‌اند که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های واگیر این کشور در صدد بررسی ارتباط فوت شدگان با «کرونا» بر آمده است.
 
جدای از نکات فوق‌الذکر، چینی‌ها معتقدند که «کرونا» به عمد از سوی آمریکایی‌ها در چین انتشار یافته است تا این کشور که به‌عنوان رقیب جدی آمریکا در حوزه اقتصاد شناخته می‌شود، با بحران‌های متعددی روبرو شود.
 
در همین رابطه «شن یی»، استاد روابط بین‌الملل دانشگاه فودان شانگهای اظهار کرده است که ویروس‌شناسان بین‌المللی در تلاش برای یافتن منشاء این بیماری، از جمله احتمال نقش نهادهای اطلاعاتی خارجی در شیوع «کرونا» هستند.
 
گرچه نمی‌توان قاطعانه گفت؛ اما شیوع کرونا با توجه به وضعیتِ روابط آمریکا با چین و همچنین برهه زمانی که این ویروس شیوع پیدا کرده(در آستانه سال نو چینی)، تا حد زیادی تقویت کننده این نظریه است که کرونا سلاح بیولوژیک آمریکا برای مقابله با رقبا و مخالفین خود است.
 
تبلیغات ضد چینی گسترده‌ای که رسانه‌های آمریکایی همزمان با گسترش شیوع این ویروس علیه چین به راه انداختند نیز می‌تواند در همین راستا باشد.
 
ضمن اینکه «ویلبر راس»، وزیر بازرگانی آمریکا نیز پیش‌تر گفته بود: شیوع ویروس کشنده کرونا در چین می‌تواند برای اقتصاد آمریکا خوب باشد. راس در یک مصاحبه تلویزیونی اظهار کرده بود: «فکر می‌کنم این امر به تسریع بازگشت شغل‌ها به آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.»
 
در هر حال، اکنون در ارتباط با منشأ ویروس کرونا دو نظریه کلی مطرح است. اول اینکه آمریکا به عمد و با هدف از پا در آوردن رقیب اقتصادی خود، این ویروس را در چین انتشار داده و دوم اینکه اگر ثابت شود «کرونا» عامل جان باختن ۱۶ هزار آمریکایی در چند ماه اخیر بوده، شیوع این ویروس در چین و دیگر کشور ها نیز از مبدأ آمریکا صورت گرفته است.
 
رجانیوز
برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 81

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

نقد صوتی برنامه تلویزیونی عصر جدید فصل اول

چ فوریه 26 , 2020
نقد صوتی مرتضی حیدری بر برنامه تلویزیونی عصر جدید پخش برخط بارگیری صوت           برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن [کل آراء: 0 میانگین: 0]Related Images:Visits: 81

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...