سریالهای نوروز ۹۷ تلویزیون / از فیلم سینمایی سریال پایتخت تا سریال لطیفی و کارگردان پدر

اشتراک گذاری :

نودیها –  گروه رادیو و تلویزیون: دیدن سریال‌های نوروزی تلویزیون دیگر تبدیل به یکی از عادت‌های مردم کشورمان شده است و هر شبکه‌ای تلاش می‌کند تا زبده‌ترین گروه را برای ربودن تعداد بیشتری از مخاطبان از آن خود کند.

**پر کردن جای خالی «پایتخت» با نسخه سینمایی

یکی از این سریال‌هایی که بازیگران آن حالا آن قدر به مخاطبان نزدیک شده‌اند که آنها را اعضاء خانواده خود می‌دانند، «پایتخت» به کارگردانی سیروس مقدم است. فصل اول این سریال نوروز ۹۰ روی آنتن رفت. سریالی که در گام نخست با واکنش‌هایی منفی از سوی برخی هم‌وطنانمان روبرو شد آنها با این تصور که سریال قصد توهین به قومیتی خاص و یا لهجه‌ای خاص را داشته دست به اعتراضات پراکنده‌ای زدند. اما استقبال اکثریت مردم عزم تلویزیون را جدی کرد تا فصل دوم آن را برای سال ۹۲ بسازند و در ادامه نیز فصل‌ سوم ساخته شد. اما درست زمانی که این اثر به قله محبوبیت خود رسیده بود، شبکه یک سیما تصمیم گرفت فصل چهارم را با تعداد قسمت‌های بیشتر در ماه مبارک رمضان سال ۹۴ به روی آنتن ببرد و در نهایت نیز فصل پنجم در نوروز ۹۷ پخش شد.

 

اما درحالیکه تماشای ماجراهای زندگی نقی معمولی و خانواده او برای مردم در نوروز تبدیل به یک دورهمی شده است، تلویزیون نتوانست با توجه به حضور سیروس مقدم در شبکه نمایش خانگی برای فصل ششم این سریال به موقع دست بجنباند و نتیجه این شد که امسال مخاطبان از دیدن این اثر محروم شدند و شبکه نیز تصمیم گرفت سریال دیگری را جایگزین «پایتخت» کند. ولی در نهایت «مجید زین العابدین» مدیر شبکه یک سیما خبر داد که امسال خیلی هم جای این سریال خالی نخواهد بود و مردم می‌توانند درست در شب میلاد حضرت امیرالمؤمنین(ع) شاهد یک نسخه سینمایی در مدت زمان ۱۲۰ دقیقه از شبکه یک سیما باشند.

درست است که نمی‌توان نسخه سینمایی «پایتخت» را در زمره سریال‌های تلویزیونی قرار داد اما مخاطبان دست کم می‌دانند که نسخه‌ای جدید از این اثر را با همان بازیگران همیشگی خواهند دید.

**شبکه یک: «ن.خ» هر شب ساعت ۲۲

امسال شبکه یک تلاش کرده جای خای «پایتخت» را سریال طنز دیگری آن هم با کارگردان کار بلد دیگری پر کند. سریال طنز «ن. خ»  که قرار است به زودی نام قطعی آن اعلام شود، به کارگردانی سعید آقاخانی مراحل تصویربرداری خود را سپری می‌کند.

سعید آقاخانی در کارنامه خود تجربه سریال‌های پربیننده «دزد و پلیس»، «زن‌بابا» و «خوش‌نشین‌ها» را دارد و آخرین کار نوروزی  او در تلویزیون به مجموعه «بیمار استاندارد» برمی‌گردد که نوروز ۹۵ از شبکه یک سیما به روی آنتن رفت.

 

«ن.خ» به تهیه‌کنندگی مهدی فرجی تولید می‌شود و فیلمنامه آن را امیر وفایی نوشته است.

این سریال ۲۴ آذر ماه در اطراف تهران کلید خورد و علی صادقی، حمیدرضا آذرنگ، سعیدآقاخانی، هومن حاجی عبداللهی، سیاوش مفیدی، فریده سپاه منصور، نعیمه نظام دوست و سیروس میمنت از جمله بازیگرانی هستند که در آن ایفای نقش می‌کنند.

«ن.خ» کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیما است که در ۱۶ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای برای پخش در ایام نوروز ۹۸ تولید می‌شود و بناست هر شب ساعت ۲۲ از این شبکه پخش شود.

** شبکه دو: سریالی مفرح از کارگردان «پدر» هر شب ساعت ۲۱

نخستین بار «حامد عنقا» که تهیه‌کنندگی سریال پرمخاطب «پدر» را در کارنامه خود دارد، اعلام کرد که بناست برای نوروز ۹۸ سریالی را با کارگردانی «بهرنگ توفیق» کارگردانی کند.

ابتدا از نام «ساده‌دلان» برای این سریال استفاده شد و در ادامه نام‌هایی نظیر «تنگنا» و «بر سر دوراهی» نیز برای آن شنیده شد.

 

تصویربرداری این سریال به نویسندگی و تهیه‌کنندگی حامد عنقا و کارگردانی بهرنگ توفیقی مدتی پیش در تهران آغاز شده است و حمید گودرزی، بهرنگ علوی و  شهین تسلیمی از بازیگران این سریال پر بازیگر هستند که البته هنوز اسامی آنها رسانه‌ای نشده است.

این مجموعه تلویزیونی که یک ملودرام عاشقانه با فضایی مفرح است، بناست نوروز در ۱۳ قسمت هر شب ساعت ۲۱ روانه آنتن شود.

**شبکه سه: «مرّ قانون» هر شب ساعت ۲۰:۱۵

به گزارش فارس، نام «محمدحسین لطیفی» با آثار پرمخاطبی نظیر «کت جادویی»، «صاحب‌دلان»، «وفا»، «پادری»، «سر دلبران» و «دودکش» گره خورده است. لطیفی عاشقانه «وفا» را نوروز ۸۵ به برای شبکه سه سیما ساخت و در ادامه هم طنز «دودکش» را کارگردانی کرده و  تقریبا می‌توان گفت تمام آثار این کارگردان از جمله مجموعه‌های پرمخاطب بوده‌اند.

اما سریال «مُرّ قانون» که هشتم دی ماه کلید خورد، قرار است توسط محمد حسین لطیفی و یک کارگردان دیگر با نام علیرضا نجف‌زاده ساخته شود. لطیفی پیشتر هم چنین تجربه‌ای را با مجید صالحی داشت. هر چند در ادامه به دلیل آنچه حضور جدی در سریال «نردبام آسمان» عنوان کرده بود، کارگردانی «سه در چهار» را به طور کامل به مجید صالحی سپرد به مقام مشاوری کارگردان بسنده کرد.

 

بنا بر این گزارش، این مجموعه به کارگردانی مشترک محمدحسین لطیفی و علیرضا نجف‌زاده مراحل تولید را سپری می‌کند و تا به حال هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، شیدا خلیق، مهران غفوریان و یوسف تیموری جلوی دوربین رفته‌اند.

هدایت هاشمی، مرجانه گلچین، مهران غفوریان، یوسف تیموری، ناهید مسلمی، شیدا خلیق، مهشید ناصری، آتیه جاوید، دلسا ملکی، مهران رجبی، کریم قربانی و … دیگر بازیگران این مجموعه تلویزیونی هستند.

شخصیت محوری این سریال شخصیتی به نام کمال شهری است که مدیر ارشد یک وزارتخانه است و قصه سریال از موضوعات روز جامعه است.

با توجه به آنتن نوروز و شرایط لطیفی، وی تا ۳۰ بهمن به عنوان کارگردان همراه سریال بود و در ادامه به عنوان مشاور ارشد پروژه سریال را همراهی خواهد کرد.این سریال در ایام نوروز ساعت ۲۰:۱۵ از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.

فارس

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 254

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

چرا باید مستند "روایت رهبری" را حتما دید ؟

ش فوریه 23 , 2019
به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – مستند روایت رهبری در سه قسمت از رسانه ملی پخش شد مستندی که به انتخاب رهبری آیت الله خامنه ای و تمام ابعاد و ریز و درشت و همچنین تمام شبهات وارده به این انتخاب می پردازد. این مستند در سه قسمت […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...