سریال سلمان فارسی در شبکه خانگی خواهد بود

اشتراک گذاری :

مراسم رونمایی از سریال “دندون طلا” عصر امروز با حضور داوود میرباقری کارگردان، مهران برومند تهیه کننده، حمیدرضا آذرنگ، مهدی فخیم‌زاده، ستاره اسکندری و حامد بهداد از بازیگران این سریال برگزار شد.

میرباقری در ابتدای این مراسم با بیان اینکه تئاتر “دندون طلا” در حدود ۴ ماه ۱۲۰ اجرا رفته است گفت: در شرایطی اجرای این نمایش را به پایان می‌رسانیم که مخاطبان و تماشاگران علاقه‌مند زیادی برای این تئاتر وجود داشت.

وی افزود: اجرای “دندون‌ طلا” به دلیل ثبت خاطرات خاطره‌انگیز و به یاد ماندنی تصویر شد و امیدواریم که مورد استقبال علاقه‌مندان قرار بگیرد.

میرباقری اضافه کرد بعد از سال‌ها که درگیر ساخت سریال مختارنامه بودم مخاطبان پیگیر کار “دندون طلا” بودند که بر این اساس تصمیم گرفتم در شرایطی که وجود دارد شکل جدیدی از تئاتر “دندون طلا” را به تصویر بکشم تا امکان دیده شدن آن برای جماعت بیشتری فراهم شود.

کارگردان “دندون طلا” با بیان اینکه بخشی از دوستان اجرای “دندون طلا” نیز در این سریال حضور دارند گفت: پس از ساخت سریال مختارنامه ارادت خاصی به مهدی فخیم‌زاده پیدا کردم و همیشه دوست داشتم که در هر شرایطی از فخیم‌زاده دعوت به کار کنم و در زمان تولید هم از همکاری با فخیم‌زاده لذت بردم و هم نکات زیادی را از وی آموختم.

میرباقری گفت: آرزویم این است که روزی بتوانم مجموعه تلویزیونی سلمان فارسی را در رسانه ملی تولید کنم. سلمان پروژه‌ای است که برای من تبدیل به یک باور شده است اما با توجه به مشکلات تلویزیون که به دلیل مشکلات مالی است امیدوارم که بتوانم کار ساخت سلمان را آغاز کنم.

کارگردان مختارنامه یادآور شد: متن و نگارش فیلمنامه به پایان رسیده و در هر زمانی که شرایط آماده شود به سرعت کار را شروع می‌کنیم. شبکه نمایش خانگی و شاهگوش تجربه خوبی برای من و دوستان بود که اگر بتوانیم به درستی از آن استفاده کنیم می‌تواند شبکه‌ای بسیار تاثیرگذار باشد.

وی یادآور شد: در سینما نگران برخورد مردم با فیلم‌های سینمایی هستیم و راحت‌تر می‌توان تاثیر استقبال مخاطبان را دید اما در تلویزیون معمولا این ارتباطات بسیار ضعیف‌تر است با این تفاسیر در شبکه نمایش خانگی بلافاصله می‌توانیم متوجه استقبال و رضایت مخاطبان شویم و این امر برای هر کسی که در این حوزه فعالیت می‌کند جذاب است.

میرباقری یادآور شد: به نظر من با توجه به کثرت وسایل جمعی و مقایسه آثار با یکدیگر از این حیث نیز شبکه نمایش خانگی قابل ارزیابی است که سعی کنیم آثاری که تولید کرده‌ایم دقیق‌تر و با کیفیت بالا باشد. به عنوان مثال در تلویزیون حدود ۸ سال برای ساخت مختارنامه وقت گذاشته‌ام اما تا امروز یک جمع‌بندی جامع و کاملی نسبت به آن ندارم و گزارش‌هایی به دست من می‌رسد که شامل حال نظرات اصلی مخاطبان است اما جامع نیستند.

کارگردان “دندون طلا” گفت: امیدوارم در ادامه ساخت سریال در شبکه نمایش خانگی شاهد تولید آثار فاخری همانند سلمان فارسی باشیم زیرا اگر قرار باشد که سریالی مانند سلمان را بسازیم جذب سرمایه برای آن سخت است. امیدوارم در آینده راهی که در پیش گرفته‌ایم تولید سریال فاخر سلمان فارسی در شبکه نمایش خانگی و با کیفیت خوب و بالا به ثمر برسد.

 

وی در خصوص نمایش چهره حضرت ابالفضل العباس در فیلم رستاخیر واکنش نشان داد و گفت: اتفاقی که برای رستاخیز افتاد بسیار باعث تاسف است.

میرباقری با اشاره به ساخت سریال مختارنامه و نمایش وقایع و حوادث کربلا در این سریال گفت: آنچه در سریال مختارنامه اتفاق افتاد در مسیر تولید بود و ما تصمیمی بر نمایش چهره ائمه نداشتیم و نیز فرصت بهتری وجود داشت تا درام داستان را با سلیقه خودم سازگار کنم اما در مسیر تولید سریال عزت‌الله ضرغامی مدیر وقت سازمان صدا و سیما بر نمایش بعضی از حوادث گرفتار در مختارنامه اصرار داشت که به پیشنهاد ایشان برخی از حوادث کربلا نیز روایت شد و بخش‌های محدودی از کربلا را توانستیم تصویر کنیم و بخش‌هایی هم که می‌توانست تعیین کننده باشد پخش نشد.

کارگردان مختارنامه تصریح کرد: عقیده من این است که نمایش چهره ائمه در سینما نیز می‌تواند اتفاق بیفتد اما بدون حساسیت‌هایی که وجود دارد و این ملزومات خودش را دارد به این معنا که فیلمسازان باید کار را به گونه‌ای تولید کنند که کیفیت بالای آن نمایش چهره ائمه را زیر سوال نبرد.

وی افزود: با توجه به مشکلی که برای فیلم سینمایی رستاخیز بوجود آمد دست و پایم برای تولید آثار تاریخی می‌لرزد و این امر باعث از بین رفتن انگیزه فیلمسازان در تولید آثار این چنینی می‌شود.

میرباقری یادآور شد: در مجموعه سلمان فارسی نیز نمایش چهره پیامبر (ص) وجود دارد اما ما با این مشکل مواجه نیستیم و می‌توان صرفنظر از نمایش چهره حضرت رسول (ص) قصه را جلو برد و ما در زمان نگارش به این مهم نیز فکر کرده‌ایم.

کارگردان “دندون طلا” خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات در رسانه ملی این است که آثار تولیدی تلویزیون با نگاه خاصی ساخته می‌شود و علت گرایش مردم به ماهواره‌ها نیز این است که برنامه‌های رسانه ملی متناسب با ذائقه مردم تولید و ارائه نمی‌شود.

برومند: آغاز توزیع “دندون طلا” میرباقری از ۱۲ مرداد ماه
مهران برومند تهیه کننده “دندون طلا” گفت: تصمیمی که باعث شد میرباقری برای تصویر آثاری از جمله “دندون طلا” اقدام کند جزو استراتژی بوده که توانستیم در پروسه تولید این آثار را قرار دهیم و تولید “دندون طلا” خواسته داوود میرباقری بوده و کار تهیه را برعهده ما گذاشتند.

وی افزود: زمانی که قرار است اثری به کارگردانی داوود میرباقری به تولید برسد همه گوشه‌هایی از کار را برعهده می‌گیرند تا آن اثر به تولید برسد.

 

برومند گفت: سریال “دندون طلا” کاری دوستانه، صادقانه، عاشقانه و رفاقتی بود که به تولید رسید و سریال “دندون طلا” بر اساس تصمیم میرباقری تبدیل به کار نمایشی ملودرام شد.

تهیه کننده “دندون طلا” افزود: سریال “دندون طلا” در مرحله تدوین نهایی قرار دارد و قرار است که از ۱۲ مرداد ماه در ۹ قسمت در شبکه نمایش خانگی توزیع شود. پخش آن ۱۰ روزه است و قسمت پایانی آن همزمان با پایان تاسوعای حسینی توزیع می‌شود.

وی اضافه کرد: قسمت دهم این سریال نیز شامل پشت صحنه کار و مراحل تولید می‌شود.

تهیه کننده شاهگوش گفت: تصمیمی برای ساخت شاهگوش ۲ وجود ندارد و اگر هم باشد برعهده میرباقری است اما از نظر ما ساخت شاهگوش به پایان رسیده است.

وی یادآور شد: شبکه نمایش خانگی در شکل فعلی آفت‌هایی از جمله نحوه توزیع و عرضه آن و کپی‌رایت دارد که اگر در مورد آن فکر و حمایت‌هایی صورت بگیرد پتانسیل شبکه نمایش خانگی ۱۰ برابر خواهد شد.

برومند گفت: بخش دیگر آن رشد تکنولوژی است که در سال‌های بعد نحوه توزیع متحول خواهد شد و این پتانسیل می‌تواند این هنر را به صنعتی بزرگ و پویا تبدیل کند.

تهیه کننده “دندون طلا” تصریح کرد: بخش دیجیتال توزیع سریال‌های نمایش خانگی را نیز در نظر گرفته‌ایم که هر کس می‌تواند برای یک بار پخش آن را از طریق دیجیتال داشته باشد.

مهدی فخیم‌زاده: احمدرضا درویش دچار تضاد شده است
مهدی فخیم‌زاده بازیگر سریال “دندون طلا” در ادامه این نشست در واکنش به توقف فیلم سینمایی رستاخیز،‌گفت: وضعیت سینما در شرایط خاصی قرار دارد و معضلات خاص خود مانند فیلم رستاخیز را دارد.

وی گفت: نخست اینکه روایت‌های مختلفی از یک واقعه تاریخی وجود دارد و کارگردان باید بداند کدام را انتخاب کند و دوم اینکه نظرات مختلفی هست که از آن جمله نشان دادن چهره معصومین محسوب می‌شود. در سریال «ولایت عشق» برخی به من گفتند، می‌توانی چهره امام رضا (ع) را نشان بدهی ولی من در نهایت این کار را انجام ندادم و تا آخر هم چراغ خاموش جلو رفتیم که مشکل ساز نشود.

کارگردان سریال ولایت عشق افزود: احمدرضا درویش کارگردان رستاخیز نیز درگیر این تضادها شده است و حتما با مراجع بسیاری در خصوص نمایش چهره ائمه مشورت‌هایی انجام شده و مراجعی آن را بی‌عیب دانستند و آن فیلم به تولید رسید اما در حال حاضر برخی مراجع دیگر این حرکت را انتقاد کردند که باعث رعب و وحشت و کاهش انگیزه فیلمسازان در تولید اینگونه آثار شده است.

وی افزود: از سویی عدم روشن بودن تولید آثار مورد نیاز سینما و از سویی دیگر تعیین اینکه چه کسی باید پروانه ساخت‌ها را صادر کند مشکل تولید نمایش شده است. یعنی اثری که الان تولید می‌شود سال دیگر به نمایش در می‌آید.

 

بازیگر نقش قنبر گفت: کار کردن با رسانه‌ای مانند تلویزیون دولتی بسیار سخت است و همه درگیر سوال و جواب هستند و قانون جامع و کاملی برای پیروی از آن وجود ندارد و با تغییر مدیران سیاست‌های آن کمتر و بیشتر می‌شود اما این مسائل همیشه وجود دارد.

فخیم‌زاده حل این مشکل را تنها در ایجاد تلویزیون خصوصی دانست و گفت: شبکه بخش خصوصی می‌تواند با تعدادی کمتر از پرسنل موجود در رسانه ملی مدیریت شود و به تولیدات ارزشمندی نیز برسد.

وی در خصوص شبکه نمایش خانگی گفت: این هنر در ایران شروع نامناسبی داشته و در ابتدای آن شاهد سریال‌های آبکی و نیمه‌کاره‌ای بودیم که تنها با شاهگوش استحکام پیدا کرد. شبکه نمایش خانگی جای خوبیست به این دلیل که هم بخش خصوصی در آن وجود دارد و هم دولت هم نمی‌تواند در این زمینه انگیزه‌ای برای ورود داشته باشد و در این صورت مخاطب امکان انتخاب بیشتری دارد.

منبع : تسنیم

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 10

مرتضی - مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

فقرا و مستضعفین،شادی برای پیروزی بسیار بزرگ هسته‌ای یعنی تعطیلی هسته‌ای

پ جولای 23 , 2015
به نام خدا – بخش تحلیل نودیها – قرار بود چرخ سانتریفیوژ بچرخد چرخ اقتصاد مردم هم بچرخد ولی متاسفانه چرخ اولی و صنعت هسته ای با توافق اخیر به کلی از کار افتاد زیرا این مقدار از صنعت هسته ای که قرار است باقی بماند به هیچ کاری نمی […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...