سلام‌های گرم پوتین به رهبر معظم انقلاب

اشتراک گذاری :

علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران با ابراز نگرانی از دخالت غیرقانونی برخی کشورها در امور داخلی کشورهای مستقل در قالب تشکیل ائتلاف‌های تصنعی و نمایشی گفت: «امروز کشورهای مدعی امنیت سازی با زیر پا گذاردن کلیه قوانین و کنوانسیون‌های بین المللی منشاء ایجاد ناامنی در جهان شده‌اند.»

 

شمخانی در دیدار با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو تجاوز نظامی به یمن و کشتار زنان و کودکان بی پناه را نمونه بارز بی توجهی به حقوق بین الملل و ارزشهای انسانی و اخلاقی دانست و افزود: انجام این گونه اقدامات و جایگزین نمودن خشونت و نظامی‌گری به جای گفت‌وگو و مفاهمه، بدون شک موجب شکل گیری تجربیات تلخ در عراق، سوریه و افغانستان خواهد شد.

 

شمخانی برای شرکت و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت ملی کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری‌ شانگهای صبح روز دوشنبه وارد مسکو شد.

 

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران بسترسازی برای ایجاد و توسعه جریان‌های تروریستی افراط گرا را تنها نتیجه انجام اقداماتی از این دست عنوان کرد و اظهار داشت، تداوم چنین تجاوزهایی، شک و تردید موجود در خصوص همکاری برخی قدرت‌ها و حامیان منطقه‌ای آنان از تروریسم را تقویت خواهد کرد.

 

شمخانی با قدردانی از نقش سازنده روسیه در تحولات سیاسی در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی، تصمیم این کشور به لغو ممنوعیت واگذاری سامانه‌های پدافندی به ایران را اقدامی ارزشمند در مسیر توسعه همکاری‌های رو به توسعه دو کشور دانست.

 

به گزارش پرس تی وی، رئیس جمهور روسیه نیز در دیدار شمخانی گفت لغو ممنوعیت فروش سامانه پدافندی اس‌۳۰۰ به ایران دارای پیامی مشخص مبنی بر ضرورت پایبندی همه کشورها به تعهداتشان است.

 

پوتین همکاری نزدیک ایران با کشورهای عضو گروه 1+5 را منشا شکل گیری اقدامات بزرگی دانست و با ابراز نگرانی از توسعه بحران‌های امنیتی در یمن، سوریه، لیبی، شمال آفریقا و اوکراین از اراده برخی کشورها برای تثبیت ساختار قدرت تک قطبی در جهان انتقاد کرد و افزود: تغییر ساختار تک قطبی در جهان روندی اجتناب ناپذیر بوده و قابل توقف نیست.

 

رئیس جمهور روسیه با اشاره به اهمیت نقش و جایگاه سازمان همکاری شانگهای در ایجاد ثبات و امنیت پایدار اظهار داشت منابع و ظرفیت‌های ارزنده کشورهای عضو این سازمان، توانمندی قابل ملاحظه‌ای را جهت ایفای نقش فعال در عرصه‌های مختلف ایجاد کرده است.

 

پوتین همچنین با ابلاغ سلام‌های گرم خود به رهبر معظم انقلاب اسلامی و رئیس جمهور ایران، سیاست اصولی جمهوری اسلامی در زمینه تعامل سازنده با جهان را ستود.

منبع : جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 24

محمد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

درمان تبخال با طب سنتی

چ آوریل 15 , 2015
عصاره گیاه بادرنجبویه نیز برای درمان تبخال توصیه شده چرا که مصرف موضعی این گیاه علائم تبخال را سریعاً برطرف می کند. به نقل از فارس، علی حسینی گفت: بیماری تبخال یک بیماری ویروسی است که با تاول‌های کوچک و دردناک که قرمز رنگ هستند بروز می یابد که معمولا […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...