سی ان ان:گسترش قدرت نظامی ایران در سوریه/ فشار شدید بر ژنرال سلیمانی!

اشتراک گذاری :

«با افزایش قدرت نظامی ایران در سوریه و حضور این کشور در مذاکرات صلح، نقش ایران در جنگ داخلی سوریه در حال برجسته تر شدن است.»

نودیها:پایگاه اینترنتی شبکه آمریکایی “سی ان ان” (CNN) با انتشار گزارشی به گمانه زنی در رابطه با آینده حضور ایران در سوریه پرداخته و مدعی است سردار سلیمانی در حال حاضر فشار شدیدی را تحمل می کند.

 

این گزارش تحت عنوان “در حالی که ایران قدرت نظامی خود در سوریه را افزایش می دهد، به مذاکرات صلح سوریه خواهد رفت” منتشر شده است.

 در این گزارش آمده است: «با افزایش قدرت نظامی ایران در سوریه و حضور این کشور در مذاکرات صلح، نقش ایران در جنگ داخلی سوریه در حال برجسته تر شدن است.»

 سی ان ان در ادامه به اظهارات سردار سلامی پرداخته و می نویسد: «ژنرال حسین سلامی از فرماندهان سپاه پاسداران ایران گفت که این کشور در حال افزایش کمی و کیفی حضور خود در سوریه است. وی نقش نیروهای ایرانی را مشاوره ای توصیف کرده و ماموریت آن ها را حمایت از ارتش سوریه عنوان کرده است.»

 سی ان ان در ادامه به شهادت سردار همدانی اشاره کرده و ضمن مصاحبه با تحلیلگر اندیشکده “امریکن اینترپرایز” عنوان می کند: «ژنرال قاسم سلیمانی که مهندسی کمپین ایران علیه داعش را بر عهده دارد، اخیرا به صورت مرتب در صحنه های نبرد اصلی سوریه رویت شده است. تحلیلگران می گویند که با از دست دادن ژنرال همدانی که دست راست وی بوده است، اکنون فشار بسیار شدیدی بر ژنرال قاسم سلیمانی وجود دارد. او می داند که باید در این نبرد پیروز شود در حالی که به صورت همزمان درگیر جنگ در عراق نیز هست؛ جنگی که در شرایط سختی قرار دارد.»

 سی ان ان در ادامه با انعکاس گمانه زنی های تحلیگران غربی در رابطه با حمایت ایران از بشار اسد و حضور در سوریه می نویسد: «”ماتیو مک اینیس” از اندیشکده “امریکن اینترپرایز” می گوید: “در واقع تمام جبهه سوریه به دست ایران هدایت می شود. در صورتی که این کمپین برای مدت چهار تا شش ماه به طول انجامد، شاید ایرانیان بتوانند موفق شوند اما اگر نبردی دو یا سه ساله در راه باشد من فکر نمی کنم که آن ها بتوانند ادامه دهند.”

 اما “دیوید شنکر” از موسسه “واشنگتن برای سیاست شرق نزدیک” اعتقاد دارد که ایران از حمایت ارتش سوریه دست نخواهد کشید. ارتش اسد قابل اتکا نیست و آن ها باید توسط ایرانی ها از نزدیک کنترل شوند.»

منبع:جام نیوز

برای امتیاز دادن به این مطلب اینجا کلیک کن
[کل آراء: 0 میانگین: 0]

Related Images:

Visits: 12

رحیم-مدیر اصلی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

از دندون طلا تا سلمان فارسی در کارنامه میرباقری در حال تخریب

ش اکتبر 31 , 2015
نودیها : محمدجوادطالبی: سریال «دندون طلا» در انتظار پخش آخرین قسمت‌ خود در شبکه نمایش خانگی است، سریال ۱۰ قسمتی که در مواجهه با دیگر آثار درحال پخش در شبکه نمایش خانگی یک سر و گردن بالاتر و قابل توجه‌تر است و حتی مثل «شاهگوش» سریال قبلی میرباقری نیمه کاره نخواهد […]

شاید این مطالب را دوست داشته باشی

نودیها

مجله سرگرمی نودیها

ما سعی کردیم با دیگر مجله های موجود در اینترنت کمی متفاوت باشیم اینجا اگر جستجو کنید مطالب متنوع بسیاری خواهید یافت. بیش از 16000 مطلب ...